نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله از سایت ایلیا دیتا قصد داریم تا ضمن آموزش کار با منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، شما را با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، آشنا کنیم.

UTC چیست ؟ کلمه UTC مخفف Up the Coax می باشد و یک تکنولوژی جدید در انواع دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد که به کمک آن می توان تنظیمات منوی OSD دوربین مدار بسته را از طریق خود دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته صورت داد.

پیش تر ها دوربین های مدار بسته دارای OSD منو ، دارای یک joy stick روی کابل دوربین بودند که شما برای وارد شدن به منوی دوربین مدار بسته تنها میباست از طریق خود دوربین این تنظیمات را تغییر دهید.

با ظهور UTC دیگر OSD منو از روی کابل دوربین مدار بسته آنالوگ حذف شده است و تغییر تنظیمات تنها از طریق دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته امکان پذیر است.

بدون UTC تغییر تنظیمات دوربین مدار بسته در برخی موارد بسیار سخت می باشد.تصور کنید دوربین مدار بسته شما در ارتفاع بالا نصب شده باشد و شما برای تغییرات تنظیمات دوربین مدار بسته میبایست سختی های زیادی را متحمل شوید.

همچنین در صورت نداشتن تستر منوی تنظیمات شما روی تصویر دوربین مدار بسته و در مانیتور نمایش داده می شود و تغییر تنظیمات بسیار سخت می باشد.

حال منوی OSD چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط های مختلف ممکن است به دلیل شرایط نوری محیط شما نتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید و نیاز باشد تا در تنظیمات بازسازی تصاویر توسط دوربین مدار بسته تغییراتی ایجاد کنید.

برخی از این تنظیمات بشرح ذیل می باشند :

BLC یا Backlight compensation : ویژگی BLC برای تنظیم نور اشیا نزدیک به دوربین و اشیا دورتر می باشد و در حقیقت این ویژگی نور پس زمینه را با نور محیط یکدست می کند.

AE یا  Automatic Exposure : برای بازسازی بهتر تصاویر در نور کم کاربرد دارد.

AWB یا  Automatic White Balance :این ویژگی بطور اتوماتیک میزان گرمی رنگ را در نورهای مختلف تنظیم می کند.

AGC یا Automatic Gain control : برای بهره وری بیشتر در شرایط نوری کم ، این ویژگی باعث می شود تا  در نور های کم تصاویر بهتری توسط دوربین مدار بسته تولید شود.

DWDR یا digital Wide dynamic range : پیش تر ها در مورد WDR در دوربین مدار بسته صحبت کرده ایم.به زبان عامه زمانی که نور در یک سمت تصویر شما زیاد باشد باعث می شود تا سمت دیگر تصویر شما بصورت کم نور در بایاید و هر چقدر این تنوع نور بیشتر باشد باعث می شود تا تصویر نا طلوب تری بدست بیاید.این ویژگی در بهبود تصاویر از این قیبل کاربرد دارد و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

پس از آشنایی با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته شما می توانید با دیدن ویدئوی زیر ،با نحوه وارد شدن به این تنظیمات  در دوربین مدار بسته داهوا آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور بحث کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی و فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور دارای سختی ها و مشکلات خاص خود می باشد که چنانچه تجربه کافی در این زیمنه وجود نداشته باشد می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد.

اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور

لنز دوربین مدار بسته

اولین اشتباهی که در زمینه نصب دوربین مدار بسته آسانسور صورت می گیرد انتخاب لنز نا مناسب برای دوربین مدار بسته می باشد.لنز مناسب برای دوربین مدار بسته آسانسور ، ۲٫۸ میلی کتری می باشد و این در حالی است که بیشتر انواع دوربین مدار بسته دام دارای لنز ۳٫۶ میلی متری هستند.

از همین رو اکثر همکاران هنگام انتخاب دوربین مدار بسته داخل کابین آسانسور به لنز آن دقت نمی کنند و لنزهای ۳٫۶ میلی متری به هیچ عنوان مناسب نصب در کابین آسانسور نیستند و باعث می شوند کادر تصویر زیادی را از دست بدهید.

استفاده از تراول کابل

همانطور که می دانید تراول کابل ، یک کابل فلت مانند است که همراه آسانسور بالا و پایین می رود و طراحی آن به گونه ای است که در هنگام بالا و پاین رفتن آسانسور به کابین آن برخورد نداشته باشد.تراول کابل ها دارای رشته های افشان هستند و برخی همکاران برای راحتی کار نصب دوربین مدار بسته آسانسور از تراول کابل ها بجای استفاده از کابل کواکسیال RG59 می باشد.

استفاده از رشته سیم های داخل تراول کابل دو مشکل بزرگ دارد.

۱-اینکه بدلیل استفاده از رشته های افشان در تراول کابل ها سیگنال تصویر دوربین مدار بسته با افت چشمگیری مواجه می شود و اگر طول تراول کابل بالا باشد ممکن است شما هیچ تصویری دریافت نکنید.

۲-تروال کابل ها ولتاژ باز و بسته شدن درب آسانسور را تامین می کنند و همچنین هم جواری زیادی با کابل برق سه فاز دارند.با استفاده از تراول کابل ها در هنگام استارت و استاپ کردن موتور آسانسور نویز های زیادی در تصویر شما پدید می آیند.

