نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این آموزش قصد داریم تا به نکات مهمی در مورد نگهداری دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته اشاره کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین سایت دوربین مداربسته ایران همراه باشید.

نگهداری دستگاه دی وی آر از این رو بسیار مهم است که اطلاعات و آرشیو های شما در آن ذخیره می شود و چنانچه دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته از کار بیفتد به منزله از کار افتادن کل سیستم است.

برای نگهداری بهتر از دستگاه دی وی آر ، هنگام نصب دوربین مداربسته نکاتی را گرد آوری کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد.

۱-محیط نصب دستگاه دی وی آر : محیط نصب دستگاه دی وی آر بسیار مهم است و نباید دستگاه ذخیره تصاویر دوربین مداربسته را در محل های زیر قرار داد :

-محیط های دارای رطوبت زیاد مانند زیر پله ها ، اتاق های موتور خانه و …

-فضاهای دارای گرد و خاک زیاد مانند سقف های کاذب

-فضاهایی که تراز نیسند و باعث آسیب رسیدن به هارد دیسک ذخیره ساز دوربین مداربسته می شوند.

-فضاهایی که متحرک هستند مانند داخل خودرو ، پایه های غیر اصولی و …

نکات مهم در نگهداری دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته

 

۲-نگهداری مربوط به منبع تغذیه دستگاه دی وی آر : منبع تغذیه یا همان آداپتور دی وی آر بسیار مهم است.اگر توان مصرفی دستگاه نتواند به خوبی توسط پاور ان تامین شود اختلالاتی در کار دستگاه بوجد می آید که از جمله آنها می توان عدم شناسایی هارد دیسک و یا خرابی آن اشاره کرد.در کلام دیگر هارد دیسک اولین قیمتی است که بوسیله آداپتور بی کیفیت از بین می رود.

در همین راستا همواره سعی کنید از آداپتور با کیفیت دستگاه که در پک آن قرا دارد استفاده کنید.چنانچه دستگاه شما متفرقه است و آداپتور آن از نوع بی کیفیت و با شدت جریان پایین است آن را با مدل بهتر جایگزین کنید.هر چقدر قیمت دوربین مداربسته و دستگاه دی وی آر بالاتر باشد از کیفیت متریال مصرفی آن اطمینان بیشتری حاصل می شود.

بطور دوره ای و منظم میزان ولتاژ و شدت جریان آداپتور را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.اگر از برق اضطراری IPS با ولتاژ ۱۲ ولت استفاده می کنید ، حتما با کیفیت ترین نوع آن را انتخاب کنید و برای هر مسیر فیوز های مخصوص قرار دهید تا در صورت اتصالی ، ولتاژ و جریان افت نکند.

نکات مهم در نگهداری دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته

۳-نظافت فن های دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته : برخی از دستگاه های دی وی Hر دارای فن های داخلی هستند که به مرور گرد و خاک محیط را به خود جذب می کنند و باید سرویس شوند.برخی مدل های دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن دارای این فن ها هستند.همچنین تجمع گرد و خاک روی پردازنده مرکزی دستگاه دی وی آر می تواند باعث افزایش دمای آن شده و به طبع ممکن است باعث آسیب دیدگی دستگاه شود.

در همین مورد باید بطور دوره ای و منظم اقدام به بادگیری ذدستگاه کنید تا فن ها و برد آن تمیز  بدون خاک باشند.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

ذخیره ساز تحت شبکه دوربین مدار بسته داهوا ، همانطور که از نامش پیداست یک دستگاه برای ذخیره سازی داده های نظارت تصویری می باشد که برای انواع دوربین مداربسته تحت شبکه کاربرد دارند.ذخیره سازهای تحت شبکه می توانند بسته به نوعشان از تعداد زیادی هارد دیسک و همچنین تعداد زیادی از دوربین های تحت شبکه پشتیبانی کنند که در زمانهایی که تعداد دوربین ها زیاد باشد ، به طبع حجم داده های ذخیره سازی نیز افزایش می یابد و نیاز به تعداد زیادی هارد دیسک می باشد که توسط دستگاه های NVR قابل پشتیبانی نیستند.

برای همین منظور در این موارد از ذخیره ساز نظارتی تحت شبکه استفاده می شود.دستگاه مورد بررسی ما مدل EVS5036S می باشد که در ادامه با مشخصات فنی آن آشنا می شویم.

جهت دریافت لیست قیمت دوربین مداربسته داهوا می توانید با شماره ۰۹۳۶۷۹۰۰۷۵۰ در تماس باشید.

این دستگاه از پردازنده ۶۴ بیتی بهره می برد و دارای ۴ گیگابایت رم می باشد.سیستم عامل دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه دوربین مداربسته داهوا ، دارای سیستم عامل linux embedded مخصوص دستگاه های داهوا می باشد.دستگاه فوق می تواند تا ۵۱۲ عدد کانال ورودی برای دوربین تحت شبکه را پشتیبانی کند و مشخصا از سری دستگاه های فوق حرفه ای به شمار می آید.همچنین پهانی باند ۱۰۲۴ گیگابیتی پورت LAN این امکان را می دهد تا بتوان با پهنای باند مناسب انواع رزولوشن های مختلف را پشتیبانی کرد.

در این دستگاه ها حجم ذخیره سازی نیز بسیار مهم است که دستگاه فوق می تواند تا ۱۰۲۴ گیگابیت را ذخیره نماید.امنیت داده ها در سیستم های متمرکز ذخیره سازی بسیار مهم است و دستگاه فوق می تواند تمام استانداردهای Raid را پشتیبانی کند که همین امر سبب می شود تا بتوان با تعداد هارد دیسک های بالا اطلاعات را بصورت همزمان روی چند هارد دیسک کپی کرد و امنیت آنها را تضمین کرد.

ذخیره ساز فوق می تواند تا ۳۲ عدد هارد دیسک را پشتیبانی کند که هر هارد دیسک می تواند حداکثر ۸ ترابایت ظرفیت داشته باش.از ۵ پورت شبکه دستگاه ، ۴ عدد برای انتقال داده ها و یک عدد برای مدیریت دستگاه می باشد.

برای نصب ذخیره ساز تحت شبکه دوربین مداربسته فوق می توانید از رک استفادهکنید و ۴ یونست را برای آن در نظر بگیرید.اما با توجه به وزن حدودا ۳۵ کیلوگرمی آن ، دقت داشته باشید که رک های استاندارد با کیفیت ساخت بالا می توانند این دستگاه را در داخل خود نگه دارند.

شما می توانید انواع برندهای دوربین مداربسته تحت شبکه را به این دستگاه متصل کنید و سازگاری با انواع پروتکل ها که مهم ترین آنها ONVIF می باشد ، می تواند به شما این امکان را بدهد که از دوربین هایی بغیر از داهوا استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

داهوا یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده انواع دوربین مدار بسته به شماره می رود و نو آوریهای این برند در تکنولوژی دوبین مدار بسته آنالوگ HD ستودنی است.دوربین مداربسته داهوا مدل HAC-HDW2601T یک دوربین با تکنولوژی HDCVI می باشد که مهم ترین ویژگی این دوربین دارا بودن رزولوشن تصویر ۶ مگاپیکسلی می باشد.فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته ایلیا دیتا ، ارائه دهنده بهترین قیمت دوربین مدار بسته ، ارسال به سراسر کشور.

تکنولوژی آنالوگ HD همواره رو به بهبود بوده و زمان زیادی از معرفی اولین نسل این تکنولوژی با رزولوشن تصویر ۱ مگاپیکسل نگذشته است که امروزه شاهد دوربین هایی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل ۴K هستیم.در نمونه های اولیه رزولوشن های بالا شاهد افت فریم محسوسی بودیم اما با گذشت زمان کمی از ارائه رزولوشن های جدید شاهد اصلاح نرخ فریم هستیم و دوربین فوق می تواند تصاویر ۶ مگاپیکسلی را با نرخ ۲۰ فریم در ثانیه ارسال کند که نرخ بسیار مناسبی به شمار می ورد و هر چند Real time نیست ، اما می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازها باشد.

دوربین مداربسته داهوا مدل HAC-HDW2601T

از ویژگیهای مهم این دوربین می توان به دارا بودن WDR با ۱۲۰ دسیبل و قابلیت سوئیچ کردن بین دو نوع HD و SD می باشد که با تغییر حالت دیپ سوئیچ می توانید این کار را انجام دهید.دوربین فوق از سری دوربین های Pro داهوا است و برای مصارف حرفه ای طراحی شده است.

برد دید در شب دوربین فوق حدود ۵۰ متر است که می تواند برای فضاهای بیرونی نیز مناسب باشد.همچنین استفاده از ویژگی SMART IR سبب شده است تا بتوان نور دید در شب را بصورت یکدست روی تمام قسمت های تصویر تاباند.اگر رزولوشن ضبط را روی ۴ مگاپیکسل ست کنید می توانید نرخ ۲۵ فریم در ثانیه را دریافت کنید.

دارا بودن میکروفن داخلی نیز امکانی است که می تواند کارایی دوربین مداربسته داهوا مدل HAC-HDW2601T را افزایش دهد.داهوا در دوربین های HDCVI دارای میکروفن داخلی ، از تجهیزات بسیار با کیفیت استفاده کرده است و می توانید صدای محیط را به بهترین شکل ممکن دریافت و ذخیره کنید.قیمت دوربین مداربسته داهوا نیز با توجه به کیفیت بسیار بالای آن در رنج بسیار رقابتی قرار دارد.

استاندارد IP67 دوربین فوق می تواند جهت جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار کاربرد داشته باشد که می توان دوربین فوق را در اماکن دارای رطوبت و گرد و خاک استفاده کرد.در پست های بعدی نمونه شات های این دوربین را نیز برای علاقمندان قرار خواهیم داد.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

اگر قصد نصب دوربین مدار بسته برای سردخانه را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای نصب دوربین داخل فضاهای سردخانه چه نوع دوربین مدار بسته ای مورد نیاز است و اگراین موارد رعایت نکنید چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی دوربین مدار بسته و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بستههمراه باشید.

در سرد خانه هایی که دمای محیط بسیار پایین و تا حدود منفی ۶۰ درجه سانتیگراد می باشد ، بدلیل استفاده از شیشه اطراف لنز دوربین مدار بسته و قرارگیری این شیشه ها در معرض هوای سرد بلافاصله با گرم و سرد شدن محیط بخار مقابل تصاویر دوربین مدار بسته را گرفته و کادر تصویر تا زمان هم دما شدن دوربین مدار بسته با دمای محیط مختل می گردد.

در این موارد باید از انواع دوربین مدار بسته مخصوص قرار گیری در فضا های سرد استفاده کرد.این دوربین ها با دارا بودن المنت های داخلی و همچنین مقاومت های ترمیستور و سنسور های تشخیص بخار، می توانند دمای محیط را سنجیده و در صورت وجود بخار روی شیشه لنز دوربین مدار بسته توسط المنت های تعبیه شده در دوربین ، از تار شدن و مات شدن تصویر در اثر بخار محیط جلوگیری کنند.بدیهی است قیمت دوربین مدار بسته با این ویژگی ها در رنج بسیار بالایی قرار دارد و زمانی که استفاده از آن توجیح منطقی نداشته باشد توصیه نمی گردند.اگر چه اکثر دوربین های کار در فضای سرد از نوع دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشند اما با کمی جستجو می توان انواع دوربین مدار بسته بیسیم با این قابلیت را یافت.

استفاده از دوربین مدار بسته برای سردخانه

در فضاهایی که امکان نصب تجهیزات گرمایشی در نزدیکی دوریبن وجود داشته باشد ترمیستورها و المنت هایی در نزدیک دوربین نصب می شوند که بلافاصله با کاهش دمای محیط بتوانند دمای دوربین مدار بسته را افزایش داده تا از یخ زدن دوریبن مدار بسته جلوگیری بعمل بیاید.

بستر سازی برای نصب دوربین مدار بسته در سردخانه هایی که دمای بسیار پایینی دارند نیز بسیارمهم می باشد.در همین راستا چنانچه نتوانید بستر مناسب و با کیفیت و استاندارد را برای این محیط ها طراحی کنید احتمال قطعی تصاویر در بازه های زمانی بسیار زیاد می باشد.

بعنوان مثال رطوبت و یخ زدگی سیم کشی می تواند باعث سولفاته شدن سوکت های تصویر و برق گردد و چنانچه اتصالات آنها به خوبی عایق بندی نشود می تواند مشکلات عدیده ای را بوجود بیاورد.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه یا دوربین مدار بسته fisheye یا دوربین مدار بسته چشم ماهی ، همانطور که از نامش پیداشت نوعی دوربین مدار بسته می باشد که دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه می باشد.

در خصوص نصب دوربین مدار بسته پانورامیک نیز چنانچه این دوربین ها مطالق شکل زیر در سقف و بصورت عمودی نصب شوند دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه می باشند و چنانچه روی دیوار و در جهت افق نصب شوند می توانند زاویه دید ۱۸۰ درجه را پوشش دهند.

امروزه این دوربین ها به امکانات متعددی مجهز شده اند که استفاده از تنها یک عدد از دوربین های ۳۶۰ درجه می تواند برای نظارت محیط های کوچک کافی باشد.زیرا علاوه بر داشتن رزولوشن تصویر مناسب زاویه دید بالایی دارند که باعث می شود تا کادر تصویر وسیعی تنها با یک عدد دوربین مدار بسته پوشش داده شود.در ادامه با برخی از این امکانات آشنا می شوید :

۱-امکان انتقال تصویر دوربین مدار بسته و ارسال تصاویر به موبایل و مشاهده از هر جای دنیا : به کمک این ویژگی برخی از دوربین های ۳۶۰ درجه پانورامیک دارای قابلیت اتصال به اینترنت می باشندواز این رو این دوربین ها دارای درگاه وای فای داخلی هستند که می تواند به انواع مودم ، هات اسپات های Wifi متصل شده و تصاویر را ارسال کند.

۲-ارتباط صوتی دو طرفه : ارتباط صوتی دو طرفه به معنی شنود صدای محیط و همچنین امکان صحبت کردن با محیط از ویژگی های دوربین های پانورامیک به شمار می آید که می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد.

۳-آرشیو کردن تصاویر : توسط درگاه کارت حافظه تعبیه شده روی این دوربین ها می توان انواع کارت حافظه را روی آنها قرار داده و تصاویر را آرشیو کرد.همچنین می توان امکان ضبط تصاویر تنها بواسطه تشخیص حرکت را فعال نموده تا مدت زمان ضبط را افزایش داد.

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه در انواع تکنولوژی های مختلف دوربین مدار بسته وجود دارند.بعنوان مثال انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ، دوربین مدار بسته بیسیم وایرلس ، دوربین های AHD و … از دوربین های ۳۶۰ درجه چشم ماهی وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله می خواهیم به نویز های دوربین مدار بسته که مربوط به منبع تغذیه می باشد بپردازیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین سایت دوربین مدار بسته ایران همراه باشید.
استفاده از انواع منبع تغذیه بی کیفیت و یا کابل کشی های غیر اصولی می تواند باعث بروز نویز در تصاویر ما شود.

حال شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا در این موارد بروز نویز در یک عدد دوربین مدار بسته می تواند کل سیستم ما را دچار نویز کند ؟

کابل کواکسیال دوربین مدار بسته دارای یک مغزی و شیلد می باشد.هنگام بروز نویز در یک دوربین این نویز از طریق قطب منفی یا همان شیلد در کلیه دوربین های شما می چرخد و باعث می شود تا نویز کل سیستم شما را درگیر کند.

برای رفع نویز کل سیستم ابتدا باید نویز دوربین مورد نظر بر طرف شود.

حال به ابتدای بحث بر می گردیم.پیش تر عنوان کردیم که کابل کشی غیر اصولی باعث می شود تا تصاویر دوربین های شما دچار نویز شود.

کابل کشی غیر اصولی در چه مواردی اتفاق می افتد ؟

تصور کنید کابل برقی که برای تامین توان مصرفی دوربین شما در نظر گرفته شده است دارای کیفیت و قطر پایین باشد.استفاده از این کابل در متراژهای بالا باعث افت ولتاژ و جریان در طول مسیر شده و باعث می شود تا ولتاژ بسیار پایین تری به دوربین شما برسد.همین امر سبب می شود تا دوربین مدار بسته شما نتواند با ولتاژ کاری بالا و مورد نیاز کار کند و مسلما تصاویر شما دچار نویز خواهد شد.

چنانچه طول مسیر برای تامین توان مصرفی دوربین زیاد است باید از کابل های با کیفیت و قطر بالا استفاده کرد و یا اینکه ضمن استفاده از ولتاژ ۲۲۰ ولت و قرار دادن منبع تغذیه در کنار دوربین مدار بسته توان مصرفی را به خوبی و با کیفیت بالا تامین کرد.

مطالعه کاتالوگ دوربین مدار بسته می تواند کمک شایانی به شما بکند و همچنین قیمت دوربین مدار بسته و برند آن امری بسیار مهم در دقیق بودن مشخصات فنی دوربین مدار بسته می باشد.

بعنوان مثال برندهایی مانند دوربین مدار بسته کورتک ، دوربین مدار بسته داهوا ، دوربین مدار بسته هایک ویژن و سایز برندهای معتبر دارای data sheet بسیار دقیق می باشند که می توانید توان مصرفی را به خوبی محاسبه کنید.

توان مصرفی نا مناسب در انواع دوربین مدار بسته بیسیم و دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز مشکلاتی از قبیل عدم دریافت آی پی توسط دوربین ، قطع و وصل شدن تصاویر و همچنین افت سیگنال دوربین مدار بسته WiFi شود.

برخی موارد خود منبع تغذیه دارای ولتاژ و جریان غیر استاندارد می باشد که در این موارد باید منبع تغذیه به سرعت تعویض شود تا به تجهیزات شما آسیبی نرسد.

استفاده از کابل با کیفیت و همچنین محاسبات افت ولتاژ در کنار استفاده از منبع تغذیه با کیفیت می تواند باعث حل شدن مشکلات ناشی از نویز بدلیل توان مصرفی نا مناسب شود.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

دوربین مدار بسته عروسکی نام دیگر انواع دوربین مدار بسته PT می باشد که دارای قابلیت Pan و Tilt می باشد.این دوربین ها دارای شکل ظاهری عروسکی می باشند

و به همین دلیل عموما به آنها دوربین مدار بسته عروسکی گفته می شود.این دوربین ها یکی از پرفروش ترین محصولات دوربین مدار بسته به شمار می روند.زیرا دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند و ضمن دارا بودن ویژگی نصب راحت می توانند کاربردهای بسیاری برای نظارت داشته باشند و همچنین قیمت دوربین مدار بسته از این نوع بسیار مناسب آنها باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی یک عدد دوربین مدار بسته عروسکی را برای نظارت اماکن خود استفاده کنید.

جهت سفارش محصول دوربین مداربسته عروسکی با قیمت ۱۹۱۰۰۰ تومان می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و یا برای مشاوره بیشتر با شماره های ۰۹۳۶۷۹۰۰۷۵۰ و یا ۰۲۶۳۳۵۱۰۸۴۱ در تماس باشید.

