نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله از سایت ایلیا دیتا قصد داریم تا ضمن آموزش کار با منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، شما را با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته داهوا ، آشنا کنیم.

UTC چیست ؟ کلمه UTC مخفف Up the Coax می باشد و یک تکنولوژی جدید در انواع دوربین مدار بسته آنالوگ می باشد که به کمک آن می توان تنظیمات منوی OSD دوربین مدار بسته را از طریق خود دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته صورت داد.

پیش تر ها دوربین های مدار بسته دارای OSD منو ، دارای یک joy stick روی کابل دوربین بودند که شما برای وارد شدن به منوی دوربین مدار بسته تنها میباست از طریق خود دوربین این تنظیمات را تغییر دهید.

با ظهور UTC دیگر OSD منو از روی کابل دوربین مدار بسته آنالوگ حذف شده است و تغییر تنظیمات تنها از طریق دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته امکان پذیر است.

بدون UTC تغییر تنظیمات دوربین مدار بسته در برخی موارد بسیار سخت می باشد.تصور کنید دوربین مدار بسته شما در ارتفاع بالا نصب شده باشد و شما برای تغییرات تنظیمات دوربین مدار بسته میبایست سختی های زیادی را متحمل شوید.

همچنین در صورت نداشتن تستر منوی تنظیمات شما روی تصویر دوربین مدار بسته و در مانیتور نمایش داده می شود و تغییر تنظیمات بسیار سخت می باشد.

حال منوی OSD چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط های مختلف ممکن است به دلیل شرایط نوری محیط شما نتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید و نیاز باشد تا در تنظیمات بازسازی تصاویر توسط دوربین مدار بسته تغییراتی ایجاد کنید.

برخی از این تنظیمات بشرح ذیل می باشند :

BLC یا Backlight compensation : ویژگی BLC برای تنظیم نور اشیا نزدیک به دوربین و اشیا دورتر می باشد و در حقیقت این ویژگی نور پس زمینه را با نور محیط یکدست می کند.

AE یا  Automatic Exposure : برای بازسازی بهتر تصاویر در نور کم کاربرد دارد.

AWB یا  Automatic White Balance :این ویژگی بطور اتوماتیک میزان گرمی رنگ را در نورهای مختلف تنظیم می کند.

AGC یا Automatic Gain control : برای بهره وری بیشتر در شرایط نوری کم ، این ویژگی باعث می شود تا  در نور های کم تصاویر بهتری توسط دوربین مدار بسته تولید شود.

DWDR یا digital Wide dynamic range : پیش تر ها در مورد WDR در دوربین مدار بسته صحبت کرده ایم.به زبان عامه زمانی که نور در یک سمت تصویر شما زیاد باشد باعث می شود تا سمت دیگر تصویر شما بصورت کم نور در بایاید و هر چقدر این تنوع نور بیشتر باشد باعث می شود تا تصویر نا طلوب تری بدست بیاید.این ویژگی در بهبود تصاویر از این قیبل کاربرد دارد و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

پس از آشنایی با گزینه های منوی OSD دوربین مدار بسته شما می توانید با دیدن ویدئوی زیر ،با نحوه وارد شدن به این تنظیمات  در دوربین مدار بسته داهوا آشنا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

در این مقاله قصد داریم تا در مورد اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور بحث کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی و فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

نصب دوربین مدار بسته در آسانسور دارای سختی ها و مشکلات خاص خود می باشد که چنانچه تجربه کافی در این زیمنه وجود نداشته باشد می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد.

اشتباهات رایج نصب دوربین مدار بسته آسانسور

لنز دوربین مدار بسته

اولین اشتباهی که در زمینه نصب دوربین مدار بسته آسانسور صورت می گیرد انتخاب لنز نا مناسب برای دوربین مدار بسته می باشد.لنز مناسب برای دوربین مدار بسته آسانسور ، ۲٫۸ میلی کتری می باشد و این در حالی است که بیشتر انواع دوربین مدار بسته دام دارای لنز ۳٫۶ میلی متری هستند.

از همین رو اکثر همکاران هنگام انتخاب دوربین مدار بسته داخل کابین آسانسور به لنز آن دقت نمی کنند و لنزهای ۳٫۶ میلی متری به هیچ عنوان مناسب نصب در کابین آسانسور نیستند و باعث می شوند کادر تصویر زیادی را از دست بدهید.

استفاده از تراول کابل

همانطور که می دانید تراول کابل ، یک کابل فلت مانند است که همراه آسانسور بالا و پایین می رود و طراحی آن به گونه ای است که در هنگام بالا و پاین رفتن آسانسور به کابین آن برخورد نداشته باشد.تراول کابل ها دارای رشته های افشان هستند و برخی همکاران برای راحتی کار نصب دوربین مدار بسته آسانسور از تراول کابل ها بجای استفاده از کابل کواکسیال RG59 می باشد.

