نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

اگر قصد نصب دوربین مدار بسته برای سردخانه را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای نصب دوربین داخل فضاهای سردخانه چه نوع دوربین مدار بسته ای مورد نیاز است و اگراین موارد رعایت نکنید چه اتفاقاتی ممکن است بیفتد.در ادامه با ایلیا دیتا بزرگترین مرجع تخصصی دوربین مدار بسته و بزرگترین فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بستههمراه باشید.

در سرد خانه هایی که دمای محیط بسیار پایین و تا حدود منفی ۶۰ درجه سانتیگراد می باشد ، بدلیل استفاده از شیشه اطراف لنز دوربین مدار بسته و قرارگیری این شیشه ها در معرض هوای سرد بلافاصله با گرم و سرد شدن محیط بخار مقابل تصاویر دوربین مدار بسته را گرفته و کادر تصویر تا زمان هم دما شدن دوربین مدار بسته با دمای محیط مختل می گردد.

در این موارد باید از انواع دوربین مدار بسته مخصوص قرار گیری در فضا های سرد استفاده کرد.این دوربین ها با دارا بودن المنت های داخلی و همچنین مقاومت های ترمیستور و سنسور های تشخیص بخار، می توانند دمای محیط را سنجیده و در صورت وجود بخار روی شیشه لنز دوربین مدار بسته توسط المنت های تعبیه شده در دوربین ، از تار شدن و مات شدن تصویر در اثر بخار محیط جلوگیری کنند.بدیهی است قیمت دوربین مدار بسته با این ویژگی ها در رنج بسیار بالایی قرار دارد و زمانی که استفاده از آن توجیح منطقی نداشته باشد توصیه نمی گردند.اگر چه اکثر دوربین های کار در فضای سرد از نوع دوربین مدار بسته تحت شبکه می باشند اما با کمی جستجو می توان انواع دوربین مدار بسته بیسیم با این قابلیت را یافت.

استفاده از دوربین مدار بسته برای سردخانه

در فضاهایی که امکان نصب تجهیزات گرمایشی در نزدیکی دوریبن وجود داشته باشد ترمیستورها و المنت هایی در نزدیک دوربین نصب می شوند که بلافاصله با کاهش دمای محیط بتوانند دمای دوربین مدار بسته را افزایش داده تا از یخ زدن دوریبن مدار بسته جلوگیری بعمل بیاید.

بستر سازی برای نصب دوربین مدار بسته در سردخانه هایی که دمای بسیار پایینی دارند نیز بسیارمهم می باشد.در همین راستا چنانچه نتوانید بستر مناسب و با کیفیت و استاندارد را برای این محیط ها طراحی کنید احتمال قطعی تصاویر در بازه های زمانی بسیار زیاد می باشد.

بعنوان مثال رطوبت و یخ زدگی سیم کشی می تواند باعث سولفاته شدن سوکت های تصویر و برق گردد و چنانچه اتصالات آنها به خوبی عایق بندی نشود می تواند مشکلات عدیده ای را بوجود بیاورد.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه یا دوربین مدار بسته fisheye یا دوربین مدار بسته چشم ماهی ، همانطور که از نامش پیداشت نوعی دوربین مدار بسته می باشد که دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه می باشد.

در خصوص نصب دوربین مدار بسته پانورامیک نیز چنانچه این دوربین ها مطالق شکل زیر در سقف و بصورت عمودی نصب شوند دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه می باشند و چنانچه روی دیوار و در جهت افق نصب شوند می توانند زاویه دید ۱۸۰ درجه را پوشش دهند.

امروزه این دوربین ها به امکانات متعددی مجهز شده اند که استفاده از تنها یک عدد از دوربین های ۳۶۰ درجه می تواند برای نظارت محیط های کوچک کافی باشد.زیرا علاوه بر داشتن رزولوشن تصویر مناسب زاویه دید بالایی دارند که باعث می شود تا کادر تصویر وسیعی تنها با یک عدد دوربین مدار بسته پوشش داده شود.در ادامه با برخی از این امکانات آشنا می شوید :

۱-امکان انتقال تصویر دوربین مدار بسته و ارسال تصاویر به موبایل و مشاهده از هر جای دنیا : به کمک این ویژگی برخی از دوربین های ۳۶۰ درجه پانورامیک دارای قابلیت اتصال به اینترنت می باشندواز این رو این دوربین ها دارای درگاه وای فای داخلی هستند که می تواند به انواع مودم ، هات اسپات های Wifi متصل شده و تصاویر را ارسال کند.

۲-ارتباط صوتی دو طرفه : ارتباط صوتی دو طرفه به معنی شنود صدای محیط و همچنین امکان صحبت کردن با محیط از ویژگی های دوربین های پانورامیک به شمار می آید که می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد.

۳-آرشیو کردن تصاویر : توسط درگاه کارت حافظه تعبیه شده روی این دوربین ها می توان انواع کارت حافظه را روی آنها قرار داده و تصاویر را آرشیو کرد.همچنین می توان امکان ضبط تصاویر تنها بواسطه تشخیص حرکت را فعال نموده تا مدت زمان ضبط را افزایش داد.

دوربین مدار بسته ۳۶۰ درجه در انواع تکنولوژی های مختلف دوربین مدار بسته وجود دارند.بعنوان مثال انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه ، دوربین مدار بسته بیسیم وایرلس ، دوربین های AHD و … از دوربین های ۳۶۰ درجه چشم ماهی وجود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()