سفارش محصول و افزودن به سبد خرید

قابلیت های دوربین مدار بسته عروسکی

امکان نمایش تصاویر محیط از راه دور و نمایش در هر کجای دنیا

امکان چرخش ، و کنترل دوربین مدار بسته از راه دور

انتقال تصویر روی انواع گوشی های موبایل

قابلیت اتصال چند گوشی موبایل بصورت همزمان

اتصال WiFi و بدون نیاز به سیم کشی

شنود صدای محیط

ارتباط صوتی با محیط

ذخیره تصاویر بدون نیاز به دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته و از طریق درگاه حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت

ولتاژ کار ۵ ولت و امکان اتصال به پاور بانک جهت برق اضطراری دوریبن مدار بسته

ارائه تصاویر HD با رزولوشن قابل قبول

 

همه این مزایا باعث می شود تا یک دوربین مدار بسته بیسیم عروسکی یک محصول پر فروش و پر کاربرد باشد.این محصول یک دوربین آی پی یا همان دوربین مدار بسته تحت شبکه میباشد که می تواند بصورت مستقیم از طریق کابل و یا بصورت Wifi به مودم شما متصل شده و بتوانید از طریق اینترنت تصاویر دوربین را در هر کجای دنیا ببینید.

ارتباط صوتی دو طرفه یکی از مزایای بسیار خوب دوربین مدار بسته عروسکی می باشد.بدین طریق شما می توانید ضمن شنود صدای محیط ، ارتباط صوتی دو طرفه داشته باشید و با محیط صحبت کنید.

جهت سفارش محصول دوربین مداربسته عروسکی با قیمت ۱۹۱۰۰۰ تومان می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و یا برای مشاوره بیشتر با شماره های ۰۹۳۶۷۹۰۰۷۵۰ و یا ۰۲۶۳۳۵۱۰۸۴۱ در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

یکی از مهم ترین موارد در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه محاسبات دقیق پهنای باند می باشد.این محاسبات بسیار مهم هستند و در هر پروژه دوربین آی پی که این موارد در نظر گرفته نشوند می توانند مشکلات بسیار زیادی بوجود بیاورند که در نهایت باعث قطع و وصلی تصاویر ، کاهش نرخ فریم و مختل شدن تصاویر سیستم مدار بسته آی پی شود.

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه در تعیین نوع کابل ، نوع سوئیچ شبکه مورد استفاده و محاسبات پهنای باند ورودی و خروجی دستگاه NVR تحت شبکه بسیار مهم و ضروری می باشند.

در همین راستا برای نصب و راه اندازی یک سیستم نظارتی تحت شبکه باید ابتدا از تعداد دوربین ها و میزان پهنای باند مصرفی هر کدام اطلاعاتی کسب کرد.شما باید ابتدای امر پس از جانمایی صحیح دوربین مدار بسته و تعیین رزولوشن تصویر دوربین ها میزان پهنای باند مصرفی هر کدام را بدست بیاورید.

حدود پهنای باند مصرفی دوربین های تحت شبکه بر اساس رزولوشن تصویر و در حالت CBR با انکودینگ h264 و ۲۵ فریم در ثانیه و بیشترین میزان بیت ریت تصاویر بصورت زیر می باشد.

دوربین آی پی ۲ مگاپیکسل : ۷٫۸ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۳ مگاپیکسل : ۱۲٫۸ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۵ مگاپیکسل : ۲۰ مگابیت در ثانیه

دوربین آی پی ۱۰ مگاپیکسل : ۴۱ مگابیت در ثانیه

 

و بدیهی است که با افزایش رزولوشن تصویر قیمت دوربین مدار بسته نیز افزایش پیدا می کند.

ممکن است شما بتوانید با کاهش نرخ فریم ، کاهش رزولوشن و تغییر انکودینگ همچنین با تغییر نوع بیت ریت از ثابت به متغییر تغییراتی در پهنای باند صورت دهید و این میزان پهنای باند را دچار تغییرات چشمگیری کنید اما برای داشتن حاشیه امنیت بهتر است بیشترین میزان پهنای باند مصرفی را در نظر بگیرید.

دانستن این پهنای باند در انتخاب دستگاه NVR بسیار مهم می باشد و این یک نکته بسیار مهم است که برخی از همکاران آن در نظر نمی گیرند و در انتهای کار به مشکل می خورند.

دستگاه های NVR دارای یک ویژگی بنام input bandwidth هستند.توسط این ویژگی می توان میزان پهنای باند ورودی دستگاه را محاسبه کرد.بزرگترین اشتباه برخی همکاران این است که تصور می کنند چنانچه یک دستگاه NVR بتواند از دوربین هایی با رزولوشن تصویر ۴k پشتیبانی کند می توانند به تمام کانالهای آن دوربین های ۴k متصل کنند.در صوتیکه این موضوع کاملا نادرست است.

تصور کنید یک دستگاه NVR دارای ۳۲ کانال و بیشترین پهنای باند ورودی ۳۲۰ مگابیت در ثانیه دارید.هر عدد دوربین مدار بسته ۴k با استانداردهای ذکر شده در بالا حدود ۵۰ مگابیت در ثانیه باند شما را اشغال می کند که پهنای باند ۳۲ عدد دوربین ۴k حدود ۱۶۰۰ مگابیت در ثانیه می باشد و اگر این تجهیزات را به دستگاه NVR متصل کنید مسلما دستگاه شما این میزان پهنای باند را پشتیبانی نخواهد کرد.

مورد بعدی انتخاب سوئیچ و کابل شبکه متناسب با پهنای باند می باشد.یک کابل شبکه cat5 نهایتا تا ۱۰۰ مگابیت نرخ انتقال را پشتیبانی می کند و برای اتصال از سوئیچ بهدوربین های مدار بسته مناسب است.زیرا هیچ دوربینی بیشتر از ۵۰ مگابیت پهنای باند مصرف نمی کند.

حال تصوی کنید ۴ عدد دوربین ۴k را با کابل های cat5 به سوئیچ متصل کرده اید.حال سوئیچ شبکه شما باید بتواند داده های ۲۰۰ مگابیت در ثانیه را سوئیچ کرده و انتقال دهد.در این موارد بایدحتما از سوئیچ های گیگابیتی استفاده کنید.سوئیچ های ۱۰/۱۰۰ در این موارد نمی توانند داده های شما را به خوبی انتقال دهند و نیاز است تا سوئیچ های ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ استفاده شود.

کابلهای uplink نیز بسیار مهم هستند.زمانی که شما می خواهید تعدادی از دوربین هایی که به یک سوئیچ متصل شده اند را توسط یک uplink انتقال دهید باید از کابل با category مناسب استفاده کنید.برای این مثالی که زدیم حتما باید سوئیچ های گیگابیتی استفاده کنید و کابل مورد استفاده شما باید cat6 باشد.

نکته دیگر زمانی است که شما بخواهید از دوربین مدار بسته بیسیم استفاده کنید.دوربین مدار بسته wifi نیز بسته به نوع اکسس پوینت شما و پهنای باند وای فای باید مورد استفاده قرار گیرد.در همین راستا چنانچه از لینک های رادیویی استفاده می کنید باید بدانید که باید از پهنای باند رادیوها و دوربین اطلاعات دقیقی کسب کنید تا بتوانید یک لینک با کیفیت و پایدار را راه اندازی کنید.

محاسبات پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه زمانی می تواند دقیق باشد که شما از دوربین ها و دستگاه NVR برند های اصلی و با کیفیت مانند هایک ویژن ، کورتک ، داهوا ، بوش و …  استفاده کنید و در این موارد جهت استفاده از محصولات no name باید کمی تامل نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله قصد داریم تا در مورد ROI در دوربین مدار بسته صحبت کنیم.در ادامه با سایت تخصصی و فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته ایلیا دیتا همراه باشید.

ROI مخفف Region of Interest می باشد.توسط این ویژگی می توان پهنای باند تصاویر را کاهش داده و به طبع حجم داده های ذخیره شده نیز کاهش می یابند.

برای آشنایی با کارایی این ویژگی ابتدا کمی در مورد پهنای باند دوربین مدار بسته تحت شبکه صحبت می کنیم.هر دستگاه NVR دارای یک پهنای باند ورودی شبکه  و یک پهنای باند خروجی شبکه می باشد که عاملی بسیار مهم در تعیین رزولوشن دوربین ها می باشد.

بعنوان مثال ممکن است یک دستگاه NVR از دوربین های با رزولوشن تصویر ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی کند.اما این به این معنی نیست که شما بتوانید تمام کانالهای دستگاه را بهدوربین های مدار بسته ۵ مگاپیکسلی متصل کنید.در این موارد شما باید میزان پهنای باند ورودی دستگاه را محاسبه کنید تا بتوانید از میزان و تعداد دوربین ها اطلاع حاصل کنید.همچنین برای اطلاع از میزان فضای ذخیره سازی مورد نیاز دانستن و محاسبه پهنای باند دوربین مدار بسته بسیار مهم است.

در بسیاری از موارد جهت کاهش پهنای باند شبکه و همچنین صرفه جویی در زمان ذخیره سازی تصاویر ، می توانید با استفاده از ROI پهنای باند مصرفی را کاهش دهید.

حال ROI چیست و چگونه کار می کند ؟ با ویژگی ROI می توانید قسمتی از تصویر که برای شما مهم است را با رزولوشن تصویر بالا ذخیره سازی کنید و سایر نقاط را با رزولوشن تصویر کمتر ذخیره کنید.این امر سبب کاهش پهنای باند و همچنین کاهش فضای ذخیر ه سازی می شود.

آشنایی با ROI در دوربین مدار بسته

به تصویر بالا دقت کنید.در این تصویر مرکز کادر تصویر از نقاط مهم برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا می باشد و چنانچه بتوانیم سایر نقاط را با رزولوشن پایین تر ذخیره کنیم کاهش چشمگیری در پهنای باند ایجاد کنیم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، می توانیم سایر قسمت های تصویر را با رزولوشن بالاتر ذخیره کنیم.

آشنایی با ROI در دوربین مدار بسته

از چه راهی می توان به تنظیمات ROI دوربین مدار بسته تحت شبکه دسترسی پیدا کرد ؟

دوربین های تحت شبکه دارای این قابلیت را می توان از طریق منوی WEB دوربین config کرد.برای این منظور باید آدرس آی پی دوربین مدار بسته را در مرورگر خود وارد کنید و در تنظیمات مربوطه وارد قسمت ROI شده و مناطق مورد نظر خود را مشخص کنید.

بدیهی است قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه از سایر انواع دوربین مدار بسته بالاتر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

انواع دوربین های مدار بسته با سنسور های مختلف در بازار وجود دارند که می تون گفت یکی از مهم ترین اجزای دخیل در ارائه تصاویر با کیفیت توسط انواع دوربین مدار بسته ، سنسور تصویر آنها می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سنسور تصویر Exmor در دوربین مدار بسته کورتک بپردازیم و همچنین انواع سنسور تصویر های رایج در دوربین های مدار بسته را با مزایا و معایب هر کدام بررسی کنیم.

در ادامه با ایلیا دیتا ، بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته ارائه دهنده بهترین های پکیج دوربین مدار بسته و تخصصی ترین مرجع آموزش دوربین مدار بسته همراه باشید.

انواع دوربین مدار بسته کورتک بسته به نوع استاندارد انتقال تصاویر و رزولوشن تصویر در دسترس هستند که در این میان می توان به دوربین مدار بسته تحت شبکه و دوربین مدار بسته HDCVI با تنوع محصولات بالا اشاره کرد.

اما نکته ای که برای خریداران در قیمت دوربین مدار بسته کورتک مهم است سنسور تصویر با کیفیت است که در این میان مدلهایی که دارای سنسور تصویر Exmor هستند دارای دوام تصویر بالاتر و همچنین تفکیک پذیری بهتری هستند.

در لیست قیمت دوربین مدار بسته کورتک شما می توانید در قسمت مشخصات فنی دوربین هایی که دارای سنسور تصویر Exmor هستند را از سایر دوربین ها تمایز دهید.

بسیاری از دوربین های کورتک در دو مدل Exmor و ساده ارائه می شوند که مدلهای دارای سنسور Exmor کیفیت تصاویر بالاتری از نوع معمولی دارند.همچنین سنسور های سونی از دوام و ماندگاری تصویر بالاتری به نسبت سایر سنسور ها برخوردارند و در دوربین های مدار بسته AHD نیز گرانترین و با کیفیت ترین سنسور ها ، سنسور های سونی هستند.

محبوبیت بالای سنسور های سونی باعث شده است تا انواع مختلفی از آنها با DSP های مختلف در دسترس باشد که در این بین اگر شما برای خرید دوربین مدار بسته AHD از سنسورهای سونی بی کیفیت و تقلبی استفاده کنید ، تنها هزینه بالاتری برای یک دوربین پرداخت کرده اید.

در کنار سنسور تصویر عامل بسیار مهم و تعیین کننده ای بنام DSP وجود دارد که در دوربین مدار بسته AHD بهتری و گرانترین DSP ها متعلق به برند NextChip می باشند.در این بین برد های سونی با DSP های Fullhan و … قیمت بسیار پایین تری دارند که تمام آنها با نام سونی ۳۲۳ به فروش می رسند.

تفاوت تصویر این دوربین ها در شرایط مختلف نوری می تواند بسیار فاحش باشد.بعنوان مثال دوربین های مدار بسته AHD با سنسور سونی و DSP های NextChip عملکرد بسیار بهتری در نور کم دارند و این در حالی است که DSP های Fullhan مدل V30 در نور کم دارای ضعف های بازسازی تصاویر می باشند.

در همین راستا ، دوربین های HDCVI و تحت شبکه کورتک از بهتری و با کیفیت ترین DSP ها که ساخت کمپانی بسیار معتبر دوربین مدار بسته داهوا می باشد استفاده می کند و تصاویر image sensor های سونی را به بهترین کیفیت ممکن بازسازی می کنند.

در سنسور های تصویر انواع دوربین مدار بسته AHD می توان انواع H42 و H62 ، امنی ویژن ، آپتینا ، پیکسل پلاس و سونی را یافت کرد که در این بین سنسور های سونی با DSP های NextChip بهترین آنها و سنسور های امنی ویژن ضعیف ترین آنها به شمار می روند که در سنسور های ضعیف ، افت تصویر در مدت کمی پس از استفاده دوربین نمایان می شود.

نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله از سایت ایلیا دیتا قصد داریم تا ضمن آموزش کار با منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، شما را با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، آشنا کنیم.

UTC چیست ؟ کلمه UTC مخفف Up the Coax می باشد و یک تکنولوژی جدید در انواع دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد که به کمک آن می توان تنظیمات منوی OSD دوربین مدار بسته را از طریق خود دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته صورت داد.

پیش تر ها دوربین های مدار بسته دارای OSD منو ، دارای یک joy stick روی کابل دوربین بودند که شما برای وارد شدن به منوی دوربین مدار بسته تنها میباست از طریق خود دوربین این تنظیمات را تغییر دهید.

با ظهور UTC دیگر OSD منو از روی کابل دوربین مدار بسته آنالوگ حذف شده است و تغییر تنظیمات تنها از طریق دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته امکان پذیر است.

بدون UTC تغییر تنظیمات دوربین مدار بسته در برخی موارد بسیار سخت می باشد.تصور کنید دوربین مدار بسته شما در ارتفاع بالا نصب شده باشد و شما برای تغییرات تنظیمات دوربین مدار بسته میبایست سختی های زیادی را متحمل شوید.

همچنین در صورت نداشتن تستر منوی تنظیمات شما روی تصویر دوربین مدار بسته و در مانیتور نمایش داده می شود و تغییر تنظیمات بسیار سخت می باشد.

حال منوی OSD چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط های مختلف ممکن است به دلیل شرایط نوری محیط شما نتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید و نیاز باشد تا در تنظیمات بازسازی تصاویر توسط دوربین مدار بسته تغییراتی ایجاد کنید.

برخی از این تنظیمات بشرح ذیل می باشند :

BLC یا Backlight compensation : ویژگی BLC برای تنظیم نور اشیا نزدیک به دوربین و اشیا دورتر می باشد و در حقیقت این ویژگی نور پس زمینه را با نور محیط یکدست می کند.

AE یا  Automatic Exposure : برای بازسازی بهتر تصاویر در نور کم کاربرد دارد.

AWB یا  Automatic White Balance :این ویژگی بطور اتوماتیک میزان گرمی رنگ را در نورهای مختلف تنظیم می کند.

AGC یا Automatic Gain control : برای بهره وری بیشتر در شرایط نوری کم ، این ویژگی باعث می شود تا  در نور های کم تصاویر بهتری توسط دوربین مدار بسته تولید شود.

DWDR یا digital Wide dynamic range : پیش تر ها در مورد WDR در دوربین مدار بسته صحبت کرده ایم.به زبان عامه زمانی که نور در یک سمت تصویر شما زیاد باشد باعث می شود تا سمت دیگر تصویر شما بصورت کم نور در بایاید و هر چقدر این تنوع نور بیشتر باشد باعث می شود تا تصویر نا طلوب تری بدست بیاید.این ویژگی در بهبود تصاویر از این قیبل کاربرد دارد و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

پس از آشنایی با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته شما می توانید با دیدن ویدئوی زیر ،با نحوه وارد شدن به این تنظیمات  در دوربین مدار بسته داهوا آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور بحث کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی و فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور دارای سختی ها و مشکلات خاص خود می باشد که چنانچه تجربه کافی در این زیمنه وجود نداشته باشد می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد.

اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور

لنز دوربین مدار بسته

اولین اشتباهی که در زمینه نصب دوربین مدار بسته آسانسور صورت می گیرد انتخاب لنز نا مناسب برای دوربین مدار بسته می باشد.لنز مناسب برای دوربین مدار بسته آسانسور ، ۲٫۸ میلی کتری می باشد و این در حالی است که بیشتر انواع دوربین مدار بسته دام دارای لنز ۳٫۶ میلی متری هستند.

از همین رو اکثر همکاران هنگام انتخاب دوربین مدار بسته داخل کابین آسانسور به لنز آن دقت نمی کنند و لنزهای ۳٫۶ میلی متری به هیچ عنوان مناسب نصب در کابین آسانسور نیستند و باعث می شوند کادر تصویر زیادی را از دست بدهید.

استفاده از تراول کابل

همانطور که می دانید تراول کابل ، یک کابل فلت مانند است که همراه آسانسور بالا و پایین می رود و طراحی آن به گونه ای است که در هنگام بالا و پاین رفتن آسانسور به کابین آن برخورد نداشته باشد.تراول کابل ها دارای رشته های افشان هستند و برخی همکاران برای راحتی کار نصب دوربین مدار بسته آسانسور از تراول کابل ها بجای استفاده از کابل کواکسیال RG59 می باشد.

استفاده از رشته سیم های داخل تراول کابل دو مشکل بزرگ دارد.

۱-اینکه بدلیل استفاده از رشته های افشان در تراول کابل ها سیگنال تصویر دوربین مدار بسته با افت چشمگیری مواجه می شود و اگر طول تراول کابل بالا باشد ممکن است شما هیچ تصویری دریافت نکنید.

۲-تروال کابل ها ولتاژ باز و بسته شدن درب آسانسور را تامین می کنند و همچنین هم جواری زیادی با کابل برق سه فاز دارند.با استفاده از تراول کابل ها در هنگام استارت و استاپ کردن موتور آسانسور نویز های زیادی در تصویر شما پدید می آیند.