استفاده از رشته سیم های داخل تراول کابل دو مشکل بزرگ دارد.

۱-اینکه بدلیل استفاده از رشته های افشان در تراول کابل ها سیگنال تصویر دوربین مدار بسته با افت چشمگیری مواجه می شود و اگر طول تراول کابل بالا باشد ممکن است شما هیچ تصویری دریافت نکنید.

۲-تروال کابل ها ولتاژ باز و بسته شدن درب آسانسور را تامین می کنند و همچنین هم جواری زیادی با کابل برق سه فاز دارند.با استفاده از تراول کابل ها در هنگام استارت و استاپ کردن موتور آسانسور نویز های زیادی در تصویر شما پدید می آیند.

کابل کشی غیر اصولی در کابین آسانسور

بدلیل بالا و پایین رفتن آسانسور شما باید کابل های داخل کابین را به بهترین شکل ممکن مهار کنید تا با بدنه کابین تماس نداشته باشند.چنانچه کابل دوربین مدار بسته شما با کابین تماس داشته باشد ممکن است باعث پاره شدن کابل و همچنین بروز اتصالی شده و آسیب های جدی به دوربین ها و دستگاه دی وی آر شما وارد شود.

برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور ، باید کابل کواکسیال را به تراول کابل بست کنید و برای این کار هرگز از لنت برق و سایر چسب های نواری استفاده نکنید.زیرا در گذر زمان این چسب ها خاصیت خود را از دست داده و باعث جدا شدن کابل کواکسیال از تراول کابل شده که در نهایت باعث پاره شدن کابل کواکسیال می شود.

برای این کار باید حتما از بست های کمربندی (تایرپ) استفاده کنید و به هیچ وجه بست ها را خیلی محکم نکنید که تراول کابل شما خم شود و حالت تخت بودن خود را از دست دهد.

همچنین فواصل بست زدن شما باید انقدر کوتاه باشد که با خم شدن تراول کابل ، کابل کواکسیال شما از مسیر تراول کابل خارج نشود.

برای نصب دوربین مدار بسته در آسانسور و هنگام استادن روی سقف کابین تمام موارد ایمنی را به خوبی رعایت کنید و حتما آسانسور را روی حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.

 

 

منبع : بهترین دوربین مدار بسته ایران



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت با بهترین متدهای آموزشی تصویری و ارائه نکات فنی در خصوص نصب و راه اندازی انواع دوربین مدار بسته در وب سایت ایلیا دیتا.

شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا یک بسته جامع آموزش راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها را ارائه نموده است که شما می توانید با یادگیری آموزش های این بسته وارد بازار کار این حوزه شوید و به کسب در آمد بپردازید.

تفاوت این بسته با سایر انواع آموزش دوربین مدار بسته این است که در این بسته شما به گونه ای نصب انواع دوربین مدار بسته را فرا می گیرید که بتوانید وارد بازار کار شوید و هیچ بسته آموزشی ای تمام نکات و موارد را از صفر تا صد توضیح نداده است.

در این آموزش شما بطور کاملا مالتی مدیا و با تماشای فیلم های تهیه شده در استودیوی ضبط شرکت فنی و مهندسی ایلیا دیتا ، با انواع تجهیزات آشنا شده و سپس می توانید وارد بازار کار شوید.

همچنین در این بسته نحوه بازاریابی برای فروش و نصب دوربین مدار بسته نیز آموزش داده شده است و راهکارهای ورود به بازار کار برای شما بطور کامل بیان شده است تا بتوانید مشتریان خود را جذب کنید و به آنها خدمات دهید.

همچنین در بسته آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها شما نحوه کار با دوربین مدار بسته تحت شبکه را نیز فرا می گیرید.تمام آموزش های این بسته با استفاده از تجربه و دانش کارشناسان حرفه ای در زمینه الکترونیک و سیستم های نظارت تصویری و همچنین منابع علمی معتبر از کتب اصلی تهیه شده است که تمامی موارد دارای استناد علمی بوده و می توانید با دیدن مجموعه آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهر ها ، به یک نصاب حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

برخی از سرفصل های بسته جامع آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایز شهر ها بشرح زیر میباشد :

۱-آشنایی با تاریخچه دوربین های مدار بسته

۲-آشنایی با انواع تکنولوژی های دوربین مدار بسته

۳-شماتیک نصب دوربین مدار بسته

۴-تجهیزات و متعلقات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

۵-آشنایی با انواع سوکت BNC و نحوه اتصال آنها

۶-آشنایی با انواع منبع تغذیه صنعتی و آداپتور های معمولی

۷-محاسبات ولتاژ بر اساس طول کابل و …

۸-آموزش جانمایی دوربین مدار بسته

۹-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته بیسیم

۱۰-آموزش کار با انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

۱۱-آشنایی با تنظیمات دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته

۱۲-آشنایی با انواع هارد دیسک در دوربین مدار بسته و نحوه نصب هارد دیسک روی دستگاه دی وی آر

۱۳-نکات تجربی در پیاده سازی پروژه های دوربین مداربسته

 

همانطور که مشاهده می کنید تمام سر فصل های نورد نیاز برای آموزش نصب دوربین مدار بسته در رشت و سایر شهرها در این بسته گرد آوری شده است تا بتوانید تمام نیاز های آموزشی خود را از این بسته تهیه کنید.