کابل کشی غیر اصولی در کابین آسانسور

بدلیل بالا و پایین رفتن آسانسور شما باید کابل های داخل کابین را به بهترین شکل ممکن مهار کنید تا با بدنه کابین تماس نداشته باشند.چنانچه کابل دوربین مدار بسته شما با کابین تماس داشته باشد ممکن است باعث پاره شدن کابل و همچنین بروز اتصالی شده و آسیب های جدی به دوربین ها و دستگاه دی وی آر شما وارد شود.

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور ، باید کابل کواکسیال را به تراول کابل بست کنید و برای این کار هرگز از لنت برق و سایر چسب های نواری استفاده نکنید.زیرا در گذر زمان این چسب ها خاصیت خود را از دست داده و باعث جدا شدن کابل کواکسیال از تراول کابل شده که در نهایت باعث پاره شدن کابل کواکسیال می شود.

برای این کار باید حتما از بست های کمربندی (تایرپ) استفاده کنید و به هیچ وجه بست ها را خیلی محکم نکنید که تراول کابل شما خم شود و حالت تخت بودن خود را از دست دهد.

همچنین فواصل بست زدن شما باید انقدر کوتاه باشد که با خم شدن تراول کابل ، کابل کواکسیال شما از مسیر تراول کابل خارج نشود.

برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور و هنگام استادن روی سقف کابین تمام موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید و حتما آسانسور را روی حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.

 

 

منبع : بهترین دوربین مدار بسته ایران



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

اگر قصد خرید دستگاه دی وی آر دوربین مار بسته را دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.با ایلیا دیتا ، بزرگترین سایت آموزشی دوربین مدار بسته و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

برای خرید دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته باید ابتدا از سازگاری دستگاه دی وی آر با دوربین های خود اطلاع حاصل کنید.بعنوان مثال اگر شما از دوربین مدار بسته HDCVI استفاده می کنید ، باید دستگاهی را انتخاب کنید که از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

سازگاری تکنولوژی در انواع دوربین ها بسیار مهم است.بعنوان مثال انواع دوربین مدار بسته AHD دارای رزولوشن تصویر متفاوتی هستند که باید دستگاه شما آن را پشتیبانی کند.

اگر دوربین های شما HD می باشد می توانید انواع دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته AHD را خریداری کنید اما چنانچه شما دوربین های دارای رزولوشن تصویر ۲mp و بالاتر دارید باید دستگاه های با قابلیت پشتیبانی از دوربین های فوق را تهیه کنید.

در مورد تکنولوژی های HDCVI و HDTVI نیز باید دقت داشته باشید که نوع دوربین ها با دستگاه مورد نظر شما در یک سری استانداردی قرار داشته باشد.برای مثال دستگاه های قدیمی Turbo HD و HDCVI دوربین های سری جدید را پشتیبانی نمی کنند و البته اینکه دستگاه های برندهای OEM در این دو تکنولوژی نیز می توانند محصولات برند اصلی را پشتیبانی کنند.

بعنوان مثال برای دوربین مدار بسته داهوا می توانید از برند دوربین مدار بسته کورتک استفاده کنید و برای دوربین مدار بسته هایک ویژن می توانید از برندهایی مانند ورتینا استفاده کنید.

اما پس از سازگاری تکنولوژی مهم ترین مساله در خرید دستگاه دی وی آر نرخ فریم دستگاه می باشد.دستگاه های دی وی آر ارزان قیمت دارای نرخ فریم کم در ذخیره سازی تصاویر هستند و چنانچه برای امنیت اماکن از دوربین مدار بسته استفاده می کنید ، باید بدانید که نرخ فریم کم می تواند در بازبینی تصاویر و استخراج موارد مهم برای شما مشکل ساز باشد.

برخی فروشندگان نیز از همین راه وارد شده اند و دستگاه های کم قیمت را بجای دستگاه های اصلی به فروش می رسانند.

دستگاه های دی وی آر تکنولوژی های AHD دارای پردازنده داخلی HiSilicon هستند که این پردازنده نیز نسخه های متفاوتی دارد.اما برخی دستگاه ها دارای پردازنده های ضعیف تری هستند و لازم به ذکر است که علاوه بر بی کیفیت بودن این پردازنده ها ، عمر و سرعت آنها نیز بسیار پایین است و در برخی موارد دچار هنگ کردن سیستم عامل دستگاه دی وی آر می شوند.

برای خرید دستگاه رکوردر تحت شبکه نیز باید ابتدا با پروتکل و رزولوشن تصویر دوربین های خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند از دوربین های شما به خوبی پشتیبانی کند.

پروتکل مشترک انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ONVIF می باشد که نسخه این پروتکل نیز بسیار مهم است.

برای خرید دستگاه دی وی آر مناسب باید به نرخ فریم و نوع پردازنده دستگاه توجه ویژه ای شود و نوع تکنولوژی دوربین های مورد استفاده بسیار مهم است.لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده در پست بالا در مواقعی می باشد که دستگاه دی وی آر شماآسیب دیده است و قصد خرید دستگاه دی وی آر جدید را بصورت جداگانه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت با بهترین متدهای آموزشی تصویری و ارائه نکات فنی در خصوص نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته در وب سایت ایلیا دیتا.

شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا یک بسته جامع آموزش راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها را ارائه نموده است که شما می توانید با یادگیری آموزش های این بسته وارد بازار کار این حوزه شوید و به کسب در آمد بپردازید.