کابل کشی غیر اصولی در کابین آسانسور

بدلیل بالا و پایین رفتن آسانسور شما باید کابل های داخل کابین را به بهترین شکل ممکن مهار کنید تا با بدنه کابین تماس نداشته باشند.چنانچه کابل دوربین مدار بسته شما با کابین تماس داشته باشد ممکن است باعث پاره شدن کابل و همچنین بروز اتصالی شده و آسیب های جدی به دوربین ها و دستگاه دی وی آر شما وارد شود.

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور ، باید کابل کواکسیال را به تراول کابل بست کنید و برای این کار هرگز از لنت برق و سایر چسب های نواری استفاده نکنید.زیرا در گذر زمان این چسب ها خاصیت خود را از دست داده و باعث جدا شدن کابل کواکسیال از تراول کابل شده که در نهایت باعث پاره شدن کابل کواکسیال می شود.

برای این کار باید حتما از بست های کمربندی (تایرپ) استفاده کنید و به هیچ وجه بست ها را خیلی محکم نکنید که تراول کابل شما خم شود و حالت تخت بودن خود را از دست دهد.

همچنین فواصل بست زدن شما باید انقدر کوتاه باشد که با خم شدن تراول کابل ، کابل کواکسیال شما از مسیر تراول کابل خارج نشود.

برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور و هنگام استادن روی سقف کابین تمام موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید و حتما آسانسور را روی حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.

 

 

منبع : بهترین دوربین مدار بسته ایران



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت با بهترین متدهای آموزشی تصویری و ارائه نکات فنی در خصوص نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته در وب سایت ایلیا دیتا.

شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا یک بسته جامع آموزش راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها را ارائه نموده است که شما می توانید با یادگیری آموزش های این بسته وارد بازار کار این حوزه شوید و به کسب در آمد بپردازید.

تفاوت این بسته با سایر انواع آموزش دوربین مدار بسته این است که در این بسته شما به گونه ای نصب انواع دوربین مدار بسته را فرا می گیرید که بتوانید وارد بازار کار شوید و هیچ بسته آموزشی ای تمام نکات و موارد را از صفر تا صد توضیح نداده است.

در این آموزش شما بطور کاملا مالتی مدیا و با تماشای فیلم های تهیه شده در استودیوی ضبط شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا ، با انواع تجهیزات آشنا شده و سپس می توانید وارد بازار کار شوید.

همچنین در این بسته نحوه بازاریابی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته نیز آموزش داده شده است و راهکارهای ورود به بازار کار برای شما بطور کامل بیان شده است تا بتوانید مشتریان خود را جذب کنید و به آنها خدمات دهید.

همچنین در بسته آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها شما نحوه کار با دوربین مدار بسته تحت شبکه را نیز فرا می گیرید.تمام آموزش های این بسته با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان حرفه ای در زمینه الکترونیک و سیستم های نظارت تصویری و همچنین منابع علمی معتبر از کتب اصلی تهیه شده است که تمامی موارد دارای استناد علمی بوده و می توانید با دیدن مجموعه آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهر ها ، به یک نصاب حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

برخی از سرفصل های بسته جامع آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایز شهر ها بشرح زیر میباشد :

۱-آشنایی با تاریخچه دوربین های مدار بسته

۲-آشنایی با انواع تکنولوژی های دوربین مدار بسته

۳-شماتیک نصب دوربین مدار بسته

۴-تجهیزات و متعلقات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

۵-آشنایی با انواع سوکت BNC و نحوه اتصال آنها

۶-آشنایی با انواع منبع تغذیه صنعتی و آداپتور های معمولی

۷-محاسبات ولتاژ بر اساس طول کابل و …

۸-آموزش جانمایی دوربین مدار بسته

۹-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته بیسیم

۱۰-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

۱۱-آشنایی با تنظیمات دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته

۱۲-آشنایی با انواع هارد دیسک در دوربین مدار بسته و نحوه نصب هارد دیسک روی دستگاه دی وی آر

۱۳-نکات تجربی در پیاده سازی پروژه های دوربین مداربسته

 

همانطور که مشاهده می کنید تمام سر فصل های نورد نیاز برای آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها در این بسته گرد آوری شده است تا بتوانید تمام نیاز های آموزشی خود را از این بسته تهیه کنید.

همچنین در کنار بسته فوق یک جزوه ۱۰۰ صفحه های شامل مقالات و مباحث فنی در زمینه نصب دوربین مدار بسته گرد آوری شده است که می توانید با مطالعه آن بر دانش خود بیفزایید.

شما با فراگیری آموزش های این بسته راه آموزش و تجربه نصب دوربین مدار بسته را در مدت بسیار کوتاهی طی خواهید کرد و یک نصاب فوق حرفه ای خواهید شد که دارای دانش فنی بسیار بالایی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

اگر قصد خرید دستگاه دی وی آر دوربین مار بسته را دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.با ایلیا دیتا ، بزرگترین سایت آموزشی دوربین مدار بسته و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

برای خرید دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته باید ابتدا از سازگاری دستگاه دی وی آر با دوربین های خود اطلاع حاصل کنید.بعنوان مثال اگر شما از دوربین مدار بسته HDCVI استفاده می کنید ، باید دستگاهی را انتخاب کنید که از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

سازگاری تکنولوژی در انواع دوربین ها بسیار مهم است.بعنوان مثال انواع دوربین مدار بسته AHD دارای رزولوشن تصویر متفاوتی هستند که باید دستگاه شما آن را پشتیبانی کند.

اگر دوربین های شما HD می باشد می توانید انواع دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته AHD را خریداری کنید اما چنانچه شما دوربین های دارای رزولوشن تصویر ۲mp و بالاتر دارید باید دستگاه های با قابلیت پشتیبانی از دوربین های فوق را تهیه کنید.

در مورد تکنولوژی های HDCVI و HDTVI نیز باید دقت داشته باشید که نوع دوربین ها با دستگاه مورد نظر شما در یک سری استانداردی قرار داشته باشد.برای مثال دستگاه های قدیمی Turbo HD و HDCVI دوربین های سری جدید را پشتیبانی نمی کنند و البته اینکه دستگاه های برندهای OEM در این دو تکنولوژی نیز می توانند محصولات برند اصلی را پشتیبانی کنند.

بعنوان مثال برای دوربین مدار بسته داهوا می توانید از برند دوربین مدار بسته کورتک استفاده کنید و برای دوربین مدار بسته هایک ویژن می توانید از برندهایی مانند ورتینا استفاده کنید.

اما پس از سازگاری تکنولوژی مهم ترین مساله در خرید دستگاه دی وی آر نرخ فریم دستگاه می باشد.دستگاه های دی وی آر ارزان قیمت دارای نرخ فریم کم در ذخیره سازی تصاویر هستند و چنانچه برای امنیت اماکن از دوربین مدار بسته استفاده می کنید ، باید بدانید که نرخ فریم کم می تواند در بازبینی تصاویر و استخراج موارد مهم برای شما مشکل ساز باشد.

برخی فروشندگان نیز از همین راه وارد شده اند و دستگاه های کم قیمت را بجای دستگاه های اصلی به فروش می رسانند.

دستگاه های دی وی آر تکنولوژی های AHD دارای پردازنده داخلی HiSilicon هستند که این پردازنده نیز نسخه های متفاوتی دارد.اما برخی دستگاه ها دارای پردازنده های ضعیف تری هستند و لازم به ذکر است که علاوه بر بی کیفیت بودن این پردازنده ها ، عمر و سرعت آنها نیز بسیار پایین است و در برخی موارد دچار هنگ کردن سیستم عامل دستگاه دی وی آر می شوند.

برای خرید دستگاه رکوردر تحت شبکه نیز باید ابتدا با پروتکل و رزولوشن تصویر دوربین های خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند از دوربین های شما به خوبی پشتیبانی کند.

پروتکل مشترک انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ONVIF می باشد که نسخه این پروتکل نیز بسیار مهم است.

برای خرید دستگاه دی وی آر مناسب باید به نرخ فریم و نوع پردازنده دستگاه توجه ویژه ای شود و نوع تکنولوژی دوربین های مورد استفاده بسیار مهم است.لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده در پست بالا در مواقعی می باشد که دستگاه دی وی آر شماآسیب دیده است و قصد خرید دستگاه دی وی آر جدید را بصورت جداگانه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

امروزه دیگر تولید انواع دوربین مدار بسته و مجهز کردن آنها به انواع تکنولوژی های بازسازی تصاویر کار سختی نیست.بعنوان مثال انواع گزینه ها ها مانند WDR ,BLC , HLC , AWB , DWDR , 3DNR , Senseup و … همگی در جهت بازسازی تصاویر در شرایط مختلف محیطی و نوری تعبیه شده اند و امروزه ارائه تصاویر شفاف در شرایط مختلف نوری کار سختی نیست و این گزینه ها دیگر به عنوان یک آپشن در دوربین مدار بسته به حساب نمی آیند،بلکه بعنوان یک الزام باید روی هر دوربینی وجود داشته باشند.

کمپانی هایک ویژن و داهوا دوربین هایی را ارائه کردند که مچهز به تکنولوژی Star light و Dark fighter هستند و می توانند در شرایط نوری بسیار کم تصاویر را بصورت رنگی بازسازی کنند.امروزه این ویژگی روی کیت های متفرقه وارداتی از چین نیز وجود دارد و می بینید که دیگر قابلیت های بازسازی تصاویر گزینه های خیلی خاصی محسوب نمی شوند.

ارائه رزولوشن های تصویر بالا نیز دیگر امر محالی نیست و حتی دوربین های مدار بسته آنالوگ قادرند تصاویر ۴K را ارائه دهند و تکنولوژی های روز مدام در حال بهبود رزولوشن تصویر هستند.کمپانی Avigilion دوربین مدار بسته تحت شبکه ای را ارائه نمود که رزولوشن تصویر ۷K دارد و دارای یک سنسور تصویر ۳۰ مگاپیکسلی است.پس از آن کمپانی های مطرح نیز رزولوشن تصاویر خود را افزایش دادند و انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه با رزولوشن ۴K و بالاتر در دسترس می باشند.

همانطور که می بینید دیگر رقابت برندها بر سر رزولوشن تصویر نیست و همچنین بازسازی تصاویر دیگر خیلی مطرح نمی باشد.حال با این اوصاف شما تصور می کنید برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده بر سه چه مواردی به رقابت می پردازند ؟

رقابت برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده بر سر پردازش تصویر و قابلیت هایی است که از طریق پردازش تصویر ارائه می شوند.شما با برخی از این ویژگی ها آشنا هستید.

رقابت برندهای مطرح سازنده دوربین مدار بسته در آینده

امکاناتی از قبیل شمارش تردد افراد ، تشخیص چهره ، تشخیص خرابکاری ، تشخیص جاماندن اشیا ، تشخیص پلاک و … نیز دیگر در دسته ویژگی های خاص پردازش تصویر قرار نمی گیرند.

دستاوردهای جدید پردازش تصاویر در دوربین مدار بسته بیشتر بر روی آنالیز رفتار انسان و اشیا و گزارش گیری هایی بر اساس نمونه سازی این رفتارها تاکید دارند که باعث می شود تیم های برنمه نویسی این کمپانی ها به چالش کشیده شوند و مدیریان این تیم ها نیز هر روز به فکر ارائه امکانات بیشتری باشند.

بعنوان مثال نحوه حرکت یک سوژه یا فرد در کادر تصویر بعنوان الگوی مقایسه قرار گرفته و کاربر می خواهد سایر ویدئوهای مشابه با همین الگو را پیدا کند.در این موارد سیستم باید بتواند با هوشمندی و دقت تمام نتایج مورد نیاز کاربر را استخراج کند و به او نمایش دهد.

موردی را تصور کنید که فرد در حال تعویض تایر خودرو می باشد و شما می خواهید سایر ویدئو های مشابه با آن را در سیستم بیابید.در این مورد ابتدا باید عامل یادگیرنده الگوریتم های هوش مصنوعی ، این رفتار را به سیستم آموزش دهند و سپس رفتارهای مشابه از پایگاه داده تصاویر استخراج شود و همچنین این موارد نیز در سیستم باید طبقه بندی شوند.

شما مشابه این موارد را در سایتهای قدرتمند آپلود ویدئو دیده اید.بعنوان مثال سایت هایی مانند یوتیوب پس از تماشای یک ویدئو ، ویدئوهای مشابه با آنچه دیده اید را به شما پیشنهاد می کنند که این امر از طریق پردازش بر روی تک تک فریم های ویدئو صورت می گیرد.

برخی موارد ویژگی های پردازش تصویر برای اماکن خاصی بصورت اختصاصی نوشته می شوند که می توانند فروش قابل توجهی برای یک برند داشته باشند.بعنوان مثال کمپانی Avigilon یک ویژگی پردازش تصویر برای استفاده از مدارس و دانشگاه ها ارائه نمود و بر همین اساس تعداد قابل توجهی از دوربین های مدار بسته خود را جهت استفاده در این اماکن به فروش رساند.

آنالیز رفتار انسان و هوشمند شدن و افزایش دقت الگوریتم های پردازش تصویر همگی از عواملی هستند که باعث می شوند یک سیستم پردازش تصویر توسط انواع دوربین مداربسته محبوبیت داشته باشد و بتواند با کارامدی خاصی نیاز کاربر را مرتفع کند.

منبع: سایت نصب و قیمت دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در مقالات مختلف سایت دوربین مدار بسته ایلیا دیتا ، انواع سنسور تصویر در دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار دادیم و مزایا و معایت هر کدام از آنها را بیان کردیم.در اینجا هم مجدد برخی توضیحات کلی و کوتاه در مورد سنسور های تصویر دوربین مدار بسته را برای علاقمندان قرار داده ایم و سپس سنسور های تصویر پر کاربرد امروزی در صنعت دوربین مدار بسته ایرانی که تماما از چی وارد می شوند را داریم.

سنسور تصویر مهم ترین و کلیدی ترین عامل در دوام تصویر و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته می باشد.اگر سنسور تصویر دوربین مدار بسته از نوع بی کیفیت باشد ، حتی بهتری لنز ها و بهترین DSP ها نیز نمی توانند تصاویر با کیفیتی برای شما بسازند.در زیر شکل سنسور تصویر را می بینید:

متریال بکار رفته در یک سنسور تصویر و همچنین انداره خود سنسور ، دو عاملی هستند که باعث می شود یک سنسور قیمت بالا یا پایینی داشته باشد.بعنوان مثال nv در تصویر زیر دو نمونه اصلی و تقلبی سنسور تصویر فوهان را مشاهده می کنید که سمت راست دارای سایز سنسور بسیار بزرگتری می باشد.

پیش تر گفتیم که سنسور های تصویر سونی از بهترین و با کیفیت ترین سنسور های تصویر برای دوربین مدار بسته هستند.سنسور های سونی تولید شده در چین با وجود کیفیت بالا تفاوت های بسیاری در سایز سنسور و کیفیت متریال آن ، با سنسور های اصلی بکار رفته در دوربین مدار بسته تحت شبکه سونی دارند.

از این رو تصاویر تولید شده توسط دوربین های مدار بسته تحت شبکه سونی با سنسور مشابه ، تفاوت بسیار زیادی با انواع دوربین مدار بسته وارد شده از چین دارد.

برای کاهش قیمت دوربین مدار بسته و پایین آوردن هزینه نصب دوربین مدار بسته در پروژه های مختلف ، ساده ترین راه استفاده از سنسور های بی کیفیت و ارزان قیمت است.سنسور های امنی ویژن اورجینال ، ساخت امریکا هستند و این سنسور ها به هیچ وجه به داخل ایران وارد نشده اند و تنها نمونه های چینی و بی کیفیت آنها در بازار وجود دارد که عمر تصویر بسیار کوتاهی دارند.

سنسور های تصویر h42 نیز دارای کیفیت تصویر مطلوبی نیستند اما قیمت آنها بسیار پایین است و تا به امروز تنها نوع یک مگاپیکسلی از این سنسور ها در کشور ما وارد شده است.

سنسور های آپتینا پر فروش ترین نسل سنسور های تصویر در انواع دوربین مدار بسته وارد شده از چین هستند که دارای قیمت مناسب و دوام معمول(نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی) هستند.

سنسور های سونی اگر از نوع با کیفیت و اورجینال باشند ، تصاویر بسیار مطلوبی را تولید می کنند و دوام بسیار بالایی دارند.بطوریکه مانند سایر سنسور ها از بین نمی روند و کیفیت تصاویر آنها پس از کمی افت آن هم بعد از چندین سال ، در جای خود ثابت می ماند و شما می توانید این محصولات را با خیال راحت به مشتری خود پیشنهاد دهید.

نتیجه گیری:

سنسور های تصویر مهمترین عامل در قیمت و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته هستند و هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند.برخی دارای قیمت بسیار پایین و برخی دیگر دارای کیفیت تصویر بالا هستند که توصیه می شود برای خرید نواع دوربین مدار بسته ، همیشه از سنسور های با کیفیت استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

شیائومی یکی از برندهای چینی معتبر در تولید انواع گجت های هوشمند و لوازم جانبی آنها می باشد که این کمپانی در سبد محصولات خود انواع دوربین مدار بسته را ارائه داده است که بیشتر آنها در راستای نصب و راه اندازی راحت دوربین مدار بسته و استفاده آسان از این محصول طراحی شده اند و محصولات شیائومی در رده گروهی دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا دوربین های مدار بسته کابلی و HD که توسط سایر برندها تولید می شوند نیست و فعلا تولیدات دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi تنها منوط به دوربین های مدار بسته بیسیم توام با انتقال تصویر روی گوشی موبایل می باشند و نیاز کاربران آماتور را برطرف می کنند.

قیمت دوربین مدار بسته شیائومی با توجه به اینکه شما یک برند با کیفیت را تهیه می کنید دارای رنج بسیار رقابتی با سایر محصولات متفرقه می باشد و همچنین شیائومی دارای شبکه خدمات پس از فروش در کشور ما می باشد.

دوربین مدار بسته شیائومی

یکی از دوربین های ارائه شده توسط شیائومی دوربین نظارتی Yi smartcamera می باشد که در فرمی بسیار شکیل طراحی شده اند.شیائومی روی این دوربین ها قابلیت Motion Detectionرا قرار داده است که می توانند روی حالتی تنظیم شوند که تنها تصاویر را در صورت حس کردن حرکت در مقابل دوربین ذخیره کنند.همچنین نرم افزار دوربین مدار بسته ارائه شده در پکیج محصول این قابلیت را دارد که در صورت بروز حرکت در مقابل دوربین ضمن ذخیره تصاویر این موارد از از طریق push notification به کاربر اطلاع می دهند.

دوربین مدار بسته شیائومی Xiaomi مدل Yi smartcamera دارای درگاه حافظه داخلی Micro Sd است که می تواند حافظه های تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت را پشتیبانی کند که این مقدار برای ذخیره سازی ۶ روزه تصاویر شما کافی می باشد.

لنز استفاده شده در دوربین مداربسته Xiaomi مدل مورد بررسی ما ، لنزهای ۲٫۸ میلی متری است که زاویه دید بسیار وایدی دارد و هنگام استفاده در هر محیطی می تواند تصاویر بیشتری از آنجا را برای شما نمایش دهد.

نرم افزار بکار رفته در این محصول دارای قابلیت های متعددی است که از جمله آنها می توان به زوم دیجیتالی تصویر ، شنود صدای محیط ، صدای دو طرفه ، ذخیره سازی تصاویر در گوشی ، تهیه عکس از کادر تصویر و … را اشاره کرد.