همچنین در کنار بسته فوق یک جزوه ۱۰۰ صفحه های شامل مقالات و مباحث فنی در زمینه نصب دوربین مدار بسته گرد آوری شده است که می توانید با مطالعه آن بر دانش خود بیفزایید.

شما با فراگیری آموزش های این بسته راه آموزش و تجربه نصب دوربین مدار بسته را در مدت بسیار کوتاهی طی خواهید کرد و یک نصاب فوق حرفه ای خواهید شد که دارای دانش فنی بسیار بالایی می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

اگر قصد خرید دستگاه دی وی آر دوربین مار بسته را دارید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.با ایلیا دیتا ، بزرگترین سایت آموزشی دوربین مدار بسته و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته همراه باشید.

برای خرید دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته باید ابتدا از سازگاری دستگاه دی وی آر با دوربین های خود اطلاع حاصل کنید.بعنوان مثال اگر شما از دوربین مدار بسته HDCVI استفاده می کنید ، باید دستگاهی را انتخاب کنید که از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

سازگاری تکنولوژی در انواع دوربین ها بسیار مهم است.بعنوان مثال انواع دوربین مدار بسته AHD دارای رزولوشن تصویر متفاوتی هستند که باید دستگاه شما آن را پشتیبانی کند.

اگر دوربین های شما HD می باشد می توانید انواع دستگاه دی وی آر دوربین مدار بسته AHD را خریداری کنید اما چنانچه شما دوربین های دارای رزولوشن تصویر ۲mp و بالاتر دارید باید دستگاه های با قابلیت پشتیبانی از دوربین های فوق را تهیه کنید.

در مورد تکنولوژی های HDCVI و HDTVI نیز باید دقت داشته باشید که نوع دوربین ها با دستگاه مورد نظر شما در یک سری استانداردی قرار داشته باشد.برای مثال دستگاه های قدیمی Turbo HD و HDCVI دوربین های سری جدید را پشتیبانی نمی کنند و البته اینکه دستگاه های برندهای OEM در این دو تکنولوژی نیز می توانند محصولات برند اصلی را پشتیبانی کنند.

بعنوان مثال برای دوربین مدار بسته داهوا می توانید از برند دوربین مدار بسته کورتک استفاده کنید و برای دوربین مدار بسته هایک ویژن می توانید از برندهایی مانند ورتینا استفاده کنید.

اما پس از سازگاری تکنولوژی مهم ترین مساله در خرید دستگاه دی وی آر نرخ فریم دستگاه می باشد.دستگاه های دی وی آر ارزان قیمت دارای نرخ فریم کم در ذخیره سازی تصاویر هستند و چنانچه برای امنیت اماکن از دوربین مدار بسته استفاده می کنید ، باید بدانید که نرخ فریم کم می تواند در بازبینی تصاویر و استخراج موارد مهم برای شما مشکل ساز باشد.

برخی فروشندگان نیز از همین راه وارد شده اند و دستگاه های کم قیمت را بجای دستگاه های اصلی به فروش می رسانند.

دستگاه های دی وی آر تکنولوژی های AHD دارای پردازنده داخلی HiSilicon هستند که این پردازنده نیز نسخه های متفاوتی دارد.اما برخی دستگاه ها دارای پردازنده های ضعیف تری هستند و لازم به ذکر است که علاوه بر بی کیفیت بودن این پردازنده ها ، عمر و سرعت آنها نیز بسیار پایین است و در برخی موارد دچار هنگ کردن سیستم عامل دستگاه دی وی آر می شوند.

برای خرید دستگاه رکوردر تحت شبکه نیز باید ابتدا با پروتکل و رزولوشن تصویر دوربین های خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید دستگاهی را خریداری کنید که بتواند از دوربین های شما به خوبی پشتیبانی کند.

پروتکل مشترک انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ONVIF می باشد که نسخه این پروتکل نیز بسیار مهم است.

برای خرید دستگاه دی وی آر مناسب باید به نرخ فریم و نوع پردازنده دستگاه توجه ویژه ای شود و نوع تکنولوژی دوربین های مورد استفاده بسیار مهم است.لازم به ذکر است که تمامی موارد ذکر شده در پست بالا در مواقعی می باشد که دستگاه دی وی آر شماآسیب دیده است و قصد خرید دستگاه دی وی آر جدید را بصورت جداگانه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 | نظرات ()