تفاوت این بسته با سایر انواع آموزش دوربین مدار بسته این است که در این بسته شما به گونه ای نصب انواع دوربین مدار بسته را فرا می گیرید که بتوانید وارد بازار کار شوید و هیچ بسته آموزشی ای تمام نکات و موارد را از صفر تا صد توضیح نداده است.

در این آموزش شما بطور کاملا مالتی مدیا و با تماشای فیلم های تهیه شده در استودیوی ضبط شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا ، با انواع تجهیزات آشنا شده و سپس می توانید وارد بازار کار شوید.

همچنین در این بسته نحوه بازاریابی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته نیز آموزش داده شده است و راهکارهای ورود به بازار کار برای شما بطور کامل بیان شده است تا بتوانید مشتریان خود را جذب کنید و به آنها خدمات دهید.

همچنین در بسته آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها شما نحوه کار با دوربین مدار بسته تحت شبکه را نیز فرا می گیرید.تمام آموزش های این بسته با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان حرفه ای در زمینه الکترونیک و سیستم های نظارت تصویری و همچنین منابع علمی معتبر از کتب اصلی تهیه شده است که تمامی موارد دارای استناد علمی بوده و می توانید با دیدن مجموعه آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهر ها ، به یک نصاب حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

برخی از سرفصل های بسته جامع آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایز شهر ها بشرح زیر میباشد :

۱-آشنایی با تاریخچه دوربین های مدار بسته

۲-آشنایی با انواع تکنولوژی های دوربین مدار بسته

۳-شماتیک نصب دوربین مدار بسته

۴-تجهیزات و متعلقات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

۵-آشنایی با انواع سوکت BNC و نحوه اتصال آنها

۶-آشنایی با انواع منبع تغذیه صنعتی و آداپتور های معمولی

۷-محاسبات ولتاژ بر اساس طول کابل و …

۸-آموزش جانمایی دوربین مدار بسته

۹-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته بیسیم

۱۰-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

۱۱-آشنایی با تنظیمات دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته

۱۲-آشنایی با انواع هارد دیسک در دوربین مدار بسته و نحوه نصب هارد دیسک روی دستگاه دی وی آر

۱۳-نکات تجربی در پیاده سازی پروژه های دوربین مداربسته

 

همانطور که مشاهده می کنید تمام سر فصل های نورد نیاز برای آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها در این بسته گرد آوری شده است تا بتوانید تمام نیاز های آموزشی خود را از این بسته تهیه کنید.

همچنین در کنار بسته فوق یک جزوه ۱۰۰ صفحه های شامل مقالات و مباحث فنی در زمینه نصب دوربین مدار بسته گرد آوری شده است که می توانید با مطالعه آن بر دانش خود بیفزایید.

شما با فراگیری آموزش های این بسته راه آموزش و تجربه نصب دوربین مدار بسته را در مدت بسیار کوتاهی طی خواهید کرد و یک نصاب فوق حرفه ای خواهید شد که دارای دانش فنی بسیار بالایی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

امروزه دیگر تولید انواع دوربین مدار بسته و مجهز کردن آنها به انواع تکنولوژی های بازسازی تصاویر کار سختی نیست.بعنوان مثال انواع گزینه ها ها مانند WDR ,BLC , HLC , AWB , DWDR , 3DNR , Senseup و … همگی در جهت بازسازی تصاویر در شرایط مختلف محیطی و نوری تعبیه شده اند و امروزه ارائه تصاویر شفاف در شرایط مختلف نوری کار سختی نیست و این گزینه ها دیگر به عنوان یک آپشن در دوربین مدار بسته به حساب نمی آیند،بلکه بعنوان یک الزام باید روی هر دوربینی وجود داشته باشند.

کمپانی هایک ویژن و داهوا دوربین هایی را ارائه کردند که مچهز به تکنولوژی Star light و Dark fighter هستند و می توانند در شرایط نوری بسیار کم تصاویر را بصورت رنگی بازسازی کنند.امروزه این ویژگی روی کیت های متفرقه وارداتی از چین نیز وجود دارد و می بینید که دیگر قابلیت های بازسازی تصاویر گزینه های خیلی خاصی محسوب نمی شوند.

ارائه رزولوشن های تصویر بالا نیز دیگر امر محالی نیست و حتی دوربین های مدار بسته آنالوگ قادرند تصاویر ۴K را ارائه دهند و تکنولوژی های روز مدام در حال بهبود رزولوشن تصویر هستند.کمپانی Avigilion دوربین مدار بسته تحت شبکه ای را ارائه نمود که رزولوشن تصویر ۷K دارد و دارای یک سنسور تصویر ۳۰ مگاپیکسلی است.پس از آن کمپانی های مطرح نیز رزولوشن تصاویر خود را افزایش دادند و انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه با رزولوشن ۴K و بالاتر در دسترس می باشند.

همانطور که می بینید دیگر رقابت برندها بر سر رزولوشن تصویر نیست و همچنین بازسازی تصاویر دیگر خیلی مطرح نمی باشد.حال با این اوصاف شما تصور می کنید برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده بر سه چه مواردی به رقابت می پردازند ؟

رقابت برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده بر سر پردازش تصویر و قابلیت هایی است که از طریق پردازش تصویر ارائه می شوند.شما با برخی از این ویژگی ها آشنا هستید.