دوربین فوق مجهز به LED های دید در شب مادون قرمز می باشد و می تواند در تاریکی مطلق تصاویر را بصورت سیاه و سفید نمایش داده و ذخیره کند.

برای نصب این دوربین کافیست تا آن را به مودم وای فای خود متصل کرده و پس از نصب نرم افزار با وارد کردن شماره سریال محصول ، آن را روی گوشی خود ببینید.شیائومی این سری دوربین ها را در کیفیت های HD720p و FullHD1080p تولید کرده است که هر کدام دارای ویژگی ها و قیمت متفاوتی می باشند.

 

منبع پست : وب سایت دوربین مدار بسته ایلیا دیتا

 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این پست قصد داریم تا نکات مهم در طراحی پلان نصب دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار دهیم و مراحل انجام یک پروژه دوربین مدار بسته را برای علاقمندان بررسی کنیم.در ادامه با وب سایت ایلیا دیتا همراه باشید.

از زمانی که برای کارشناسی نصب دوربین مدار بسته به یک محل مراجعه می کنید تا اجرای کار و تحویل تصاویر دوربین مدار بسته به کار فرما ، مراحل مهمی را باید بصورت ترتیبی طی کنید که تک تک آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی پلان نصب دوربین مدار بسته

۱-مراجعه برای کارشناسی و تهیه پیش فاکتور : هنگامی که برای تهیه پیش فاکتور دوربین مدار بسته به یک محل مراجعه می کنید باید تمام المانهای مورد نیاز برای یک پروژه دوربین مداربسته را یک به یک بررسی کنید و در صورت نیاز به تجهیزات خاص در پیش فاکتور تمام آنها را لحاظ کنید.زیرا تهیه پیش فاکتور به منزله قیمت تمام شده تجهیزات و هزینه های نصب و راه اندازی می باشد و چنانچه شما موردی را از قلم انداخته باشید ، در انتها نمی توانید ان را به فاکتورتان اضافه کنید و در صورت اضافه کردن موارد و بند های جدید به فاکتور نهایی ، امکان اختلاف نظر بین شما و کارفرما وجود خواهد داشت.همچنین در صورت داشتن نظراتی در مورد مسیر های کابل کشی و … سعی کنید تمام موارد را با کارفرما چک کنید.شاید او مسیر بهتری برای کابل کشی و داکت کشی سراغ داشته باشد.

پس با حوصله تمام سعی کنید پلان محل را کشیده و پس از مشورت با مشتری و تفهیم در مورد نیاز او تمام اقلام مورد نیاز را در پیش فاکتور درج کنید.

موارد مهمی که در پیش فاکتور دوربین مدار بسته میبایست در نظر بگیرید به شرح زیر می باشند:

  • جانمایی صحیح و اصولی محل نصب دوربین مدار بسته
  • متراژ تخمینی کابل تصویر و کابل برق مورد نیزا برای انجام پروژه دوربین مدار بسته
  • تعداد دوربین ها و نوع آنها به همراه نوع دستگاه ذخیره سازی اطلاعات (دی وی آر دوربین مدار بسته)
  • میزان ظرفیت هارد دیسک بر اساس مدت زمان ذخیره سازی مورد نیاز برای کاربر
  • در صورت نیاز به داکت ، میبایست سایز داکت و متراژ مورد نیاز مشتری در پیش فاکتور درج شود
  • منبع تغذیه مناسب بر اساس تعداد دوربین ها و همچنین جریان مصرفی آنها انتخاب شود
  • اتصالات تصویر را در پیش فاکتور درج کنید
  • اجرت نصب وراه اندازی دوربین مدار بسته و اجرت کابل کشی و داکت کشی را به تفکیک در پیش فاکتور درج کنید
  • در صورت نیاز مشتری به انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل و کامپیوتر ، اجرت خدمات را در پیش فاکتور درج کنید
  • چنانچه نیاز به نصب تلویزیون و یا مشاهده تصاویر در محلی دیگر با استفاده از کابل VGA و یا کابل تصویر HDMI می باشد نوع و برند و متراژ کابل در پیش فاکتور قید شود.
  • در صورت نیاز به تجهیزات اضافی مانند سوئیچر تصاویر ، کابل شبکه ، سه راهی برق و … تمام این تجهیزات را نیز در پیش فاکتور ارائه دهید
  • در صورت نیاز به لوله های فلکسیبل و باکس های فلزی یا پلاستیکی این موارد نیز فراموش نشود
  • اگر خدماتی مانند انتقال تصویر از طریق آنتن مرکزی را به مشتری ارائه می دهید تمام تجهیزات مورد نیاز برای این کار مانند RF modulator ،مبدل VGA به AV ، سوئچیر و … را از یاد نبرید.
  • در صورت نیاز به نصب رک برای قرار دادن دی وی آر هزینه کالا و هزینه نصب آن را مد نظر داشته باشید

پس از ارائه پیش فاکتور دقیق و تفکیک شده نوبت به مراحل اجرای پروژه می باشد.در هنگام اجرای پروژه اگر مراحل کار را به درستی انجام ندهید ضمن طولانی تر شدن مدت نصب ، ممکن است اشتباهات محاسباتی پیش بیاید که منجر به چند تکه شدن کابل و یا عدم عبور کابل از مسیر خاصی شود که ممکن است تمام محاسبات شما را بهم بریزد.

اگر مراحل انجام پروژه را به فرم زیر انجام دهید امکان بروز مشکلات سیم کشی و نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تا حد ممکن کاهش می یابد.

  • سوارخکاری

فراهم کردن محل عبور کابل که بسیار مهم است و اگر در سوراخکاری برخی مناطق مشکلی بوجود بیاید به راحتی می توان تا قبل از برش کابل مسیر جایگزین انتخاب کرد.چنانچه پیش از سوراخکاری اقدام به برش کابل کنید این امکان وجود دارد که در صورت جایگزینی مسیر ، کابل بریده شده کوتاه باشد و مجبور شوید کابل را بصورت دو تیکه اتصال دهید که چندان خوشایند نمی باشد.

  • داکت کشی که پیشنهاد می کنیم در این امر نهایت دقت را به خرج دهید تا بر زیبایی کار بیفزایید.
  • محاسبه متراژ کابل بصورت دقیق و سعی کنید برای هر طرف حدود یک الی دو متر کابل اضافی در نظر بگیرید تا کابل شما کوتاه نیاید
  • برش کابل و کابل کشی که در این امر دقت داشته باشید که کابل را دقیق برش دهید.
  • نصب و پرس اتصالات تصویر از قبیل سوکت BNC ، سوکت تغذیه و یا سوکت شبکه برای دوربین ها آی پی
  • نصب دوربین مدار بسته و در این مورد حتما دوربین ها را پیچ و رولپلاگ کنید تا محکم در جای خود نصب شوند و همچنین سوکت های دوربین مدار بسته نیز در داخل داکت و یا باکس قرار گیرند.
  • اتصالات تصویر برای دستگاه دی وی آر
  • نصب هارد دیسک روی دستگاه دی وی آر که حتما از هارد دیسک های نظارتی استفاده کنید.
  • اتصال منبع تغذیه برای دوربین ها که در این مورد حتما قطب های مثبت و منفی را به درستی متصل کنید.
  • تنظیم کادر تصویر دوربین ها


:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

پيشرفت تكنولوژي در حوزه هاي هوش مصنوعي و بينايي ماشين ، استفاده از دوربين هاي مدار بسته در اين صنعت رو به افزايش است و امروزه دوربين مدار بسته عضو جدانشدني تمام تجهيزاتي كه از بينايي ماشين و سيستم پردازش تصوير و هوش مصنوعي استفاده مي كنند ، مي باشد.
همانطور كه از نام بينايي ماشين پيداست ، ابزار هاي داراي هوش مصنوعي براي ديدن نياز به يك چشم دارند كه اين چشم همان دوربين مداربسته مي باشد.
براي اينكه يك ماشين بتواند دقيق تر عمل بينايي و پردازش تصوير را انجام دهد نياز است تا بتواند جزئيات را بهتر ببيند.از اين رو همواره نياز به نصب دوربين مدار بسته با كيفيت و رزولوشن تصوير بالا در اين ماشين ها حس مي شود.
بعنوان مثال ربات هايي كه مي توانند موانع را تشخيص دهند و از آنها عبور كنند ، اگر داراي سنسور هاي تصوير برداري مناسبي نباشند نمي توانند پردازش صحيحي روي داده ها صورت دهند و نخواهند توانست تصميمات صحيحي نيز اتخاذ كنند.
پيشرفت دانش هوش مصنوعي در دوربين مدار بسته ، باعث شده است تا امروز خود دوربين ها نيز داراي امكانات مناسبي براي راحت تر كردن امورات كاربر باشند تا جايي كه دوربين هاي نسل جديد مي توانند در كارهاي كنترلي و نظارتي يك ابزار بسيار سودمند باشند ف تا جايي كه بدون وجود آنها حفاظت و نظارت امري بسيار سخت و در برخي موارد غير ممكن خواهد بود.
بعنوان مثال تجزيه و تحليل ترافيك بدون استفاده از پردازش تصوير ، امري غير ممكن است.همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد شمارش تعداد خودرو ها ، سرعت تردد آنها و ثبت تخلفات بدون استفاده از پردازش تصوير و دوربين مدار بسته امري غير ممكن است.

امروزه براي پردازش هاي حرفه اي تصاوير ، سيستم هاي مديريت ويدئويي يا همان VMSها طراحي شده اند.VMS ها نرم افزارهاي پردازش تصويري هستند كه مي توانند روي تصاوير ويدئويي محاسبات و پردازش صورت دهند و اطلاعات را بصورت طبقه بندي شده در پايگاه داده ها ذخيره كنند.
امروزه نسل جديد دوربين مدار بسته تحت شبكه ، مجهز به سيستم VMS داخلي مي باشند و مي توانند برخي پردازش هاي تصوير بر پايه هوش مصنوعي را بصورت داخلي و در خود دوربين صورت دهند.
بعنوان مثال محصولات دوربين مداربسته تحت شبكه كمپاني VCA technology داراي امكانات زير هستند كه در مجموع مي توان از قابليت هاي پردازش تصوير ، هوش مصنوعي كه تحت عنوان توابع VCA شناخته مي شوند:
ورودي آلارم و ذخيره تصاوير بر اساس آلارم ارسال شده
تشخيص خرابكاري ، تردد و توقف بيجا افراد در كادر تصوير دوربين 
تعقيب شخص ، خودرو و هر شي ديگر در كادر تصوير دوربين مداربسته
شمارش نفرات تردد كرده از مقابل دوربين 
كنترل ورود و خروج شامل ورود به منطقه ممنوعه، خروج از منطقه ممنوعه و ...
تشخيص سرعت اشيا و خودرو
شناسايي پلاك خودرو
تشخيص چهره افراد
تشخيص سرقت اشيا
تشخيص جا ماندن اشيا
تشخيص تغيير كادر تصوير
و بسياري از امكانات و توابع VCA جديد كه همواره در حال بهبود و گسترش مي باشند.
با توجه به گسترش روزانه اين توابع و رشد پردازش تصوير ، در آينده اي نه چندان دور اين قابليت ها براي كاربران خانگي نيز تبديل به يك نياز خواهند شد و براي جلوگيري و مقابله با انواع اقدامات خرابكارانه و دريافت گزارش هاي حرفه اي مورد استفاده قرار مي گيرند.
در سالهاي اخير هوش مصنوعي در دوربين مدار بسته دچار تحولات بسياري شده است و اين پيشرفت همواره در حال بهبود و گسترش امكانات و كارايي مي باشد.بطوريكه در نسل آينده دوربين هاي مدار بسته ، چنانچه اين امكانات وجود نداشته باشد ، نمي تواند پاسخگوي نيازهاي كاربران باشد.

 

 

منبع:دوربين مداربسته از سایت ايليا ديتا



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

پيرو سوالات كاربران محترم كانال تلگرام دوربين مدار بسته ايليا ديتا مبني بر خريد دوربين مدار بسته تشخيص چهره بر آن شديم تا توضيحاتي در مورد تشخيص چهره توسط دوربين مدار بسته و انواع روش هاي تهيه دوربين مدار بسته تشخيص چهره را در سايت درج كنيم.اميدواريم مورد استفاده تان قرار گيرد.
تشخيص چهره چيست و چگونه انجام مي شود ؟ هر انسان داراي چهره منحصر به فردي است و چهره يكي از خصوصيات بيومتريك جهت شناسايي افراد مي باشد.اثر انگشت و مردمك چشم از ديگر خصوصيات منحصر به فرد اشخاص است كه جهت شناسايي آنها در سيستم هاي بيومتريك استفاده مي گردد.
هنگامي كه يك چهره در مقابل دوربين مدار بسته قرار مي گيرد چه اتفاقي مي افتد ؟ سيستم هاي پردازش تصوير چگونه مي توانند تفاوت بين چهره ها را تشخيص دهند و اگر دو چهره شبيه بهم باشند آيا امكان بروز خطا در اين سيستم ها وجود دارد ؟
هنگامي كه يك فرد در مقابل دوربين مداربسته قرار مي گيرد تصوير يك فريم از چهره او براي پردازش تصوير انتخاب مي شود.سيستم هاي پردازش تصوير بر اساس الگوريتم هاي خاص و محاسبات رياضي ، تصوير مورد نظر را به يك مجموعه اعداد تبديل مي كنند و براي هر چهره اعداد منحصر به فردي در پايگاه داده ها ذخيره مي شود.حتي اگر دو چهره بسيار شبيه بهم باشند مجموعه اعداد ذخيره شده براي انها متفاوت است و اينجاست كه سيستم هاي پردازش تصوير تفاوت بين چهره هاي افراد را تشخيص مي دهند.
در ادامه كمي به جزئيات اين محاسبات مي پردازيم.بسته به استفاده از نوع الگوريتم محاسبات تشخيص چهره در دوربين مدار بسته متفاوت است.بعنوان مثال براي تشخيص چهره مي توان از الگوريتم هاي آناليز مولفه هاي اصلي يا همان PCA استفاده كرد.شبكه هاي عصبي نيز نوع ديگري از الگوريتم هاي هوش مصنوعي براي تشخيص چهره افراد مي باشند.
همانطور كه مي دانيد يك فايل تصويري مانند يك ماتريس است و داراي طول و عرض مي باش كه بترتيب سطر ها و ستون هاي ماتريس ها را تشكيل مي دهند.در روش آناليز مولفه هاي اصلي ابتدا تصوير مورد نظر بصورت سياه و سفيد در مي آيد.هر رنگ در تصوير داراي يك كد عددي مي باشد و هنگامي كه يك تصوير به نوع سياه و سفيد تبديل مي شود ، اين بازه رنگ ها بسيار كمتر مي شود و براي محاسبات رياضي ساده تر مي گردد.
سپس با اعمال فيلترهاي مختلف روي تصوير ، خصوصيات مختلف چهره از آن اسخراج مي شود.خصوصياتي مانند فاصله دو چشم از هم ، نوع و سايز بيني ، لب و دهان ،فواصل تمام اجزاي چهره از همديگر،سايز سر ، گوش ها  و ... مانند آنچه در تصوير زير مشاهده مي كنيد:

دوربين مدار بسته تشخيص چهره
حال اين محاسبات به يك مجموعه اعداد تبديل مي شوند و در سيستم ذخيره مي شوند.هنگام مقايسه چهره يك فرد با آنچه در پايگاه داده وجود دارد ، چهره دوم نيز در فرايند پردازش هاي بالا قرار گرفته و اعداد باهم مقايسه مي شوند و اگر مشابهت و يا نزديكي بازه اعداد وجود داشت يعني چهره جديد با آنچه در سيستم وجود داشت يكسان است.

دوربين مدار بسته تشخيص چهره
براي تهيه دوربين مدار بسته تشخيص چهره شما مي توانيد به چندين روش عمل كنيد.
روش اول استفاده از نرم افزار تشخيص چهره كامپيوتري و استفاده از دوربين مدار بسته تحت شبكه يا وب كم و... با اين روش پردازش ها توسط كامپيوتر شما انجام مي شوند و شما مي توانيد نتايج آن را طبقه بندي كنيد.
روش دوم استفاده از دوربين هاي مدار بسته HD  آنالوگ و يا دوربين مداربسته تحت شبكه و اتصال آنها به دي وي آر و يا NVR هايي كه داراي قابليت تشخيص چهره هستد.بعنوان مثال هايك ويژن ، داهوا و كليه OEM  هاي اين دو كمپاني مانند رستر ، ورتينا ، مكسرون ، 7tech و ... همگي داراي NVR ها و DVR هايي هستند كه مي توانند تشخيص چهره را انجام دهند و در پايگاه داده هاي مخصوص ذخيره كنند.

روش سوم استفاده از دوربين مدار بسته تحت شبكه نسل است جديد كه خود دوربين داراي توابع VCA مي باشد و مي تواند اداماتي از قبيل ذخيره و تشخيص چهره ، تشخيص خرابكاري و در كل توابع VCA  در دوربين مدار بسته را پشتيباني كنند.

منبع خبر: دوربين مداربسته قيمت 

http://www.camerainfo.loxblog.com/


:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله قصد داریم تا آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه را برای بازدید کنندگان محترم سایت ایلیا دیتا قرار دهیم.
در مقالات قبلی آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته توسط آی پی استاتیک و p2p را برای بازدید کنندگان قرار دادیم.
در این آموش می خواهیم به شما نحوه انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه را قرار دهیم.
این انتقال تصویر برای زمانی است که شما یک یا تعدادی دوربین مدار بسته تحت شبکه متصل به یک کامپیوتر دارید و می خواهید تصاویر آنها را انتقال دهید.
برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه شما باید آی پی و پورتهای مربوط به دوربین های خود را در موردم خود فوروارد کنید.
معنای port forwarding  چیست ؟ بطور خلاصه هنگامی که یک پورت را فوروارد می کنیم در اصل آن پورت را برای دسترسی از راه دور و یا دسترسی محلی باز گذاشته ایم.
پس از انجام port forwarding هر درخواستی که به روتر شما می رسد باعث می شود تا با توجه به پورت و آی پی وارد شده شما به مسیر مورد نظر (دستگاه مورد نظر) هدایت شوید.
فرض کنید شما در شبکه داخلی خود دو عدد دوربین مدار بسته با آدرس های آی پی زیر دارید:
دوربین مدار بسته تحت شبکه اول : 192.168.1.100 و پورت 8080
دوربین مدار بسته تحت شبکه دوم: 192.168.1.101 و پورت 8081
اگر شما بخواهید از بیرون به این دوربین ها دسترسی داشته باشید باید پورتهای مربوط به این دوربین ها را باز بگذارید تا بتوانید تصاویر آنها را مشاهده کنید.
پس از port forwarding هنگامی که شما آی پی روتر خود را با پورت خاصی در مرورگرتان وارد می کنید در واقع می توانید به آن device دسترسی داشته باشید.
فرض می کنیم آی پی مودم شما 50.75.31.20 باشد.شما با وارد کردن آدرس آی پی و پورت های زیر می توانید به هر دوربین بصورت مجزا دسترسی داشته باشید:
50.75.31.20:8080 برای دوربین مدار بسته تحت شبکه اول
50.75.31.20:8081 برای دوربین مدار بسته تحت شبکه دوم
حال که مفهوم prot forwarding را یاد گرفتید نیاز است تا نحوه انجام این کار را در مودم خود فرا گیرید.

برای این کار شما باید وارد منوی کانفیگ مودم خود شوید.آدرس آی پی مودم خود را در مرورگر وارد کنید که در مودم های دی لینک بطور پیش فرض 192.168.1.1 می باشد.
مطابق شکل زیر مارد منوی advanced شده و Port forwarding را کلیک کنید.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته تحت شبکه
در قسمت server name  یک نام دلخواه برای پورت انتقالی خود انتخاب کنید.مثلا camera1
در قسمت external port شما باید پورت انتقالی خود را وارد کنید.همچنین شما می توانید بازه ای از پورتها را انتقال دهید.برای آی پی دوربین اول باید پورت 8080 را وارد کنید.
مقادیر start  و end را روی 8080 قرار دهید.
پروتکل بصورت پیش فرض روی udp ست است و آن را تغییر نمی دهیم.
Internal port را نیز مانند external port  تنظیم می کنیم.
در قسمت server ip address نیز آدرس آی پی دوربین مدار بسته اول یعنی 192.168.1.100 را وارد می کنیم.
برای دوربین مدار بسته دوم نیز مظابق پورت و آدرس آی پی دوربین مقادیر را وارد می کنیم.
حال با وارد کردن آدرس آی پی زیر می توانید به دوربین های خود دسترسی داشته باشید.
5.75.31.20:8080  برای دوربین مدار بسته اول
50.75.31.20:8081 برای دوربین مدار بسته دوم

با این روش می توانید انواع دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس ، دوربین مدار بسته وای فای ) را نیز بر بستر اینترنت انتقال تصویر  دهید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 

 

در این مقاله بسیار کاربردی قصد داریم تا در مورد تحولات دوربین های مدار بسته در سالهای اخیر بحث کنیم و امیدواریم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما بازدید کنندگان گرامی درج نماییم.
بیشترین تغییرات و تحولات دوربین مدار بسته در سالهای اخیر مربوط به رزولوشن تصاویر در این محصولات بوده است.همانطور که می دانید دوربین  های مدار بسته آنالوگ نمی توانستند جزئیات تصاویر را به خوبی نمایش دهند و هنگامی که نیاز به استخراج جزئیات از تصاویر بود این دوربین ها کاربرد زیادی نداشتند مگر در مواردی که دوربین شما نزدیک به سوژه مورد نظر نصب شده باشد.
بیشترین حرکت بنیادی در دوربین های مدار بسته ارتقا رزولوشن تصویر به کیفیت full hd 1080p در سال 2015 بود.این تغییرات باعث شد تا نسل دوربین های مدار بسته آنالوگ به کل نابود شوند و با توجه به مناسب شدن قیمت این تجهیزات در مدت زمان کم و اختلاف قیمت کم انها با انواع HD 720p و نوع انالوگ ، فروش این تجهیزات بیش از پیش افزایش یافت.
بطوریکه در سال 2016 مدلهای دوربین مدار بسته با رزولوشن تصویر 720p به حالت discontinue یا توقف تولید در آمدند.
پس از این مورد دوربین های مدار بسته 4 مگاپیکسلی در سال 2016 ظهور کردند که رزولوشنی دو برابر دوربین های 1080p دارند.با توجه به اختلاف قیمت 10 الی 20  در صدی این دوربین ها با انواع 1080p تمایل به خرید این محصولات بیشتر از انواع فول اچ دی می باشد.
اما مشکل کلیدی در دوربین های 4 مگاپیکسلی بازدهی نامناسب آنها در نور کم و یا نور های نا متعارف می باشد.اگر چه ماژول های دید در شب سعی در برطرف کردن این موارد دارند اما این مشکل بطور کامل هنوز مرتفع نشده است.
دوربین های 4k با رزولوشن تصویر 12 مگاپیکسلی دارای رشد متوسطی بوده اند اما در آینده نه چندان دور این دوربین ها نیز رقیب جدی برای نسل قدیم تر محسوب خواهند شد.مخصوصا اینکه امکانات بسیار مناسبی همراه با این دوربین ها ارائه شده است که کنترل شمارش تردد افراد در این دوربین ها یکی از این قابلیت های کلیدی محسوب می شود.

کدک h265


بدون شک یکی از مهم ترین تحولات در حوزه نظارت تصویری را می توان کدک هوشمند h265 نام برد.با توجه به افزایش رزولوشن تصویر در دوربین های مدار بسته نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری برای ذخیره سازی تصاویر حس می شود.با توجه به قیمت بالای هارد دیسک مخصوص دوربین مدار بسته و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای ذخیره تصاویر ، می توان این کدک را عامل بسیار مهمی در تحولات دوربین مداربسته نسل جدید به حساب آورد.
در توضیحات دقیق تر باید بگوییم که این کدک فضای ذخیره سازی بسیار کمتری به نسبت h264 اشغال می کند و دستگاه های دی وی آر و دوربین های مجهز به این کد می توانند تصاویر را با همان کیفیت سابق اما در فضای بسیار کمتری ذخیره کنند.

کیفیت تصویر


در مورد رزولوشن تصویر می توان گفت که  برخی دوربین ها با توجه با دارا بودن رزولوشن های بالا در تفکیک پذیری تصویر بسیار ضعیف هستند و این امر در سالهای اخیر بسیار بهبود پیدا کرده است و کیفیت تصویر و رزولوشن تناسب بسیار بهتری از قبل دارند.

بهبود WDR


دوربین های مدار بسته دارای ویژگی WDR دارای دو پردازنده هستند که یکی برای پردازش تصاویر در نور کم و دیگری برای پردازش تصاویر در نور زیاد طراحی شده اند.دوربین های دارای این ویژگی قیمت بالاتری به نسبت سایر دوربین های مدار بسته دارند.اما امروزه دوربین های معمولی نیز با دارا بودن قابلیت WDR بهبود چشمگیری در تصاویر بازه های متنوع نور دارند که این ویژگی نیز روز به روز در حال بهبود می باشد تا جایی که WDR به یکی از المان های اصلی در تمام دوربین های مدار بسته تبدیل خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

پیش تر در پست های قبلی که در کانال تلگرام دوربین مدار بسته نیز منتشر گردید انواع آموزش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته را برای علاقمندان منتشر کردیم.
آموزش های قبلی همگی بر پایه استفاده از سیستم های پردازش ابری Cloud p2p بودند و نیالزی به تنظیمات در مودم شما نداشتند.اما در آموزش امروز می خواهیم انتقال تصویر توسط آی پی استاتیک را آموزش دهیم و این آموزش بدون شک می تواند بسیار مفید باشد.

در این مقاله به انتقال تصویر دوربین هایی که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند می پردازیم و در مقالات بعدی انتقال تصویر دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس ) و دوربین مدار بسته تحت شبکه را آموزش می دهیم.

پیرو درخواست های مکرر اعضای کانال ایلیا دیتا بر آن شدیم تا جامع ترین آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته را برای کاربران محترم قرار دهیم تا بتوانند از آن بهره ببرند.
در مرحله اول این آموزش قصد داریم تا با نحوه ارتباط شبکه ای در انتقال تصویر بپردازیم.لازم به ذکر است که توضیحات این بخش بصورت بسیار عامیانه درج شده اند و حد الامکان از باز کردن بحث های مربوط به انتقال داده ها در لایه های شبکه کامپیوتری پرهیز می کنیم.
اولین گام برای انجام انتقال تصویر دوربین مدار بسته این است که شما یک خط اینترنت دارای آی پی ثابت داشته باشید.برای این منظور باید از هر کجا که اینترنت خود را تهیه کرده اید اقدام به خرید آدرس آی پی ثابت یا همان آی پی استاتیک کنید.
حال دلیل خرید آدرس آی پی ثابت چیست ؟ هر بار که شما به اینترنت وصل می شود آدرس آی پی شما تغییر می کند.به عبارت دقیق تر هنگامی که شما مودم خود را روشن می کنید از طرف ارائه دهنده سرویس اینترنت شما ، یک آدرس آی پی متغییر به آن اختصاص می یابد.ممکن است در صورت خاموش و روشن کردن مودمتان آدرس آی پی شما مجدد تغییر کند و برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته نیاز است تا شما دارای یک خط اینترنت با آدرس آی پی ثابت باشید.
برای انجام انتقال تصویر توسط آی پی استاتیک (ثابت) شما باید  تنظیماتی را روی مودم خود صورت دهید.در این تنظیمات شما منابعی از شبکه داخلی خودتان را به اشتراک می گذارید.حال این منابع می توانند هر چیزی باشند که شما در انتقال تصویر دستگاه دی وی آر خود را به اشتراک می گذارید.
با این کار شما در حقیقت اجازه دادید که هر کس آدرس آی پی شما را وارد کند ، بتواند به دستگاه دی وی آر شما دسترسی داشته باشد و بتواند تصاویر دوربین های شما را مشاهده کند.
حال شاید تصور کنید که این روش اصلا امن نیست و ممکن است تا با بدست اوردن آدرس آی پی شما بتوانند تصاویر دوربین ها را مشاهده کنند.برای مقابله با این نفوذ ، شما باید کلمه عبور دستگاه دی وی آر خود را بصورت کاملا ایمن تعریف کنید و آن را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.در این صورت زیاد تعجب نکنید اگر تصاویر شما مورد سو استفاده قرار بگیرند.
همانطور که گفتیم پس از اعمال تنظیمات روی مودمتان ، شما دستگاه دی وی آر خود را روی محیط وب به اشتراک می گذارید.حال هر کس می تواند با وارد کردن آدرس آی پی و نام کاربری و کلمه عبور وارد دستگاه دی وی آر شما شده تصاویر را مشاهده کند و از امکانات دیگر مانند بازبینی ویدئو ها ، تنظیمات ساعت و تاریخ و بسیاری گزینه های دیگر استفاده کند.
حال می خواهیم تنظیمات مودم را برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته صورت دهیم.دستگاهی که ما می خواهیم انتقال تصاویر را روی آن انجام دهیم دارای پورت انتقال تصویر موبایلی 34567 می باشد که یکی از پر مصرف ترین دستگاه ها می باشد.زیرا قیمت دوربین مدار بسته AHDD ناسب تر از سایر دوربین ها می باشد.لازم به ذکر است نرم افزار انتقال تصویر موبایل این پورت Xmeyee می باشد و چنانچه پورت موبایل دستگاه دی وی آر شما متفاوت باشد باید نرم افزار مخصوص خود آن را تهیه کنید.
ابتدا وارد منوی تنظیمات شبکه دستگاه دی وی آر خود شوید.
1-اگر گزینه dhcp فعال است آن را به حالت غیر فعال در بیاورید.
2-در قسمت ip address آدرس آی پی دلخواه اما در رنج آدرس های شبکه خود وارد کنید.برای مثال آدرس آی پی 192.168.1.100
3-subnet mask را تغییر ندهید و روی 255.255.255.0  باشد.
4-در قسمت gateway آدرس آی پی مودمتان وارد شود.در اینجا آدرس 192.168.1.1 مد نظر است.
5-برای primary DNS نیز آدرس آی پی مودمتان را وارد کنید. 192.168.1.1
6-برای secondary DNS مقدار 8.8.8.8 را وارد کنید.
سایر مقادیر را نیز تغییر نداده و تنظیمات را ذخیره می کنیم.

آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته
حال به تنظیمات مودم می پردازیم.
تصاویر زیر مربوط به مودم های Dlink  می باشد.برای سایر مودم ها نیز تنظیمات انتقال تصویر تفاوت چندانی ندارد.وارد صفحه کانفیگ مودم خود شوید.
برای مودم های dlink بطور پیش فرض آدرس آی پی 192.168.1.1 را در مرور گر خود وارد کنید.سپس در صفحه بعد برای نام کاربری admin و کلمه عبور نیز admin را وارد کنید.
حال شما وارد منوی کانفیگ مودم خود شده اید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
در منوی advanced گزینه DMZ  را کلیک کرده سپس در قسمت DMZ host ip address  آدرس آی پی دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید.192.168.1.100 
حال گزینه save settings را بزنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
شما تنظیمات مودم و دستگاه دی وی آر خود را انجام داده اید.
حال نرم افزار موبایل مخصوص دستگاه دی وی آر خود را نصب کنید.پورت انتقال تصویر موبایل دستگاه دی وی آر ما 34567 بود که توسط نرم افزار Xmeye می توانید تصاویر این دستگاه ها را ببینید.
حال طبق آموزش های قبلی وارد نرم افزار موبایل شده و گزینه + در گوشه سمت راست صفحه را کلیک کنید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته
مقادیر را به فرم زیر وارد کنید.
1-برای نام دستگاه ، یک نام دلخواه را وارد کنید.
2-برای آدرس آی پی شما باید آدرس آی پی استاتیکی که خریداری کرده اید را وارد کنید.
3-در قسمت پورت 34567 را وارد می کنید.توجه داشته باشید که دستگاه های مختلف با فریم ور ها و برندهای مختلف دارای پورت موبایلی متفاوتی هستند.
4-برای نام کاربری باید نام کاربری دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید.
5-برای کلمه عبور نیز باید کلمه عبور دستگاه دی وی آر خود را وارد کنید



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

پیش تر ها دوربین های مدار بسته تنها برای نظارت تصویری استفاده می شدند.اما نسل های جدید انواع دوربین مدار بسته به  امکانات بسیاری مجهز گردیده اند که می تواند نیازهای نظارتی کاربران را بیش از پیش مرتفع کنند.نسل های قدیم دوربین مدار بسته دارای کیفیت تصویر پایینی بودند و از همین رو برای نظارت دقیق تر میبایست تعداد بیشتری از دوربین های مدار بسته را در محیط های دارای درجه امنیتی بالا استفاده کرد.
این در حالی است که دوربین های مدار بسته جدید دارای رزولوشن تصویر بسیار بالایی هستند.از این رو می توان جزئیات را در تصاویر بسیار بهتر  مشاهده کرد.جدا از بحث وضوح تصویر ، دوربین های مدار بسته جدید به امکانات بسیار کاربردی ای مجهز گردیده اند که توابع تحلیل گر تصاویر یکی از مهم ترین آنهاست.

برای آشنایی با تحلیل گر های تصاویر حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

تحلیل گر تصاویر در دوربین مدار بسته
ویژگی جدید در نسل آینده دوربین های مدار بسته که امروز قصد بررسی آن را داریم حسگرهای راداری می باشند.در ابتدا در مورد حسگرهای راداری باید بگوییم که این حسگرها در نگاه خیلی ساده تشخیص دهنده (detector)هایی هستند که می توانند در کنار دوربین مدار بسته تحت شبکه بکار گرفته شوند و آلارم های مهم را به نرم افزار مدیریت ویدئوها یا همان VMS ارسال کنند.در مورد قیمت دوربین مدار بسته مجهز به حسگر راداری باید گفت محصولات کمپانی های مختلف بسته به نوع و مدل آنها در رنج 3 الی 12 میلیون تومان می باشند.
اما در نگاه ریزتر تفاوت این حسگرها با سایر حسگرهای دوربین مدار بسته در دقت آنها می باشد.بطور واضح تر حسگرهای راداری دوربین مدار بسته  برای استفاده در فضای آزاد کارایی دارند و همانطور که در مورد رادارها می دانید این حسگرها با ارسال فرکانس به محیط و بازخورد آن می توانند اجسام را تشخیص دهند.
حسگرهای راداری دوربین مدار بسته می توانند در آن واحد چندین هدف را شناسایی کرده و تحرکات را به خوبی و با دقت بسیار بالا تحت نظر خود داشته باشند.اما از یک حسگر راداری توقع نداشته باشید که بتواند تحرکات اجسام ریز و کوچک را نیز تحت نظر داشته باشد و آلارم های تحرکات آنها را ارسال کند.این رادارها می توانند با توجه به طول موج و فرکانس ارسالی خود مسافتی بین 40 الی 60 متر را بسته به نوع رادار پوشش دهند که البته در نسل های آینده ممکن است این میزان بسیار افزایش پیدا کند.زیرا اساسا محدودیت ساخت راداری وجود ندارد و این مسافت نیز بسته به نوع دوربین مدار بسته در خود رادار طراحی گردیده است.
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این دوربین ها در چه مکانهایی کاربرد دارند ؟ هر مکانی که دارای درجه امنیتی بسیار بالا باشد و همچنین امنیت پیرامونی برای آن امری حیاتی محسوب شود می تواند از این نوع سنسورها در کنار دوربین های مدار بسته استفاده کند.
پیش تر در مورد تحلیل گر های ویدئویی بحث هایی کردیم و نحوه کار آن را توضیح دادیم.استفاده ترکیبی از رادار و تحلیل گر های ویدئویی می تواند در افزایش کارایی تجهیزات نظارتی بسیار موثر باشد.به عبارت دیگر این دو تکنولوژی توسط ترکیب با یکدیگر می توانند نقص های یکدیگر را پوشش دهند.
دوربین های مدار بسته دارای حسگر راداری ارائه شده تا کنون ، دارای ویژگی ارتباط مستقیم مابین دوربین مداربسته و رادا نمی باشند اما بدون شک در نسل آیند دوربین های دارای این تکنولوژی عملکرد دوربین مدار بسته می تواند بصورت ترکیبی از پردازش تصویر و آلارم های ارسال شده از رادار باشد.بعنوان مثال در یک دوربین مدار بسته PTZ که از سیستم target tracking (تعقیب اتوماتیک سوژه) استفاده می کند ، می توان با پوشش 360 درجه توسط رادار ،هنگامی که سوژه دقیقا پشت به دوربین حرکت می کند ، بلافاصله تشخیص حرکت را با دقت بالایی به دوربین ارسال کرده و بتوان عمل target tracking  را با دقت بالایی صورت داد.
از دیگر محاسن این تکنولوژی این است که تحلیل گر های ویدئویی در شرایط جوی نامناسب مانند برف ريال مه و باران دچار خطای عملکرد می شوند اما رادار در تمام شرایط جوی می تواند به خوبی موانع و حرکات آنها را تشخیص دهد.

در کلام نهایی باید گفت که رادار برای تشخیص و دوربین مدار بسته برای شناسایی سوژه بکار گرفته می شوند و استفاده از توابع VCA (تحلیل گرهای تصاویر) به تنهایی نمی تواند کار تشخیص را با دقت بالایی انجام دهد.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

اگر شما کاربر دوربین مدار بسته هستید ممکن است برای شما پیش بیاید که بخواهید فیلم های پاک شده از دستگاه DVR خود را بازیابی کنید.در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه ذخیره سازی داده های دستگاه DVR روی هارد دیسک صحبت کنیم و در مورد بازیابی داده های از دست رفته از هارد دیسک اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.در ادامه با ایلیا دیتا مرجع تخصصی دوربین مدار بسته همراه باشید.
در ابتدای امر به این مساله می پردازیم که چه داده هایی از هارد دیسک شما قابلیت بازیابی دارند.