رقابت برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده

امکاناتی از قبیل شمارش تردد افراد ، تشخیص چهره ، تشخیص خرابکاری ، تشخیص جاماندن اشیا ، تشخیص پلاک و … نیز دیگر در دسته ویژگی های خاص پردازش تصویر قرار نمی گیرند.

دستاوردهای جدید پردازش تصاویر در دوربین مدار بسته بیشتر بر روی آنالیز رفتار انسان و اشیا و گزارش گیری هایی بر اساس نمونه سازی این رفتارها تاکید دارند که باعث می شود تیم های برنمه نویسی این کمپانی ها به چالش کشیده شوند و مدیریان این تیم ها نیز هر روز به فکر ارائه امکانات بیشتری باشند.

بعنوان مثال نحوه حرکت یک سوژه یا فرد در کادر تصویر بعنوان الگوی مقایسه قرار گرفته و کاربر می خواهد سایر ویدئوهای مشابه با همین الگو را پیدا کند.در این موارد سیستم باید بتواند با هوشمندی و دقت تمام نتایج مورد نیاز کاربر را استخراج کند و به او نمایش دهد.

موردی را تصور کنید که فرد در حال تعویض تایر خودرو می باشد و شما می خواهید سایر ویدئو های مشابه با آن را در سیستم بیابید.در این مورد ابتدا باید عامل یادگیرنده الگوریتم های هوش مصنوعی ، این رفتار را به سیستم آموزش دهند و سپس رفتارهای مشابه از پایگاه داده تصاویر استخراج شود و همچنین این موارد نیز در سیستم باید طبقه بندی شوند.

شما مشابه این موارد را در سایتهای قدرتمند آپلود ویدئو دیده اید.بعنوان مثال سایت هایی مانند یوتیوب پس از تماشای یک ویدئو ، ویدئوهای مشابه با آنچه دیده اید را به شما پیشنهاد می کنند که این امر از طریق پردازش بر روی تک تک فریم های ویدئو صورت می گیرد.

برخی موارد ویژگی های پردازش تصویر برای اماکن خاصی بصورت اختصاصی نوشته می شوند که می توانند فروش قابل توجهی برای یک برند داشته باشند.بعنوان مثال کمپانی Avigilon یک ویژگی پردازش تصویر برای استفاده از مدارس و دانشگاه ها ارائه نمود و بر همین اساس تعداد قابل توجهی از دوربین های مدار بسته خود را جهت استفاده در این اماکن به فروش رساند.

آنالیز رفتار انسان و هوشمند شدن و افزایش دقت الگوریتم های پردازش تصویر همگی از عواملی هستند که باعث می شوند یک سیستم پردازش تصویر توسط انواع دوربین مداربسته محبوبیت داشته باشد و بتواند با کارامدی خاصی نیاز کاربر را مرتفع کند.

منبع: سایت نصب و قیمت دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در مقالات مختلف سایت دوربین مدار بسته ایلیا دیتا ، انواع سنسور تصویر در دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار دادیم و مزایا و معایت هر کدام از آنها را بیان کردیم.در اینجا هم مجدد برخی توضیحات کلی و کوتاه در مورد سنسور های تصویر دوربین مدار بسته را برای علاقمندان قرار داده ایم و سپس سنسور های تصویر پر کاربرد امروزی در صنعت دوربین مدار بسته ایرانی که تماما از چی وارد می شوند را داریم.

سنسور تصویر مهم ترین و کلیدی ترین عامل در دوام تصویر و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته می باشد.اگر سنسور تصویر دوربین مدار بسته از نوع بی کیفیت باشد ، حتی بهتری لنز ها و بهترین DSP ها نیز نمی توانند تصاویر با کیفیتی برای شما بسازند.در زیر شکل سنسور تصویر را می بینید:

متریال بکار رفته در یک سنسور تصویر و همچنین انداره خود سنسور ، دو عاملی هستند که باعث می شود یک سنسور قیمت بالا یا پایینی داشته باشد.بعنوان مثال nv در تصویر زیر دو نمونه اصلی و تقلبی سنسور تصویر فوهان را مشاهده می کنید که سمت راست دارای سایز سنسور بسیار بزرگتری می باشد.

پیش تر گفتیم که سنسور های تصویر سونی از بهترین و با کیفیت ترین سنسور های تصویر برای دوربین مدار بسته هستند.سنسور های سونی تولید شده در چین با وجود کیفیت بالا تفاوت های بسیاری در سایز سنسور و کیفیت متریال آن ، با سنسور های اصلی بکار رفته در دوربین مدار بسته تحت شبکه سونی دارند.

از این رو تصاویر تولید شده توسط دوربین های مدار بسته تحت شبکه سونی با سنسور مشابه ، تفاوت بسیار زیادی با انواع دوربین مدار بسته وارد شده از چین دارد.

برای کاهش قیمت دوربین مدار بسته و پایین آوردن هزینه نصب دوربین مدار بسته در پروژه های مختلف ، ساده ترین راه استفاده از سنسور های بی کیفیت و ارزان قیمت است.سنسور های امنی ویژن اورجینال ، ساخت امریکا هستند و این سنسور ها به هیچ وجه به داخل ایران وارد نشده اند و تنها نمونه های چینی و بی کیفیت آنها در بازار وجود دارد که عمر تصویر بسیار کوتاهی دارند.