تصور کنید هارد دیسک شما امکان ضبط تصاویر بمدت 15 روز را دارد.در این موارد پس از گذشت 16 روز از زمان شروع ذخیره سازی تصاویر ، هارد دیسک شما پر شده است و داده های روز اول توسط داده های جدید تر بازنویسی می شوند.در این حالت امکان بازیابی داده ها به هیچ وجه وجود ندارد.زیرا اساسا داده ای وجود ندارد که بخواهید آن را بازیابی کنید.
برخی مشتریان تقاضای بازیابی اطلاعات یکسال پیش خود را دارند و این امر در واقعیت امکان پذیر نیست.نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات در واقع داده هایی را بازیابی می کنند که هنوز بازنویسی نشده اند و این نرم افزار ها نمی توانند برای شما معجزه کنند.
هنگامی که یک فایل از روی هارد دیسک شما پاک می شود چه اتفاقی روی سطح هارد دیسک شما می افتد ؟ هنگامی که شما یک فایل را توسط کامپیوتر حذف می کنید تنها در جدول فایل سیستم شما آن داده حذف شده و به شما نمایش داده نمی شود.نرم افزار های ریکاوری نیز به سطح دیسک و جدول داده ها رجوع کرده و فایل حذف شده را مجددا برای شما نمایش می دهند.نکته مهم در بازیابی اطلاعات این است که چنانچه شما بخواهید داده ای را بازیابی کنید نمی توانید آن را در محل قبلی خودش بازیابی کنید و باید آن را در فضای دیگری بازیابی کنید.
بعنوان مثال برای هارد دیسک یک دستگاه دی وی آر شما باید داده های آن را روی هارد دیسک دیگری بازیابی کنید و بازیابی داده ها روی هارد دیسک خود دستگاه امکان پذیر نیست.
نکته دیگر در مورد بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته این است که برخی افراد هارد دیسک دوربین مدار بسته را به کامپیوتر متصل می کنند و با نرم افزارهای ریکاوری معمولی اقدام به بازیابی اطلاعات هارد دوربین مدار بسته می کنند.در این موارد باید بگوییم که هیچ چیزی عاید شما نخواهد شد.زیرا دستگاه های DVRR اطلاعات ذخیره شده را بصورت فایل های ناشناس کد گزاری می کنند و این فایل ها توسط هیچ نرم افزاری در کامپیوتر باز نمی شوند.

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ، دوربین مدار بسته بیسیم (دوربین مدار بسته وایرلس) و ... در نهایت تصاویر خود را برای دستگاه DVR ارسال می کنند که DVR نیز این داده ها را کد گزاری می کند تا در صورت سرقت دستگاه ، نتوان به اداه های آن دسترسی داشت.
برای بازیابی داده های هارد دوربین مدار بسته باید توسط نرم افزار های مخصوص این کار را انجام داد که در ادامه این مقاله یکی از این نرم افزارها را برای شما معرفی خواهیم کرد.در این مورد نیز دقت داشته باشید که نرم افزار های معرفی شده از سمت ما نیز ممکن است با هر دستگاه DVR سازگاری نداشته باشد و شما برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته خود شاید مجبور باشید از طریق مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات اقدام کنید.
یکی از نرم افزار های مربوط به بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته HX-Recovery می باشد.این نرم افزار دارای قابلیت های زیر می باشد :
-بازیابی اطلاعات بر اساس عملیات اشتباهی که در ویندوز صورت گرفته (مانند فرمت و مقدار دهی اولیه هارد دیسک)
-بازیابی اطلاعات برا اساس حدف تصاویر توسط DVR
-بازیابی اطلاعات بر اساس فرمت توسط DVR
-بازیابی اطلاعاتی که اندیس گزاری آنها به اشتباه توسط DVR صورت گرفته باشد(همان جدول فایل یا file system)
-بازیابی اطلاعاتی که در اثر بد سکتوذهای هارد دیسک حذف شده اند.
این نرم افزار روی دستگاه های DVR که از firmware های زیر استفاده می کنند و یا در لیست برندهای زیر ذکر شده باشند کار می کند.
  DHFS(DAHUA DVR )
  RSFS(raysharp)
  WFS {WFS 0.1/ WFS 0.2 / WFS 0.3/ WFS 0.4}
hikvision
ZHILING
  FS 3.2 
همانطور که گفتیم شما نمی توانید هارد دیسک dvr را به کامپیوتر متصل کنید و ویدئو های داخل آن را مشاهده کنید.برای این کار شما نیاز به نرم افزاری دارید که بتواند داده های DVR را کد گشایی کند.
نرم افزار DVR Examiner می تواند در مشاهده اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته به شما کمک کند.الیته این نرم افزار نیز ممکن است با تمامی دستگاه های DVR سازگاری نداشته باشد و همانطور که گفتیم شما باید در این موارد بدنبال نرم افزار دیگری باشید و با جستجوی نسخه فریم ور دستگاه DVR خودتان نرم افزار متناسب با آن را پیدا کنید.
در زیر تصاویری از محیط نرم افزار DVR Examiner مشاهده می کنید.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته

بازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بستهبازیابی اطلاعات هارد دیسک دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 


12 مارچ سال جاری (2017) کمپانی دوربین مدار بسته هایک ویژن از معرفی نسل جدید سرورهای ذخیره سازی اطلاعات خبر داد و این محصولات در در دسته بندی سرورهای همه کاره جهت ذخیره سازی اطلاعات تصاویر انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه قرار داده است.این سرورهای حرفه ای جهت بکار گیری در پروژه های دوربین مدار بسته حرفه ای توام با امنیت بالا و پروژه های بزرگ و متوسط طراحی شده اند و می توانند در زیر بار فشار بالای کاری ناشی از ذخیره سازی اطلاعات به خوبی کار کنند و نیاز کاربران حرفه ای را مرتفع سازند.
سرورهای سری  Blazer Pro ترکیبی از یک سیستم مدیریت تصاویر پیشرفته و قدرتمند (نرم افزار) و تجهیزات ذخیره سازی فیزیکی داده ها آن هم بصورت ایمن و حرفه ای تشکیل شده است و می تواند از 128 کانال الی 256 کانال دوربین مدار بسته تحت شبکه را پشتیبانی کنند.
این سرورها برای کاربران سطح متوسط و حرفه ای طراحی شده اند و علاوه بر امکانات پایه از قبیل مشاهده زنده تصاویر ، رکورد و بازپخش تصاویر ، قابلیت ارسال آلارم و ... به امکاناتی از قبیل شمارش تردد افراد ، تشخیص پلاک خودرو و کسب و کار هوشمند نیز مجهزند.
ویژگی برتری که هایک ویژن به آن می نازد قابلیت اعتماد پذیری بسیار بالا و همچنین مورد استفاده در پروژه های بزرگ و حساس مانند مراکز خرید ، هابهای پستی ، برج های مسکونی بزرگ ، کاربردهای مالی و ... سرورهای Blazer proo می توانند نیاز به امنیت و اعتماد را به بهترین شکل ممکن بر آورده کنند.
سیستم عامل این سرورها لینوکس اختصاصی است و می تواند ضمن بر طرف کردن تمام نیازهای کاربر ، ضعف های سایر سیستم های مجتمع را نیز قوت بخشد تا بتوانید آن را بعنوان بهترین سیستم ضبط کننده تصاویر مجتمع بکار بگیرید.
برای امینت بالای اطلاعات در برابر آسیب دیدگی های هارد دیسک ، داده ها در این سرورهای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته بصورت آینه ای یا Miror  بصورت همزمان روی چندین هارد دیسک ذخیره می شوند تا حس اعتماد بیشتری به کاربر ببخشد.
در پروژه هایی که از چندین NVR مجزا استفاده می کنند ، استفاده از این سرورهای قدرتمند ذخیره سازی اطلاعات توصیه می گردد و می تواند استفاده از چندین رکوردر و مدیریت دشوار آنها را با استفاده از یک دستگاه مجتمع تسهیل بخشید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 

 

هایک ویژن در تاریخ دوم مارچ سال جاری سری جدید محصولات دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را با نسل سوم استاندارد easy ip ارائه داد و این تکنولوژی جدید با خود دستاوردهای بسیار مفیدی به همراه داشته است که در ادامه به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.

دوربین مدار بسته هایک ویژن در نسل جدید این تکنولوژی از کدک h265+ استفاده کرده است و بنا به ادعای سازنده h265+ می تواند داده ها را تا 50 در صد بیشتر از h265 فشرده سازی کند که رقم بسیار قابل توجهی می باشد.
از ویژگی های این بهبود کد گزاری را می توان نیاز به فضای ذخیره سازی کمتر ،ارائه تصاویر با کیفیت بالاتر ، بهبود قابلیت های تحلیل تصویر (توابع VCA) و استفاده راحت تر را اشاره کرد.
در معرفی نسل جدید دوربین های مدار بسته هایک ویژن ویژگی های بسیار کلیدی از جمله نصب و راه اندازی بسیار راحت ، پشتیبانی و ارائه رزولوشن 4K و ماندگاری بالاتر را اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام از این بخش خا می پردازیم.


کدک هوشمند h256+


هایک ویژن در معرفی این کدک ادعا داشته است که با ارائه بهبود هایی در الگوریتم های ذخیره سازی h265 باعث شده تا فضای ذخیره سازی داده های دوربین های مدار بسته هایک ویژن که از این تکنولوژی استفاده می کنند به میزان 50 در صد کمتر از دوربین هایی باشد که از تکنولوژی h265 استفاده می کنند.هایک ویژن راه دست یابی به این مهم را با آرشیو کردن المانهای غیر ضروری در کادر تصویر دوربین مدار بسته ، مانند پس زمینه های ثابت ، اشیائی که دارای حرکت ثابت می باشند (مانند آونگ ساعت ) و تاثیر نویز در زمان شب و تاریکی صورت داده است که می تواند حجم داده های مورد نیاز برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته را به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد که باعث کاهش چشمگیرهزینه های ذخیره سازی داده ها برای کاربر می شود.

رزولوشن 4K

در سری دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارای تکنولوژی Easy Ip 3.0 ارائه رزولوشن تصویر 4k امکان پذیر گردیده است و کاربران می توانند از تصاویر 4k با رزولوشن بسیار بالا لذت ببرند و همچنین میزان ذخیره سازی اطلاعات و فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها به میزان بسیار قابل توجهی کاهش یابد.
نسل جدید این دوربین ها دارای WDR واقعی تا 120 دسیبل هستند و می توانند در شرایط نوری مختلف تصاویر را به بهترین شکل ممکن بازسازی بکنند.
هایک ویژن در این سری از دوربین های مدار بسته تکنولوژی dark fighter را به کار گرفته است و در توضیح مختصر این تکنولوژی باید بگوییم که ارائه تصاویر رنگی با رسیدن کمترین میزان نور به دوربین مدار بسته ممکن می باشد.


بهبود در توابع VCA


با ارئه تصاویر با کیفیت تر به همراه کدک هوشمند اختصاصی هایک ویژن ، دقت در عملکرد توابع VCA به میزان بسیار قابل توجهی افزایش یافته و این توابع پردازش تصویر به میزان بسیار قابل قبولی دارای بهبود عملکرد خواهند بود.


پایداری بالاتر و استفاده راحت تر


بیشتر دوربین های ارائه شده در این تکنولوژی دارای مقاوت قابل توجهی در برابر خاک و آب می باشند و اکثریت آنها دارای استاندارد ip67 هستند.همچنین هایک ویژن در این سری از دوربین های تحت شبکه قابلیت PoE را بهبود بخشیده است و متراژ نهایی ارسال داده های دوربین مدار بسته تحت شبکه را به 300 متر افزایش داده است که می تواند یک تغییر بسیار چشمگیر باشد



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 

 

شاید شما نیز روی برخی از دوربین های مدار بسته کلمه 4in1 را مشاهده کرده باشید و از خود پرسیده باشید که این کلمه به چه معنی می باشد ؟

دوربین های مدار بسته نسل جدید دارای سنسور های Cmos  و برد های galaxy core می توانند در 4 حالت زیر سیگنال تصاویر را ارسال کنند.

1-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته آنالوگ روی حالت CVBS

2-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته HDCVI تکنولوژی ارسال تصویر کمپانی دوربین مدار بسته داهوا

3-ارسال سیگنال دوربین مدار بسته HDTVI  اکثر دوربین های کمپانی دوربین مدار بسته هایک ویژن

4-ارسال سیگنال تصویر دوربین مدار بسته AHD که یک تکنولوژی کد باز است و می تواند با تمام دستگاه ها سازگار باشد.

تغییر بین این 4 حالت با نگه داشتن کلید OSD روی کابل دوربین مدار بسته صورت می گیرد و هر یک از 4 جهت در جوی استیک دوربین مدار بسته روی یک تکنولوژی خاصی سوئیچ می کند.

با نگه داشتن کلید OSD منو روی دوربین مدار بسته دقیقا چه اتفاقی می افتد ؟ هنگامی که شما دوربین مدار بسته خود را روی حالت یک تکنولوژی خاص سوئیچ می کنید در واقع ارسال سیگنال تصویر روی کابل بر اساس استاندارد تکنولوژی مورد نظر تغییر پیدا می کند.بعنوان مثال اکثر دوربین های مدار بسته AHD دارای انکودر و دیکودر های Nextchip می باشند.هنگامی که نور محیط توسط لنز به سنسور تصویر می رسد و توسط چیپست پردازنده تصویر به سیگنال های تصویر تبدیل می شود ، نوع این سیگنال با توجه به تکنولوژی های مختلف متفاوت می باشد.بعنوان مثال اگر دوربین مدار بسته HDCVI  را به دستگاه های رکوردر AHD  متصل کنید تصاویر نا مشخصی را دریافت می کنید.این در حالی است که هنگامی که شما روی حالت تکنولوژی خاصی سوئیچ می کنید نوع ارسال سیگنال بطور کاملا سازگار با تکنولوژی مورد نظر تغییر می یابد.

تکنولوژی های AHD و HDTVI بصورت کد بتز می باشند و هنگامی که دیکودر داخلی این دوربین ها اقدام به رمز گزاری سیگنال می کند ، الگوریتم ارسال و دریافت سیگنال تکنولوژی های متفاوت در چیپست مرکزی دوربین های چهار کاره قرار داده شده است و به راحتی می توان نوع سیگنال ارسالی را تغییر داد.

حال شاید با خود بگویید که این تکنولوژی مزیت های بسیار زیادی دارد و از این پس بجای خرید دوربین های برند های مختلف تنها دوربین های مدار بسته با PCB های Galaxy Core را تهیه کنیم.

در خرید این دوربین ها موارد زیادی دخیل هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به کیفیت سنسور تصویر و نوع لنز و pcb بکار رفته در این دوربین ها اشاره کرد و چنانجه یک دوربین مدار بسته ارزان قیمت دارای سنسورهای تصویر با درجه کیفی پایین باشد عمر بسیار پایینی خواهد داشت و نمی تواند جوابگوی نیاز کاربر باشد.حال اینکه هنگامی که یک دوربین مدار بسته دارای کیفیت تصویر و عمر سنسور تصویر پایین باشد دیگر دارا بودن مزیت  4 کاره بودن به هیچ وجه به چشم نمی آید.

سازگاری تکنولوژی های دوربین مدار بسته با یکدیگر اقدامی است که می تواند برای سازگاری و بهبود انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ HD که از بستر کابل کواکسیال استفاده می کنند به شمار می آید و امروزه دستگاه های رکوردر برندهای معتبر مانند داهوا و هایک ویژن ، دارای قابلیت سازگاری با تمام انواع دوربین مدار بسته ، حتی دوربین مدار بسته تحت شبکه را دارند.

دستگاه های دی وی آر چهار کاره نیز جهت سازگاری با انواع دوربین های مدار بسته طراحی و توسعه یافته اند که برای خرید آنها نیز مهم ترین عامل میزان رزولوشن ضبط و نرخ فریم آنها می باشد که دو عامل بسیار مهم در خرید دستگاه دی وی آر به شمار می رود و همچنین پردازنده مرکزی که امروزه محبوب ترین آنها چیپست HiSilicon می باشد که از توان عملیاتی و دوام بیشتری به نسبت سایر چیپست ها برخوردارند.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

داستان هک دوربین های مدار بسته همچنان ادامه دارد.پس از اعلام هک شدن دستگاه های dvr هایک ویژن ، اکنون نیز اخباری مبنی بر هک تجهیزات نظارت تصویری دوربین مدار بسته داهوا و دستگاه های دی وی آر این شرکت منتشر شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
با توجه به ادعای داهوا یازده مدل از دوربین مدار بسته تحت شبکه و رکوردرهای HDCVII این شرکت در خطر این حملات قرار دارند و این اعداد و ارقام  تنها مبنای ادعای داهوا بوده و ممکن است سایر محصولاتی که از سوی داهوا در لیست خطر اعلام نشده اند نیز در خطر هک شدن قرار داشته باشند.


این حفره امنیتی در firmware محصولات داهوا وجود داشت و داهوا اطلاع رسانی هایی مبنی بر بروز رسانی نرم افزار این محصولات ارائه نموده است و کاربرانی که از این محصولات استفاده می کنند موظف به بروز رسانی نرم افزار های خود هستند و داهوا این firmwaree ها را در وب سایت خود قرار داده  تا مشتریان بتوانند به سرعت نرم افزار را بروز رسانی کرده تا حفره های امنیتی بر طرف گردند.

پس از هک شدن دستگاه های داهوا چه اتفاقی می افتد ؟


پس از نفوذ به تجهیزات نظارتی و دوربین مدار بسته تحت شبکه داهوا کاربر هکر می تواند از طریق UI تحت وب این محصولات تمام اقدامات از قبیل  تغییر کلمه عبور ، دسترسی به آرشیو ها ، پاک کردن آنها و در کل تمام عملیاتی که کاربر می تواند انجام دهد را صورت داده و برای کاربران این تجهیزات اختلالات زیادی بوجود بیاورد.
همچنین نفوذ و هک محصولات ذکر شده داهوا بسیار راحت است که دست کاربران متوسط را نیز باز می گذارد.
بنا به ادعای داهوا این حفره امنیتی تنها یک خطای کد نویسی نرم افزاری بوده و تمام این موارد در خصوص باگ های شدید محصولات ذکر شده ، بصورت کاملا تصادفی می باشند.
اما اینجا یک سوال پیش می آید و آن هم این است که چه تضمینی وجود دارد که این مشکلات در آینده نیز رخ نخواهند داد ؟
فرایند هک و آنتی هک همواره در حال تقابل هستند و هر چقدر یک سیستم به لحاظ امنیتی قوی تر می شود هکر ها نیز از راه های دیگری وارد می شوند و این تقابل در نهایت منجر به ارائه باگهای نرم افزاری و حفره های امنیتی می شوند که در برخی موارد می توانند سر یک برند را زیر آب کنند.

جزئیات نحوه هک محصولات داهوا


کاربری که موفق به هک محصولات داهوا شده بود ، توانست به فایلی که اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور تجهیزات داهوا را ذخیره می کند دسترسی یافته و اطلاعات کاربران را از آن واکشی کند.
شاید با خود بگویید که امنیت داهوا بسیار پایین است اما این فیل های متنی که مشخصات کاربران را ذخیره می کنند در دسترس همگان نیستند و برای نفوذ به اطلاعات باید از راه گزارش گیری های پایگاه داده ها وارد شد.
با چند دستور ساده می توان به محصولات داهوا نفوذ کرد و اطلاعات مورد نیاز را از پایگاه داده ها استخراج کرد.
کلمات عبور بصورت کدهای hash در پایگاه اداه ها ذخیره می شوند.کدهای hash از الگوریتم یک طرفه ای تولید می شوند.یعنی اگر شما کد  hash شده یک رشته متنی کلمه عبور را بدست بیاورید هیچ الگوریتمی وجود ندارد که بتوانید کلمه عبور اولیه را پیدا کنید.اما این اسکریپت اقدام به تولید کلمات عبور متفاوتی می کند و  آن را هش کرده و سپس با رشته هش شده مقایسه می کند.هر گاه موفق به ساخت رشته ای مشابه شد با کلمه عبور وارد شده دستگاه شما هک شده است.
اما مورد ذکر شده در خصوص باگ در این محصولات منوط به مشکل کد های هش نمی شود.مورد و باگ داهوا این است که چرا تدبیری بوجود نیامده که یک ربات با اینهمه آزمون و خطای کلمه عبور Banned نمی شود و می تواند ساعت ها آزمون و خطای کلمه عبور را انجام دهد تا جایی که با آزمون و خطاهای متعدد بتواند دوربین مدار بسته شما را هک کند.
برای مثال هنگامی که شما می خواهید در یک وب سایت وارد شوید علاوه بر کلمه عبور و نام کاربری از شما می خواهد تا کد امنیتی که به شکل تصویر راست را وارد کنید تا مطمئن شود شما ربات نیستید و امکان آزمون و خطاهای متعدد را از شما بگیرد.
مثال دیگر سایت گوگل است.در سایت گوگل نیز هنگامی که کاربر بطور متوالی اقدام به سرچ کلمات کلیدی مختلف می کند ، پس از چند جستجو از او می خواهد تا کد امنیتی وارد کند و نشان دهد که ربات نیست.
در firmware تجهیزات نظارت تصویر داهوا نیز میبایست امکانی اندیشیده میشد که یک اسکریپت نتواند بارها آزمون و خطا را انجام دهد.
این نفوذ امنیتی به محصولات داهوا در حالی اتفاق افتاد که دوربین مدار بسته هایک وِیژن نیز چندی پیش مورد هک قرار گرفت و دستگاه های زیادی از این کمپانی هک شدند که کمپانی تولید کننده با ارائه نرم افزار جدید این مشکلات را تا حدود زیادی بر طرف کرد.
اما با توجه به سهم عظیم فروش داهوا و هایک ویژن در بازار های ایالت متحده امریکا ، نگرانی هایی در خصوص استفاده از این محصولات بوجود آمده است که می تواند آینده بازار این دو کمپانی چینی را تحت تاثیرات خود قرار دهد.

این مشکلات علاوه بر محصولات اصلی داهوا به برند های OEM  داهوا نیز باز می گردد که این محصولات نیز باید بروز رسانی هایی در خصوص فریم ور های خود صورت دهند.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 

VCA مخفف کلمه video content analytics می باشد و در معنای لغوی به معنی تحلیل محتوای ویدئو می باشد.امروزه دستگاه های DVR برندهای معتبر نظیر هایک ویژن ، داهوا و ... دارای امکانات پردازش تصویر خاصی هستند که به آنها توابع VCAA گفته می شود.
نمونه توابع vca می توان به شمارش تردد افراد ، جلوگیری از ورود افراد به مناطق خاص در کادر تصویر دوربین مدار بسته ،  شناسایی پلاک خودرو ، تشخیص چهره افراد ، تشخیص آتش سوزی و ... اشاره کرد.
در حقیقت پردازش این تصاویر توسط نرم افزار دستگاه های DVR صورت می گیرد وبار این پردازش ها بعهده پردازنده مرکزی دستگاه DVR می باشد.
در ویدئوی زیر می توانید برخی از نمونه های این توابع را در دستگاه های DVR  دوربین مدار بسته هایک ویژن مشاهده کنید.


با توجه به گسترده شدن این امکانات و همچنین افزودن امکانات جدید از سمت سازندگان دستگاه های DVR و توسعه دهندگان نرم افزار های تحلیل گر تصاویر این توابع در حال بهبود هستند و روز به روز استفاده از آنها بیشتر می شود.بطوریکه تا چند سال آینده استفاده از توابع تحلیل گر تصاویر به یکی از نیازهای کاربران دستگاه های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته تبدیل خواهد شد.
در طراحی و توسعه این توابع ، شرکت های ارائه کننده روز به روز در حال ارائه امکانات جدید هستند و همچنین میزان خطای این توابع تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است که می تواند در محبوبیت آن تاثیر گذار باشد.
توابع VCA برای پاسخ به نیاز کاربران طراحی و توسعه می یابند و امروزه شاهد افزایش نیاز کاربر به مدیریت حرفه ای تر جمعیت ، نیروی انسانی و مدیریت دقیق تر تردد هستیم و نیاز به توابع VCA بیش از هر زمانی حس می شود و همین امر باعث افزایش رشد تکنولوژی پردازش و تحلیل تصاویر می شود.
در آینده نزدیک تحلیل گرهای محتوای ویدئو یا همان توابع VCA نقش بسیار مهمی در فروش تجهیزات دوربین مدار بسته برای برندهای خاص خواهند  داشت و پیش بینی می شود در آینده این توابع به عنوان گزینه هایی برای ترجیح دادن یک برند به برند دیگر باشند و بتوانند ضمن مرتفع کردن نیازهای کاربران ، سهم فروش بالایی را در تجهیزات نظارت تصویری داشته باشند.بطوریکه پیش بینی می شود تا 5 سال آینده استفاده از توابع VCA به میزان دو برابر افزایش یابد.


استفاده از VCA در سیستم های مدیریت ویدئویی


VMS مخفف video management system می باشد و به سیستم های مدیریت ویدئویی VMS گفته می شود.توسعه دهندگان سیستم های مدیریت ویدئویی همواره در حال افزودن امکانات جدید و توسعه سیستم های مدیریت ویدئویی خود هستند و امروزه استفاده از توابع VCA می تواند روند رد انها را نیز تحت تاثیرات مثبت خود قرار دهد و سیستم های مدیریت ویدئویی که دارای توابع حرفه ای جهت پردازش تصویر و گزارش گیری های خاص از تصاویر آرشیو شده نباشند نمی توانند نیاز های کاربر را مرتفع کنند.
هوش مصنوعی روز به روز در حال قوت و قدرت گرفتن می باشد و سیستم های مجتمع ویدئو که دارای آرشیو های گسترده فایل های ویدئویی هستند باید دارای توانایی های قدرتمند پردازش این اطلاعات باشند.
یکی از این سیستم ها وب سایت یوتیوب می باشد.اگر به نحوه عملکرد این وب سایت دقت کرده باشید چنانچه شما یک ویدئو را در این سایت  مشاهده کنید ، خود سایت بطور اتوماتیک ویدئو های دیگری را نیز به شما پیشنهاد می کند که شباهات بسیار زیادی به ویدئوی تماشا شده توسط شما را دارد.

در بازدید بعدی که سایت یوتیوب را باز کنید میبینید که طیف عظیمی از ویدئوهایی به شما پیش نهاد می شود که قبلا مشابه آنها را دیده اید.
حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که یوتیوب چطور می تواند ویدئوهای شمابه را تفکیک بندی کند ؟ یوتیوب یک VMS می باشد که روی تک تک فریم های تصاویر ارسالی پردازش انجام می دهد و نتایج این پردازش را در یک پایگاه داده ذخیره می کند.حال زمانی که یک ویدئو دارای نتایج مشابه ویدئوی مشاهده شده توسط کاربر باشد آن را نیز به او پیشنهاد می کند.
همچنین در برخی مواقع نیز توسط تیترهای ویدئو های ارسال شده این کار را انجام می دهد که این مدل درکنار تحلیل پردازش ها مجموعا الگوریتم های پیشنهاد ویدئو به کاربر را تشکیل می دهند.

بهبود تصاویر دوربین های مدار بسته امری مهم در توسعه VCA


همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی در دوربین های مدار بسته ، امروزه همراه با ارائه تصاویر بهتر توسط نسل جدید ، محصولات نسل قبل از رده خارج شده و کاهش قیمت بسیار محسوسی را تجربه می کنند و کم کم از رده خارج می شوند.
هر چقدر کیفیت تصویر یک دوربین مدار بسته بیشتر باشد توابع پردازش تصویر و تحلیلگر تصویر بهتر می توانند روی تصاویر بدست آمده محاسبات را انجام دهند و در نتیجه باعث افزایش دقت در نتیجه الگوریتم می شوند.
نسل جدید دوربین های مدار بسته دارای سنسورهای تصویر بهبود یافته تری هستند و می توانند تصاویر با رزولوشن بالاتری ارائه نمایند و بر همین اساس توابع VCA می توانند نتایج بسیار دقیقی به کاربران ارائه دهند.
دوربین های مدار بسته حرارتی می توانند در کنار تحلیل گرهای تصاویر استفاده ترکیبی بسیار مناسبی داشته باشند و این روند می تواند کاربرد یک دوربین مدار بسته را علاوه بر بکارگیری به عنوان یک سیستم نظارت تصویری اهداف دیگر نظامی ، صنعتی و ... را نیز پوشش دهند.
پیشرفت VCA می تواند امکاناتی فراتر از مبحث نظارت تصویری ارائه کند و نظارت را بطور خیلی دقیق تر صورت دهد.دستگاه های رکوردر امروزی دارای قابلیت هایی از قبیل جستجوی تصاویر بر اساس چهره افراد ، گزارش گیری تردد بر اساس پلاک خودرو ، گزارش گیری ویدئوهای مربوط به وقوع جرم در کادر تصویر دوربین (مانند تردد بیجا ، خرابکاری و ورود به مناطق ممنوعه ) می باشند.
کاربران محصولات امنیتی نیز با مشاهده این امکانات سطح توقعاتشان از یک سیستم مدار بسته رو به افزایش است و توسعه دهندگان VCA نیز روز به روز در حال گسترش امکانات و افزودن توابع بیشتر بر اساس نیاز کاربر می باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 

 

بیشتر مشکلاتی که در زمینه راه اندازی سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته بوجود می آیند مرب,ط به اشتباهات شخص نصاب در زمینه نصب دوربین های مدار بسته می باشد.
نکاتی از قبیل جانمایی نادرست و عدم دانش کافی در زمینه مشخصات فنی دوربین مدار بسته ، کابل کشی غیر اصولی ، بستر سازی نامناسب و ساتفاده از تجهیزات ناکارآمد می توانند باعث بروز ایرادات بسیار در یک پروژه دوربین مدار بسته شوند و در نتیجه نارضایتی مشتری را پدید می آورند که از مهم ترین دلایل نابودی یک کسب و کار می باشد.
اگر شما یک نصاب دوربین مدار بسته هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید دانش خود را در زمینه راه اندازی سیستم های دوربین مدار بسته روز به روز افزایش دهید هرگز یادگیری خود را در این زمینه متوقف نکنید.
برای افزایش دانش خود روزانه سعی کنید مقالات فنی در زمینه کاری خود را مطالعه کنید و از تجهیزات جدید و قابلیت های آنها به خوبی مطلع باشید.عضویت در گروه تلگرام دوربین مدار بسته و کانال های آموزشی دوربین مدار بسته معتبر به شما کمک می کند که همواره تجربیات دیگران را در پروژه های خود استفاده کنید و بتوانید هر پروژه ای را به بهترین شکل ممکن و به صحیح ترین حالت آن انجام دهید.
اگر برای یک پروژه مدل و برند خاصی را انتخاب می کنید حتما از خصوصیات و نقاط ضعف و قدرت محصول پیشنهادی خود اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مطابق شرایط محیطی و نیازهای کارفرما محصول خاصی را به او پیشنهاد دهید.
در ادامه به بررسی برخی مشکلات بوجود آمده پس از نصب دوربین مدار بسته می پردازیم که مطالعه آنها خالی از لطف نخواهد بود.با ایلیا دیتا سایت نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی همراه باشید.

تابش نور IR دوربین مدار بسته در قسمتی از تصویر و تاریک ماندن قسمتی دیگر :


در برخی موارد شخص نصاب با تنظیم دوربین مدار بسته در روز کادر مناسبی را تحویل کارفرما می دهد اما هنگام شب و با روشن شدن دید در شب دوربین مدار بسته ، می بینیم که نور IR روی قسمتی از تصویر که نزدیک دیوار و یا شی خارجی دیگر که در مجاورت دوربین قرار دارد می تابد و قسمت دیگری از کادر تصویر شما کاملا سیاه نمایش داده می شود و باعث می شود تا دید در شب دوربین شما کارایی لازم را نداشته باشید.برای تنظیم دید در شب دوربین خود باید این نکته را در نظر بگیرید که LED های IR بطور یکسان به کل تصویر شما بتابند و اگر دیوار و یا شی دیگری در نزدیکی دوربین مدار بسته قرار دارد باید کادر تصویر خود را طوری تنظیم کنید که از آن فاصله داشته باشد.
همچنین در برخی موارد ممکن است وجود اشیاء براق در تصویر شما باعث بازتاب نور IR شود که اگر امکان جابجایی آن شی را ندارید ناچارید جانمایی دوربین مدار بسته خود را عوض کنید.
برخی مواقع نیز نصب غیر اصولی و در نظر نگرفتن زاویه تابش IR باعث می شود تا هیچ نوری از IR به اشیاء داخل کادر تصویر نرسد و طبیعتا تصویر شما کاملا سیاه باشد.در این موارد باید زاویه دوربین را تغییر داده تا IR آن مستقیما به کادر تصویر بتابد.

حرکت نویز بصورت روان و بصورت خط های در هم ریخته روی تصاویر و یا حرکت حاله ای تصویر:


نویز در تصاویر دوربین مدار بسته دلایل مختلفی دارد.برای رفع نویز دوربین مدار بسته باید نوع آن را شناسایی کنید تا بتوانید راهکار مناسبی برای رفع آن در نظر بگیرید.اما نویزهایی که بصورت حرکت در روی می باشند به علت مجاروت کابل تصویر شما با منابع الکتریسیته است و این جریان الکتریکی باعث نویز در تصاویر دوربین مدار بسته شما می شود.
برای حل این مشکل باید کابل های خود را از منابع الکتریکی و کابل های برق فشار قوی و یا برق های سه فازی که میزان آمپر مصرفی بالایی دارند دور کنید.همچنین ممکن است در برخی پروژه ها امکان کابل کشی از مسیر دیگری وجود نداشته باشد که در این موارد باید ضمن استفاده از کابل های کواکسیال دابل شیلد و دابل فویل ، کابل های خود را داخل لوله فلکسیبل قرار دهید تا میزان نویز کمتری را متحمل شوند.


تنوع نور در محیط و سفید شدن قسمتی از تصویر :


در هر محیطی که لنز دوربین مدار بسته بسمت پنجره ، درب ورودی و یا هر محیطی که نور آفتاب و یا تنوع نور بسیار زیاد وجود دارد قرار گیرد ، باعث می شود تا دقیقا در محلی که درب ورودی قرار دارد ، قسمتی از تصویر بصورت کاملا سفید در بیاید و در این موارد تنها راه شما استفاده از دوربین WDR می باشد.
اگر نمی توانید از دوربین WDR استفاده کنید ناچارید دوربین را جابجا کنید و آن را پشت به نور قرار دهید.
استفاده از منبع تغذیه بی کیفیت و قطعی تصاویر و نویز در دوربین های مدار بسته
اینکه شما از چه ترانسی برای تامین برق دوربین مدار بسته استفاده می کنید بسیار مهم است.
اگر می خواهید آداپتور را در مجاورت دوربین مدار بسته قرار دهید باید در نظر داشته باشید که برق 220 ولتی که شما تا نزدیکی دوربین مدار بسته می کشید چه میزان بار مصرفی دارد ؟
قطر کابل شما چیست و اینکه آیا از کابل استفاده کرده اید یا سیم برق ؟
اگر خود این کابل برق دارای آمپر مصرفی بالایی باشد می تواند ایجاد نویز کند.همچنین آداپتوری که در مجاورت دوربین استفاده می کنید نیز باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشد و آداپتورهای بی کیفیت می توانند باعث افت تصویر ، نویز و همچنین قطع و وصل تصاویر شوند.


چنانچه شما منبع تغذیه خود را در کنار دستگاه DVR قرار می دهید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
1-طول و قطر کابلی که برق 12 ولت دوربین را از آن می گیرید بسیار مهم است.زیرا در طول مسیر ممکن است افت ولتاژ داشته باشید و همین امر سبب افت کیفیت تصویر و همچنین قطع و وصل تصویر شود.ضمنا افت ولتاژ بیش از حد می تواند باعث آسیب رساندن به خود دوربین نیز بشود.سطح مقطع سیم و کابل نیز عامل بسیار مهمی است که می تواند باعث افت ولتاژ در کابل کشی شما شود.برای مسیر های طولانی باید میزان افت ولتاژ در کابل برق را محاسبه کنید تا بتوانید قطر کابل خود را به درستی انتخاب کنید و افت ولتاژ نداشته باشید.
2-از منبع تغذیه بسیار با کیفیت برای این نوع کابل کشی استفاده کنید.اگر شما برای طول مسیر های زیاد اقدام به استفاده از آداپتورهای معمولی در کنار دستگاه DVR کنید ، فشار زیادی به آداپتور وارد کرده اید و اگر آداپتور شما مرغوب نباشد ممکن است در مدت کوتاهی آسیب ببیند.منبع تغذیه مرکزی صنعتی دقیقا برای همین امر طراحی شده اند و می توانند تا مسافت های زیاد در صورت مناسب بودن قطر کابل شما ، برق 12 ولت مورد نیاز برای دوربین مدار بسته را تامین کنند.

جانمایی نا صحیح و عدم پوشش کادر تصویر مناسب :

استفاده از لنرهای نامناسب برای دوربین های مدار بسته باعث می شود تا در نصب دوربین مدار بسته نتوان کادر تصویر مناسب را پوشش داد.برای این منظور شما باید میزان فاصله قرار گیری دوربین از کادر نمایش ، طول و عرض کادر نمایش و همچنین میزان وضوح مورد نیاز تصاویر را به خوبی در نظر بگیرید تا بتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید.
با محاسبه دقیق لنر دوربین مدار بسته می توانید کادر تصویر مناسبی را پوشش دهید و همچنین برای خواندن پلاک و ... نیز باید دوربین را در فصله بسیار کمی از خودرو نصب کنید تا بتواند تصویر پلاک را به خوبی دریافت کند.

لینک های سایت:

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 تقابل بین نسل جدید دوربین های آنالوگ مبتنی بر استفاده از بستر کابل کواکسیال و تولید کنندگان دوربین مدار بسته تحت شبکههمیشه دیدنی بوده است.به محض اینکه محصولات تحت شبکه به یک ویژگی خاص مجهز می شوند سازندگان دوربین های آنالوگ  HD نیز دست به کار شده و این ویژگی های جدید را روی محصولات خود اعمال می کنند.آن هم در بستر آنالوگ !!!

پیش تر یکی از بزرگترین مزیت دوربین های مدار بسته تحت شبکه ، بالا بودن رزولوشن تصویر آنها بود و امروزه داهوا دوربین های با رزولوشن 4K و با کیفیت تصویر 8 مگاپیکسلی را ارائه کرده است که می تواند بر محبوبیت دوربین های مدار بسته آنالوگ بیفزاید.

تکنولوژی HDCVI داهوا مداما در حال بروز رسانی است و داهوا همواره سعی کرده نو آوری های نوین را در این تکنولوژی دخیل کند.آخرین گام داهوا نیز مجهز کردن این تکنولوژی به رزولوشن تصویر 4K می باشد که یک تحول بزرگ در زمینه دوربین هایی می باشد که از کابل کواکسیال استفاده می کنند.