سنسور های تصویر h42 نیز دارای کیفیت تصویر مطلوبی نیستند اما قیمت آنها بسیار پایین است و تا به امروز تنها نوع یک مگاپیکسلی از این سنسور ها در کشور ما وارد شده است.

سنسور های آپتینا پر فروش ترین نسل سنسور های تصویر در انواع دوربین مدار بسته وارد شده از چین هستند که دارای قیمت مناسب و دوام معمول(نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی) هستند.

سنسور های سونی اگر از نوع با کیفیت و اورجینال باشند ، تصاویر بسیار مطلوبی را تولید می کنند و دوام بسیار بالایی دارند.بطوریکه مانند سایر سنسور ها از بین نمی روند و کیفیت تصاویر آنها پس از کمی افت آن هم بعد از چندین سال ، در جای خود ثابت می ماند و شما می توانید این محصولات را با خیال راحت به مشتری خود پیشنهاد دهید.

نتیجه گیری:

سنسور های تصویر مهمترین عامل در قیمت و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته هستند و هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند.برخی دارای قیمت بسیار پایین و برخی دیگر دارای کیفیت تصویر بالا هستند که توصیه می شود برای خرید نواع دوربین مدار بسته ، همیشه از سنسور های با کیفیت استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

شیائومی یکی از برندهای چینی معتبر در تولید انواع گجت های هوشمند و لوازم جانبی آنها می باشد که این کمپانی در سبد محصولات خود انواع دوربین مدار بسته را ارائه داده است که بیشتر آنها در راستای نصب و راه اندازی راحت دوربین مدار بسته و استفاده آسان از این محصول طراحی شده اند و محصولات شیائومی در رده گروهی دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا دوربین های مدار بسته کابلی و HD که توسط سایر برندها تولید می شوند نیست و فعلا تولیدات دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi تنها منوط به دوربین های مدار بسته بیسیم توام با انتقال تصویر روی گوشی موبایل می باشند و نیاز کاربران آماتور را برطرف می کنند.

قیمت دوربین مدار بسته شیائومی با توجه به اینکه شما یک برند با کیفیت را تهیه می کنید دارای رنج بسیار رقابتی با سایر محصولات متفرقه می باشد و همچنین شیائومی دارای شبکه خدمات پس از فروش در کشور ما می باشد.

دوربین مدار بسته شیائومی

یکی از دوربین های ارائه شده توسط شیائومی دوربین نظارتی Yi smartcamera می باشد که در فرمی بسیار شکیل طراحی شده اند.شیائومی روی این دوربین ها قابلیت Motion Detectionرا قرار داده است که می توانند روی حالتی تنظیم شوند که تنها تصاویر را در صورت حس کردن حرکت در مقابل دوربین ذخیره کنند.همچنین نرم افزار دوربین مدار بسته ارائه شده در پکیج محصول این قابلیت را دارد که در صورت بروز حرکت در مقابل دوربین ضمن ذخیره تصاویر این موارد از از طریق push notification به کاربر اطلاع می دهند.

دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi مدل Yi smartcamera دارای درگاه حافظه داخلی Micro Sd است که می تواند حافظه های تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت را پشتیبانی کند که این مقدار برای ذخیره سازی ۶ روزه تصاویر شما کافی می باشد.

لنز استفاده شده در دوربین مداربسته Xiaomi مدل مورد بررسی ما ، لنزهای ۲٫۸ میلی متری است که زاویه دید بسیار وایدی دارد و هنگام استفاده در هر محیطی می تواند تصاویر بیشتری از آنجا را برای شما نمایش دهد.

نرم افزار بکار رفته در این محصول دارای قابلیت های متعددی است که از جمله آنها می توان به زوم دیجیتالی تصویر ، شنود صدای محیط ، صدای دو طرفه ، ذخیره سازی تصاویر در گوشی ، تهیه عکس از کادر تصویر و … را اشاره کرد.

دوربین فوق مجهز به LED های دید در شب مادون قرمز می باشد و می تواند در تاریکی مطلق تصاویر را بصورت سیاه و سفید نمایش داده و ذخیره کند.

برای نصب این دوربین کافیست تا آن را به مودم وای فای خود متصل کرده و پس از نصب نرم افزار با وارد کردن شماره سریال محصول ، آن را روی گوشی خود ببینید.شیائومی این سری دوربین ها را در کیفیت های HD720p و FullHD1080p تولید کرده است که هر کدام دارای ویژگی ها و قیمت متفاوتی می باشند.

 

منبع پست : وب سایت دوربین مدار بسته ایلیا دیتا

 



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این پست قصد داریم تا نکات مهم در طراحی پلان نصب دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار دهیم و مراحل انجام یک پروژه دوربین مدار بسته را برای علاقمندان بررسی کنیم.در ادامه با وب سایت ایلیا دیتا همراه باشید.

از زمانی که برای کارشناسی نصب دوربین مدار بسته به یک محل مراجعه می کنید تا اجرای کار و تحویل تصاویر دوربین مدار بسته به کار فرما ، مراحل مهمی را باید بصورت ترتیبی طی کنید که تک تک آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی پلان نصب دوربین مدار بسته

۱-مراجعه برای کارشناسی و تهیه پیش فاکتور : هنگامی که برای تهیه پیش فاکتور دوربین مدار بسته به یک محل مراجعه می کنید باید تمام المانهای مورد نیاز برای یک پروژه دوربین مداربسته را یک به یک بررسی کنید و در صورت نیاز به تجهیزات خاص در پیش فاکتور تمام آنها را لحاظ کنید.زیرا تهیه پیش فاکتور به منزله قیمت تمام شده تجهیزات و هزینه های نصب و راه اندازی می باشد و چنانچه شما موردی را از قلم انداخته باشید ، در انتها نمی توانید ان را به فاکتورتان اضافه کنید و در صورت اضافه کردن موارد و بند های جدید به فاکتور نهایی ، امکان اختلاف نظر بین شما و کارفرما وجود خواهد داشت.همچنین در صورت داشتن نظراتی در مورد مسیر های کابل کشی و … سعی کنید تمام موارد را با کارفرما چک کنید.شاید او مسیر بهتری برای کابل کشی و داکت کشی سراغ داشته باشد.

پس با حوصله تمام سعی کنید پلان محل را کشیده و پس از مشورت با مشتری و تفهیم در مورد نیاز او تمام اقلام مورد نیاز را در پیش فاکتور درج کنید.

موارد مهمی که در پیش فاکتور دوربین مدار بسته میبایست در نظر بگیرید به شرح زیر می باشند:

  • جانمایی صحیح و اصولی محل نصب دوربین مدار بسته
  • متراژ تخمینی کابل تصویر و کابل برق مورد نیزا برای انجام پروژه دوربین مدار بسته
  • تعداد دوربین ها و نوع آنها به همراه نوع دستگاه ذخیره سازی اطلاعات (دی وی آر دوربین مدار بسته)
  • میزان ظرفیت هارد دیسک بر اساس مدت زمان ذخیره سازی مورد نیاز برای کاربر
  • در صورت نیاز به داکت ، میبایست سایز داکت و متراژ مورد نیاز مشتری در پیش فاکتور درج شود
  • منبع تغذیه مناسب بر اساس تعداد دوربین ها و همچنین جریان مصرفی آنها انتخاب شود
  • اتصالات تصویر را در پیش فاکتور درج کنید
  • اجرت نصب وراه اندازی دوربین مدار بسته و اجرت کابل کشی و داکت کشی را به تفکیک در پیش فاکتور درج کنید
  • در صورت نیاز مشتری به انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل و کامپیوتر ، اجرت خدمات را در پیش فاکتور درج کنید
  • چنانچه نیاز به نصب تلویزیون و یا مشاهده تصاویر در محلی دیگر با استفاده از کابل VGA و یا کابل تصویر HDMI می باشد نوع و برند و متراژ کابل در پیش فاکتور قید شود.
  • در صورت نیاز به تجهیزات اضافی مانند سوئیچر تصاویر ، کابل شبکه ، سه راهی برق و … تمام این تجهیزات را نیز در پیش فاکتور ارائه دهید
  • در صورت نیاز به لوله های فلکسیبل و باکس های فلزی یا پلاستیکی این موارد نیز فراموش نشود
  • اگر خدماتی مانند انتقال تصویر از طریق آنتن مرکزی را به مشتری ارائه می دهید تمام تجهیزات مورد نیاز برای این کار مانند RF modulator ،مبدل VGA به AV ، سوئچیر و … را از یاد نبرید.
  • در صورت نیاز به نصب رک برای قرار دادن دی وی آر هزینه کالا و هزینه نصب آن را مد نظر داشته باشید

پس از ارائه پیش فاکتور دقیق و تفکیک شده نوبت به مراحل اجرای پروژه می باشد.در هنگام اجرای پروژه اگر مراحل کار را به درستی انجام ندهید ضمن طولانی تر شدن مدت نصب ، ممکن است اشتباهات محاسباتی پیش بیاید که منجر به چند تکه شدن کابل و یا عدم عبور کابل از مسیر خاصی شود که ممکن است تمام محاسبات شما را بهم بریزد.

اگر مراحل انجام پروژه را به فرم زیر انجام دهید امکان بروز مشکلات سیم کشی و نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تا حد ممکن کاهش می یابد.

  • سوارخکاری

فراهم کردن محل عبور کابل که بسیار مهم است و اگر در سوراخکاری برخی مناطق مشکلی بوجود بیاید به راحتی می توان تا قبل از برش کابل مسیر جایگزین انتخاب کرد.چنانچه پیش از سوراخکاری اقدام به برش کابل کنید این امکان وجود دارد که در صورت جایگزینی مسیر ، کابل بریده شده کوتاه باشد و مجبور شوید کابل را بصورت دو تیکه اتصال دهید که چندان خوشایند نمی باشد.

  • داکت کشی که پیشنهاد می کنیم در این امر نهایت دقت را به خرج دهید تا بر زیبایی کار بیفزایید.
  • محاسبه متراژ کابل بصورت دقیق و سعی کنید برای هر طرف حدود یک الی دو متر کابل اضافی در نظر بگیرید تا کابل شما کوتاه نیاید
  • برش کابل و کابل کشی که در این امر دقت داشته باشید که کابل را دقیق برش دهید.
  • نصب و پرس اتصالات تصویر از قبیل سوکت BNC ، سوکت تغذیه و یا سوکت شبکه برای دوربین ها آی پی
  • نصب دوربین مدار بسته و در این مورد حتما دوربین ها را پیچ و رولپلاگ کنید تا محکم در جای خود نصب شوند و همچنین سوکت های دوربین مدار بسته نیز در داخل داکت و یا باکس قرار گیرند.
  • اتصالات تصویر برای دستگاه دی وی آر
  • نصب هارد دیسک روی دستگاه دی وی آر که حتما از هارد دیسک های نظارتی استفاده کنید.
  • اتصال منبع تغذیه برای دوربین ها که در این مورد حتما قطب های مثبت و منفی را به درستی متصل کنید.
  • تنظیم کادر تصویر دوربین ها


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

پيشرفت تكنولوژي در حوزه هاي هوش مصنوعي و بينايي ماشين ، استفاده از دوربين هاي مدار بسته در اين صنعت رو به افزايش است و امروزه دوربين مدار بسته عضو جدانشدني تمام تجهيزاتي كه از بينايي ماشين و سيستم پردازش تصوير و هوش مصنوعي استفاده مي كنند ، مي باشد.
همانطور كه از نام بينايي ماشين پيداست ، ابزار هاي داراي هوش مصنوعي براي ديدن نياز به يك چشم دارند كه اين چشم همان دوربين مداربسته مي باشد.
براي اينكه يك ماشين بتواند دقيق تر عمل بينايي و پردازش تصوير را انجام دهد نياز است تا بتواند جزئيات را بهتر ببيند.از اين رو همواره نياز به نصب دوربين مدار بسته با كيفيت و رزولوشن تصوير بالا در اين ماشين ها حس مي شود.
بعنوان مثال ربات هايي كه مي توانند موانع را تشخيص دهند و از آنها عبور كنند ، اگر داراي سنسور هاي تصوير برداري مناسبي نباشند نمي توانند پردازش صحيحي روي داده ها صورت دهند و نخواهند توانست تصميمات صحيحي نيز اتخاذ كنند.
پيشرفت دانش هوش مصنوعي در دوربين مدار بسته ، باعث شده است تا امروز خود دوربين ها نيز داراي امكانات مناسبي براي راحت تر كردن امورات كاربر باشند تا جايي كه دوربين هاي نسل جديد مي توانند در كارهاي كنترلي و نظارتي يك ابزار بسيار سودمند باشند ف تا جايي كه بدون وجود آنها حفاظت و نظارت امري بسيار سخت و در برخي موارد غير ممكن خواهد بود.
بعنوان مثال تجزيه و تحليل ترافيك بدون استفاده از پردازش تصوير ، امري غير ممكن است.همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد شمارش تعداد خودرو ها ، سرعت تردد آنها و ثبت تخلفات بدون استفاده از پردازش تصوير و دوربين مدار بسته امري غير ممكن است.

امروزه براي پردازش هاي حرفه اي تصاوير ، سيستم هاي مديريت ويدئويي يا همان VMSها طراحي شده اند.VMS ها نرم افزارهاي پردازش تصويري هستند كه مي توانند روي تصاوير ويدئويي محاسبات و پردازش صورت دهند و اطلاعات را بصورت طبقه بندي شده در پايگاه داده ها ذخيره كنند.
امروزه نسل جديد دوربين مدار بسته تحت شبكه ، مجهز به سيستم VMS داخلي مي باشند و مي توانند برخي پردازش هاي تصوير بر پايه هوش مصنوعي را بصورت داخلي و در خود دوربين صورت دهند.
بعنوان مثال محصولات دوربين مداربسته تحت شبكه كمپاني VCA technology داراي امكانات زير هستند كه در مجموع مي توان از قابليت هاي پردازش تصوير ، هوش مصنوعي كه تحت عنوان توابع VCA شناخته مي شوند:
ورودي آلارم و ذخيره تصاوير بر اساس آلارم ارسال شده
تشخيص خرابكاري ، تردد و توقف بيجا افراد در كادر تصوير دوربين 
تعقيب شخص ، خودرو و هر شي ديگر در كادر تصوير دوربين مداربسته
شمارش نفرات تردد كرده از مقابل دوربين 
كنترل ورود و خروج شامل ورود به منطقه ممنوعه، خروج از منطقه ممنوعه و ...
تشخيص سرعت اشيا و خودرو
شناسايي پلاك خودرو
تشخيص چهره افراد
تشخيص سرقت اشيا
تشخيص جا ماندن اشيا
تشخيص تغيير كادر تصوير
و بسياري از امكانات و توابع VCA جديد كه همواره در حال بهبود و گسترش مي باشند.
با توجه به گسترش روزانه اين توابع و رشد پردازش تصوير ، در آينده اي نه چندان دور اين قابليت ها براي كاربران خانگي نيز تبديل به يك نياز خواهند شد و براي جلوگيري و مقابله با انواع اقدامات خرابكارانه و دريافت گزارش هاي حرفه اي مورد استفاده قرار مي گيرند.
در سالهاي اخير هوش مصنوعي در دوربين مدار بسته دچار تحولات بسياري شده است و اين پيشرفت همواره در حال بهبود و گسترش امكانات و كارايي مي باشد.بطوريكه در نسل آينده دوربين هاي مدار بسته ، چنانچه اين امكانات وجود نداشته باشد ، نمي تواند پاسخگوي نيازهاي كاربران باشد.

 

 

منبع:دوربين مداربسته از سایت ايليا ديتا



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

پيرو سوالات كاربران محترم كانال تلگرام دوربين مدار بسته ايليا ديتا مبني بر خريد دوربين مدار بسته تشخيص چهره بر آن شديم تا توضيحاتي در مورد تشخيص چهره توسط دوربين مدار بسته و انواع روش هاي تهيه دوربين مدار بسته تشخيص چهره را در سايت درج كنيم.اميدواريم مورد استفاده تان قرار گيرد.
تشخيص چهره چيست و چگونه انجام مي شود ؟ هر انسان داراي چهره منحصر به فردي است و چهره يكي از خصوصيات بيومتريك جهت شناسايي افراد مي باشد.اثر انگشت و مردمك چشم از ديگر خصوصيات منحصر به فرد اشخاص است كه جهت شناسايي آنها در سيستم هاي بيومتريك استفاده مي گردد.
هنگامي كه يك چهره در مقابل دوربين مدار بسته قرار مي گيرد چه اتفاقي مي افتد ؟ سيستم هاي پردازش تصوير چگونه مي توانند تفاوت بين چهره ها را تشخيص دهند و اگر دو چهره شبيه بهم باشند آيا امكان بروز خطا در اين سيستم ها وجود دارد ؟
هنگامي كه يك فرد در مقابل دوربين مداربسته قرار مي گيرد تصوير يك فريم از چهره او براي پردازش تصوير انتخاب مي شود.سيستم هاي پردازش تصوير بر اساس الگوريتم هاي خاص و محاسبات رياضي ، تصوير مورد نظر را به يك مجموعه اعداد تبديل مي كنند و براي هر چهره اعداد منحصر به فردي در پايگاه داده ها ذخيره مي شود.حتي اگر دو چهره بسيار شبيه بهم باشند مجموعه اعداد ذخيره شده براي انها متفاوت است و اينجاست كه سيستم هاي پردازش تصوير تفاوت بين چهره هاي افراد را تشخيص مي دهند.
در ادامه كمي به جزئيات اين محاسبات مي پردازيم.بسته به استفاده از نوع الگوريتم محاسبات تشخيص چهره در دوربين مدار بسته متفاوت است.بعنوان مثال براي تشخيص چهره مي توان از الگوريتم هاي آناليز مولفه هاي اصلي يا همان PCA استفاده كرد.شبكه هاي عصبي نيز نوع ديگري از الگوريتم هاي هوش مصنوعي براي تشخيص چهره افراد مي باشند.
همانطور كه مي دانيد يك فايل تصويري مانند يك ماتريس است و داراي طول و عرض مي باش كه بترتيب سطر ها و ستون هاي ماتريس ها را تشكيل مي دهند.در روش آناليز مولفه هاي اصلي ابتدا تصوير مورد نظر بصورت سياه و سفيد در مي آيد.هر رنگ در تصوير داراي يك كد عددي مي باشد و هنگامي كه يك تصوير به نوع سياه و سفيد تبديل مي شود ، اين بازه رنگ ها بسيار كمتر مي شود و براي محاسبات رياضي ساده تر مي گردد.
سپس با اعمال فيلترهاي مختلف روي تصوير ، خصوصيات مختلف چهره از آن اسخراج مي شود.خصوصياتي مانند فاصله دو چشم از هم ، نوع و سايز بيني ، لب و دهان ،فواصل تمام اجزاي چهره از همديگر،سايز سر ، گوش ها  و ... مانند آنچه در تصوير زير مشاهده مي كنيد:

دوربين مدار بسته تشخيص چهره
حال اين محاسبات به يك مجموعه اعداد تبديل مي شوند و در سيستم ذخيره مي شوند.هنگام مقايسه چهره يك فرد با آنچه در پايگاه داده وجود دارد ، چهره دوم نيز در فرايند پردازش هاي بالا قرار گرفته و اعداد باهم مقايسه مي شوند و اگر مشابهت و يا نزديكي بازه اعداد وجود داشت يعني چهره جديد با آنچه در سيستم وجود داشت يكسان است.

دوربين مدار بسته تشخيص چهره
براي تهيه دوربين مدار بسته تشخيص چهره شما مي توانيد به چندين روش عمل كنيد.
روش اول استفاده از نرم افزار تشخيص چهره كامپيوتري و استفاده از دوربين مدار بسته تحت شبكه يا وب كم و... با اين روش پردازش ها توسط كامپيوتر شما انجام مي شوند و شما مي توانيد نتايج آن را طبقه بندي كنيد.
روش دوم استفاده از دوربين هاي مدار بسته HD  آنالوگ و يا دوربين مداربسته تحت شبكه و اتصال آنها به دي وي آر و يا NVR هايي كه داراي قابليت تشخيص چهره هستد.بعنوان مثال هايك ويژن ، داهوا و كليه OEM  هاي اين دو كمپاني مانند رستر ، ورتينا ، مكسرون ، 7tech و ... همگي داراي NVR ها و DVR هايي هستند كه مي توانند تشخيص چهره را انجام دهند و در پايگاه داده هاي مخصوص ذخيره كنند.

روش سوم استفاده از دوربين مدار بسته تحت شبكه نسل است جديد كه خود دوربين داراي توابع VCA مي باشد و مي تواند اداماتي از قبيل ذخيره و تشخيص چهره ، تشخيص خرابكاري و در كل توابع VCA  در دوربين مدار بسته را پشتيباني كنند.

منبع خبر: دوربين مداربسته قيمت 

http://www.camerainfo.loxblog.com/


:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()