برخی سازندگان دوربین های تحت شبکه مانند کمپانی اکسیس بر این باورند که دوربین های آنالوگ با کیفیت HD دیگر جایی در بین سیستم های مدرن نظارت تصویر ندارند ، اما داهوا و هایک ویژن مدام در حال بر هم زدن این معادله ها می باشند و سهم فروش بالای محصولات HDD داهوا و هایک  ویژن در بازارهای جهانی گویای این موضوع می باشد.

در همین راستا داهوا با بهبود عملکرد دوربین های 4k نسل جدید خود خواسته تا تحولات بسیار عظیمی در این روند ایجاد کند.داهوا همراه با نسل جدید محصولات آنالوگ خود مشخصات فنی زیر را رائه کرده است :

-توانایی ارسال تصاویر بر بستر کابل کواکسیال تا متراژ 300 متر

-Wide Dynamic Range یا (WDR) ما بین 120 الی 140 دسیبل بسته به مدل های مختلف دوربین
-توانایی کار در لوکس بسیار پایین و نور بسیار کم به واسطه تکنولوژی starlight توسط کمپانی داهوا

در کنار این قابلیت های مهم و کاربردی داهوا با توجه به افزایش رزولوشن تصویر این دوربین ها میزان برد دید در شب آنها را نیز به میزان بسیار قابل توجهی افزایش داده است و دید در شب دوربین های بولت نسل جدید داهوا از 40 متر به حدود 100 متر تقویت پیدا کرده اند که می تواند کارایی این دوربین ها را در نور کم و در شب بسیار افزایش دهد.

در مورد قیمت دوربین مدار بسته داهوا نسل جدید باید بگوییم که هنوز خبر رسمی و موثقی از سمت سازنده در این زمینه ارائه نشده است اما حدود تخمینی باید قیمت کمی پایین تر از دوربین های 4k تحت شبکه داهوا باشد که قیمتی حدود 9000 دلار دارند.

داهوا زمان ارائه این محصولات به بازارهای جهلانی را ظرف مدت 3 الی 4 ماه آیند تخمین زده است و در خصوص زمان ارائه ماه آپریل را بعنوان زمان توزیع این محصولات اعلام داشته است.

نسل جدید رکوردرهای داهوا مجهز به تکنولوژی HDCVI 3.0 و با پردازنده های قدرتمند نسل جدید می توانند از این دوربین ها پشتیبانی کنند و داهوا در مورد نرخ فریم ارائه شده توسط دوربین و توانایی ضبط ان توسط رکوردر ها ، عدد 15 را اعلام داشته است که شاید 15 فریم در ثانیه برای کاربران حرفه ای خیلی خوشایند نباشد.

در حالی که حدود یک سال پیش داهوا اعلام داشته بود که دوربین های HDCVI 3.0 از تکنولوژی Power On Coaxial استفاده می کنند ، محصولات 4k تا به اینجای کار از این تکنولوژی استفاده نمی کنند و باید دید که داهوا چه زمانی محصولات خود را به این تکنولوژی مجهز می کند.

اگر بخواهیم این نسل جدید را با سایر تکنولوژی های دوربین مدار بسته آنالوگ HD مقایسه کنیم باید بگوییم که در مقایسه با سایر تکنولوژی های AHD , TDTVI و ... این دوربین ها دارای کیفیت تصویر بسیار بالاتری هستند و در مقابل نیز قیمت دوربین مدار بسته داهوا نسل جدید بسیار بالاتری  در مقایسه با سایر تکنولوژی ها دارند.اما ارئه این محصولات می تواند قیمت نسل قدیم را تحت تاثیرات خود قرار دهد و دوربین هیا با رزولوشن پایین تر به احتمال زیاد دچار افت قیمت خواهند شد.

و اما در مورد این نسل جدید و مقایسه آن با دوربین های تحت شبکه با رزولوشن مشابه باید گفت که این نسل جدید دارای برخی مزیت ها در مقایسه با دوربین های تحت شبکه هستند که از جمله آنها می توان به طول کابل بیشتر برای ارسال تصویر ، دید در شب قوی تر و همچنین قابلیت های WDR بهتر نام برد و در طرف مقابل دوربین های تحت شبکه دارای نرخ فریم بالاتر و همچنین سرعت انتقال داده های بیشتری هستند.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی آشنا کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

درابتدا کمی در مورد کارکرد آنتن مرکزی بحث خواهیم کرد تا بدانید که یک سیستم آنتن مرکزی چگونه کار می کند ؟یک سیستم آنتن مرکزی مولفه های کلی زیر را دارد:

1-آنتن تلویزیون

2-تقویت کننده سیگنال

3-تقسیم کننده سیگنال یا همان اسپلیتر

در بیشتر دستگاه های آنتن مرکزی تقویت سیگنال و تقسیم ان توسط یک دستگاه صورت می گیرد و از تقویت کننده جداگانه استفاده نمی کردد.سیگنال تولید شده توسط آنتن ، بوسیله دستگاه تقویت گردیده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.در نصب آنتن مرکزی از هر واحد یک کابل کواکسیال جداگانه به آنتن مرکزی کشیده می شود و یک کابل نیز از آنتن به ورودی دستگاه آنتن مرکزی کشیده شده است.

عمل تقویت سیگنال نیز توسط دستگاه مرکزی انجام می گیرد و این دستگاه ها برای تقویت سیگنال به برق شهر نیاز دارند.

حال سوال این است که برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی چه کاری باید صورت دهیم ؟یک سیستم دوربین مدار بسته دارای یک دستگاه ضبط کننده تصاویر یا همان DVR می باشد.هر دستگاه DVR دارای تعدادی پورت خروجی تصویر می باشد که مهم ترین آنها در اتصال به آنتن مرکزی پورت CVBS یا Video Out می باشد.این پورت دارای خروجی تصاویر آنالوگ می باشد.

در برخی از دستگاه های DVR جدید امروزی این پورت وجود ندارد که برای این امر شما نیاز به یک مبدل VGA به AV دارید که بتوانید سیگنال CVBS را تولید کنید.خروجی cvbs در بیشتر دستگاه های دوربین مدار بسته بیسیم و دوربین مدار بسته تحت شبکه بطور پیش فرض وجود ندارد.

اما آیا می توان خروجی تصاویر آنالوگ را به دستگاه آنتن مرکزی متصل نمود ؟ پاسخ شما خیر است.سیگنال خروجی دستگاه DVR یک سیگنال تصویر می باشد و شما برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نیاز به یک سیگنال رادیویی دارید.از همین رو شما نیار به یک دستگاه مدولاتور رادیویی یا همان RF modulator نیاز دارید تا بتواند سیگنال خروجی دستگاه DVR شما را با سیگنال آنتن مرکزی یکسان کند.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید یک RF مدولاتور دارای یک پورت ورودی تصویر AV می باشد و همچنین دارای یک پورت خروجی به آنتن است که باید به ورودی آنتن مرکزی شما متصل گردد.

یک دستگاه آنتن مرکزی نیز دارای چند ورودی سیگنال می باشد که بطور معمول با کلمات uhf و vhf نام گزاری شده اند و در صورت عدم اتصال دستگاه جانبی دیگر پورت VHF آن خالی می باشد.

برای اتصال یک دستگاه DVR به آنتن مرکزی شما باید از خروجی تصویر دستگاه dvr به ورودی دستگاه RF خود یک کابل تصویر را متصل کنید و سپس از خروجی دستگاه RF خود یک کابل به قسمت ورودی VHF آنتن مرکزی متصل نمایید.شکل زیر تمامی اتصالات مورد نیاز شما را نشان می دهد.

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی

حال که نصب و اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی را یاد گرفتیم باید ببینیم که این سیستم چه نیازهایی را مرتفع می کند و چه معایبی دارد ؟

یکی از مهم ترین معایب اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی عدم توانایی باز پخش تصاویر است.به این معنی که شما تنها تصویر زنده دوربین مدار بسته را مشاهده می کنید و نمی توانید روی عملکرد دستگاه DVRR هیچ دسترسی ای داشته باشید.

عیب بعدی استفاده از این سیستم این است که چنانچه شما دارای سیستم دوربین مدار بسته HD هستید باید گفت که کیفیت تصاویری که از یک انتن مرکزی دریافت می کنید بسیار پایین است و دلیل این امر نیز خروجی CVBS در دستگاه DVR است که کلیه سیگنال های شما را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند.

در کنار این معایب می توان هزینه مناسب و عدم نیاز به بستر سازی مجدد را از مزایای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نام برد.

 

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

کمپانی نکست چیپ که ارائه دهنده چیپست های پردازش تصویر برای انواع دوربین مدار بسته می باشد اخیرا نسل جدید دوربین مدار بسته ahd دارای کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را به بازار معرفی کرده است.همانطور که در مقالات قبلی سایت خاطر نشان کردیم تکنولوژی ahd توسط این کمپانی به بازار ارائه گردید و هدف آن نیز افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ بود.

این کمپانی ابتدا دوربین مدار بسته ahd با کیفیت 0.8 مگاپیکسل را ارائه داد که شروع حرکات موثر در جهت افزایش کیفیت دوریبن های آنالوگی بود که نمی توانستند نیاز مشتری را بر آورده کنند.سپس نوع 11 مگاپیکسل و به مرور نوع دو مگاپیکسل از پردازنده تصاویر ارائه شده توسط این کمپانی ارائه گردید و همانطور که مشاهده می کنید دوربین مدار بسته ahd امروزه بسیار محبوب شده است و دلیل آن نیز کیفیت تصویر بسیار مناسب در کنار قیمت بسیار مقرون به صرفه در مقابل سایر تکنولوژی ها از قبیل HDCVI و HDTVI می باشد.

اما کمپانی nextchip با معرفی چیپست +NVP2470H دوربین مدار بسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را به بازار معرفی کرده است که باز هم سبب رونق بازار این تکنولوژی محبوب خواهد شد.تا کنون دو سنسور تصویر برای این دوربین ها ارائه شده است که اولی سنسور تصویر aptina 0330 و دومی smartsens SC3035 می باشند که هر دوی آنها می توانند کیفیت تصاویر 3 مگاپیکسل را ساپورت کنند.

اگر بخواهیم یک مقایسه اجمالی بین این دو سنسور تصویر داشته باشیم باشد بگوییم که سنسور aptina 0330 یک سنسور 1/3 اینچ cmos می باشد که می تواند کیفیت تصویر 3.4 مگاپیکسل را در نسبت تصویر 4:3 نمایش دهد.

سنسور تصویر smartsens SC3035 دارای خصوصیات مشابه aptina 0330 می باشد اما این نکته نیز قابل ذکر است که کمپانی smart sense تا به امروز توانسته سنسور های با کیفیت 5 مگاپیکسل را نیز تولید کند که در نوع خود بسیار قابل قبول به حساب می آید.همچنین تصویر سازی اسمارت سنس در نور کم بسیار قابل قبول تر می باشد و می تواند رنگ ها را بهتر و زنده تر نمایش دهد.

در مورد سنسور های aptina همانطور که پیش تر ها گفتیم مدل های قبلی این سنسور نظیر 0141 پس از مدتی استفاده دچار افت کیفیت تصویر می شدند که در مورد این نسل جدید باید دید که آیا این نقص کماکان همراه aptina هست یا خیر ؟

در مورد ذخیره و نمایش تصاویر دوربین مداربسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل نیز باید این نکته را خاطر نشان کرد که کمپانی hisilicon که معروف ترین سازنده پردازشگر تصاویر برای DVR ها به حساب می آید ، چیپست مدل 3535 خود را جهت ذخیره تصاویر دوربین های 33 مگاپیکسلی AHD معرفی کرده است.اما در ذخیره سازی تصاویر این تکنولوژی جدید یک سری محدودیت ها وجود دارد و آن هم ذخیره تصاویر با نرخ فریم 12 و یا 15 فریم در ثانیه است که باعث می شود نتوانید فیلم ذخیره شده دوربین مدار بسته را بصورت زنده و بدون فریم ببینید.


دوربین مدار بسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را بخریم یا خیر ؟

اگر بخواهیم یک مقایسه بین مدل دو مگاپیکسلی و 3 مگاپیکسلی این تکنولوژی داشته باشیم باید گفت که درست است که با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل شما می توانید جزئیات تصویر را 30 در صد بهتر ببینید،اما در مورد این نسل جدید هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید با گذشت زمان یکی یکی آنها رفع گردند.مشکلاتی از قبیل نرخ فریم پایین و دارابودن نسبت تصویر 4:3  که اکثر تلویزیون های امروزی دیگر این نسبت را پشتیبانی نمیکنند و تصاویر wide با نسبت 16:9 برای نمایش در تلویزیون های جدید مناسب تر می باشد.
علاوه بر اینکه کیفیت تصویر 720p و 1080p که قبلا توسط دوربین مدار بسته ahd ارائه شده بودند تمام نیاز های کاربر خانگی را پوشش می دهد و شاید نیاز به کیفیت بالاتر برای کاربر های معمولی حس نشود.


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

دوربین مدار بسته یک ابزار مهم نظارتی و حفاظتی به شمار می رود که توسط آن می توانید اماکن خود را بصورت تصویری نظارت کنید.استفاده از تجهیزات مناسب مهم ترین عامل در معقول کردن قیمت دوربین مدار بسته می باشد.به عنوان مثال برای یک سیستم نظارت تصویری کوچک که تنها برای نمایش کلیات تصویر راه اندازی می گردد نیازی به استفاده از دوربین های گران قیمت وجود ندارد و تجهیزات معمولی و دارای رنج قیمت متوسط نیز می توانند کارایی کافی را داشته باشند.

انواع دوربین مدار بسته به لحاظ شکل ظاهری بشرح ذیل می باشند.

-دوربین مدار بسته دام یا گنبدی جهت نصب در فضای داخل(نام دیگر این دوربین ها دوربین های سقفی می باشند)

-دوربین های بولت که مناسب برای نصب در فضای بیرونی می باشند.

-دوربین های صنعتی که بدلیل دارا بودن امکان نصب انواع لنز برای موارد خاص نصب می گردند (نام دیگر این دوربین ها دوربین باکس می باشد.

-دوربین های PTZ که دارای قابلیت چرخش ، بالا و پایین شدن و همچنین زوم می باشند و برای نظارت های حرفه ای استفاده می کردند.

-دوربین های Cube دارای ابعاد کوچک تر هستند و برای نصب در محیط های داخلی کاربرد دارند

و اما به لحاظ کیفیت تصویر و استاندارد ارسال تصاویر دوربین های مدار بسته را می توان به انواع زیر دسته بندی کرد

-دوربین های آنالوگ که نسل اول سیستم های نظارتی بودند و امروزه منسوخ گردیده اند

-دوربین های HDSDI که دارای کیفیت تصاویر بالایی هستند اما بدلیل محدودیت طول کابل زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند

-دوربین مدار بسته ahd که جایگزین دوربین های آنالوگ گردیده و کیفیت تصاویر مناسب در کنار قیمت های معقول را به همراه دارد و امروزه پر فروش ترین نوع دوربین های مدار بسته به شمار می روند.

-دوربین های HDCVI که توسط کمپانی داهوا معرفی شده اند و کماکان رو به پیشرفت هستند و نسل سوم آنها دارای کیفیت تصاویر 4K می باشد.تمام تولید کنندگان دوربین های HDCVI مانند مکسرون و زدیکس و ... تحت لیسانس داهوا فعالیت می نمایند.

-دوربین های HDTVI که نام دیگر turbo HD های هایک ویژن می باشد نوع دیگر دوربین های مدار بسته می باشند که این نسل نیز رقابت شدیدی با داهوا دارد و کمپانی هایک ویژن در حال فروش لایسنس تولید این محصولات با نام برند های مختلف است.

-دوربین های تحت شبکه یا دوربین ip نیز از مطرح ترین نسل دوربین های مدار بسته هستند که پس از دوربین های مدار بسته آنالوگ این نسل قدمت بیشتری به نسبت سایرین دارد و بدلیل دارا بودن پهنای باند بالای ارسال داده ، امروزه دوربین هایی با کیفیت تصویر 30 مگاپیکسل نیز تولید گردیده اند.

در مورد دوربین های مدار بسته ahd نکات بسیار مهمی وجود دارد که در خرید آنها باید این نکات در نظر گرفته شوند.نخستین نکته این است که دوربین مدار بسته AHD مخصوص به هیچ برند و کارخانه خاص نمی باشد و در تولید و ساخت این دوربین ها نوع و مدل حسگر تصویر ، نوع و سایز لنز دوربین مدار بسته ، نوع بدنه دوربین و کیفیت آن و در نهایت برند سازنده چیپست دوربین بهمراه مدل چیپست مهم هستند.

با توجه به تنوع و گستردگی سنسور های تصویر در این دوربین ها دقت داشته باشید که رنج قیمت خرید و فروش این محصولات بسیار متنوع است.بعنوان مثال دوربین های AHD با سنسورهای تصویر مورد استفاده در موبایل قیمت بسیار پایینی دارند و در نظر داشته باشید که استفاده از این دوربین ها به هیچ وجه توصیه نمی گردد.زیرا دارای طول عمر بسیار پایین هستند که استفاده از دوربین را به مدت زمان بسیار کمی محدود می کند.

در مورد قیمت دوربین مدار بسته ahd دقت داشته باشید که باید نوع سنسور تصویر را مهم ترین عامل برای خرید دوربین در نظر بگیرید.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مناسب ترین سنسور ها برای خرید دوربین کدام هستند.در زیر سنسورهای ضعیف و قوی دوربین های ahd را برای شما به ترتیب قدرت اولویت بندی کرده ایم که می توانید سنسور های ضعیف را در ابتداری لیست و از راست به چپ شناسایی کنید:

-سنسور تصویر aptina که اولین نسل از سنسور های دوربین ahd به شمار می روند

مدل 0141 دارای کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل حدود 1000 تی وی لاین 

مدل 0130 دارای کیفیت تصویر 1.3 مگاپیکسل
مدل 0230 دارای کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل full hd

-سنسور تصویر سونی که با کیفیت ترین نسل سنسور های تصویر دوربین مدار بسته به شمار می روند

imx 225 با کیفیت تصویر 1.27 مگاپیکسل

 imx 238 با کیفیت تصویر 1.37 مگاپیکسل 

 imx 322 با کیفیت تصویر 1.3 و 2 مگاپیکسل

imx 323 با کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل

-سنسورهای تصویر omni vision که ضعیف ترین و ارزانترین سنسورهای تصویر دوربین های مدار بسته ahd به شمار میروند که استفاده از آنها زیاد توصیه نمی گردد.زیرا دوام این سنسورهای تصویر در سطح پایینی قرار دارد و پس از مدتی دچار افت کیفیت تصویر خواهند شد.

 ov9712 با کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل

ov 2710 با کیفیت تصویر دو مگاپیکسل

در مورد سنسور های Omni Vision لازم به ذکر است که هزینه ساخت این سنسور ها از سایر سنسور های دیگر بسیار پایین تر می باشد.

برای خرید یک دوربین ahd مناسب و با کیفیت سنسوزهای سونی توصیه می گردند که دوام بالایی دارند و افت کیفیت تصویر در این دوربین ها به نسبت سایرین بسیار کمتر میباشد.

مطرح ترین برندهای فعال در حوزه دوربین مدار بسته بترتیب هانیول ، هایک ویژن و بوش هستند که البته در کشور ما برندهای هایک ویژن و داهوا سهم فروش بالایی دارند و برندهای هانیول و بوش کم یاب تر هستند.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد